تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798582110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غدیر، عطر دل انگیز نعمت ولایت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: غدیر، عطر دل انگیز نعمت ولایت همدان - ایرنا - عید سعید غدیرخم ، عطر دل انگیز نعمت ولایت و موهبت هدایت برای بشریت است.


به گزارش ایرنا عید غدیر، عید الله اکبر و عید آل محمد (ص) و ارزشمندترین و والاترین عید مسلمانان جهان ‏است و هیچ روزی در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت (ع) نیست.
عید غدیر روز گزینش برترین انسان خلقت به عنوان ولی مردم است و غدیر روز آشنایی انسان با فطرت، روز هدایت ، کرامت انسانی، تکامل و روز معرفت و حکمت است.
عید غدیر روز شادی، نشاط ، بالندگی و روز اتحاد همه مسلمانان جهان است و هر کسی که دل در گرو محبت علی (ع) داشته باشد به غدیر عشق می ورزد.
غدیر، تنها نام یک برکه در یک سرزمین و جغرافیای خاص و تنها یک مکانی بین مکه و مدینه نیست ، بلکه غدیر واژه ای به پهنای جغرافیای عالم اسلام است.
در روایت ها اعمالی برای روز عید سعید غدیر خم وارد شده است ، گرفتن روزه در این روز برابر است با صد بار حج و صد بار عمره ، قیام بر عبادت و زنده نگه داشتن این روز بزرگ با مناجات ، دعا و استغفار ، مهمانی کردن و اطعام کردن برادران با ایمان ، احسان و نیکی به برادران مومن و دید و بازدید و زیارت آنان پیوسته از اعمال بسیار پسندیده و نیکو است که در روز عید غدیر خم بر آن تاکید شده است.
مردم مومن استان همدان نیز همزمان با مردم سراسر کشور و مسلمانان جهان در دهه امامت و ولایت برنامه های خاصی را تدارک دیدند.
برگزاری جشن های عید غدیر در نقاط مختلف استان همدان ، مساجد ، حسینیه ها و تکایا توسط تشکل های مردمی، پخت کیک 110 کیلویی ، برگزاری جشن بزرگ امامت و ولایت با حضور یک هزار و 500 دانش آموز در حسینیه امام خمینی (ره) ، برگزاری محافل بزرگ جشن غدیر در سطح استان از جمله این برنامه ها است.
همچنین همزمان با عید غدیر خم ، عید امامت و ولایت مولا علی (ع)، 18 محفل بزرگ جشن غدیر توسط دانش آموزان در سراسر استان همدان برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در مورد این جشن ها گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با تشکیل ستاد غدیر در تمامی ادارات تابع آموزش و پرورش، این محافل با حضور بیش از 20 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در روز یکشنبه 20 مهرماه در سراسر استان برگزار شد.
"حسن آقا یوسفی افزود: برگزاری محافل شاد و معنوی با حضور گروههای سرود ، مدیحه سرایی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و استفاده از سخنرانان مجرب و توانمند برای تبیین رسالت غدیر و موضوع بسیار مهم امامت و ولایت و برگزاری مسابقات بزرگ غدیر و آیین خطبه خوانی از دیگر برنامه های این جشن بزرگ اسلامی در سطح استان است.
همچنین اداره ها و دستگاه های مختلف اجرایی جشن ها و برنامه های مختلفی را به مناسبت عید غدیر خم اجرا کردند.
فرماندار همدان نیز با بیان اینکه واقعه غدیر خم محور و اساس ولایت است گفت: بازخوانی واقعه غدیر خم کار ارزشمندی است که اجرای آن برای نخستین بار از روز یکشنبه در اردوگاه شهید شهبازی همدان آغاز شده است.
"علی تعالی" اظهار کرد: دشمنان همواره کوشیدند تا واقعه غدیر خم را تحت شعاع سایر مناسبت ها قرار دهند تا نظر نبی مکرم اسلام در خصوص حضرت علی(ع) روشن نشود.
وی با بیان اینکه عید غدیر مناسبتی است که نقش محوری در اثبات جایگاه ولایت دارد تاکید کرد: جشن های عید غدیر باید باشکوه خاصی برگزار شود.
به گفته رییس بنیاد غدیر استان همدان همزمان با دهه امامت و ولایت 50 برنامه محوری در قالب 200 برنامه متنوع در سطح استان همدان اجرا شده است .
نظیر چنین برنامه های شاد و متنوعی در شهرستانهای ملایر، فامنین، اسدآباد، نهاوند، بهار، تویسرکان ، کبودراهنگ و رزن برگزار شده است.
7523/576


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن