تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819356332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واقعه غدیرخم در اراک بازسازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واقعه غدیرخم در اراک بازسازی شد اراک- ایرنا- واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم و جانشینی حضرت علی (ع) از سوی حضرت محمد(ص) عصر امروز (یکشنبه) از سوی سپاه ناحیه اراک در پارک امیرکبیر این شهربازسازی شد.


در این آیین که با استقبال چشمگیر مردم اراک روبرو شد هنرمندان انجمن نمایش استان مرکزی داستان آخرین حج پیامبر اسلام و سپس تعیین جانشینی حضرت علی (ع) را اجرا کردند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این آیین با همکاری سپاه ناحیه اراک و جمعی از هنرمندان انجمن نمایش استان مرکزی برگزار شد.
پاسدار"محمد رضا رضایی" ادامه داد: در این همایش بزرگ بیش از 200 نفر از کارکنان رسمی و وظیفه سپاه ناحیه اراک و بیش از 20 بازیگر تئاتر فعالیت داشتند.
وی بیان کرد: الگوسازی و معرفی واقعه تاریخی غدیر برای نسل جوان، شناساندن و معرفی سیره ائمه معصومین (ع) با استفاده از آیات و روایات با سبک و ذوق هنری و ایجاد پیوند بین ولایت معصومین و نسل جدید انقلاب از مهمترین اهداف برگزاری این آیین است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: در این آیین بیش از 200 دست لباس، نیزه، کلاه خود، پرچم و نخل و همچنین تجهیزات ساخت کعبه، به همت سپاه ناحیه اراک تهیه شده بود.
وی ادامه داد: 25 نفر از کارکنان کادر و وظیفه سپاه ناحیه اراک به مدت 20 روز برای آماده سازی مکان بازسازی واقعه غدیر فعالیت می کردند.
پاسدار رضایی اظهار کرد: روزانه 15 نفر نیز به عنوان کارگر، بنا و جوشکار در ساخت و ساز دکور و فضاسازی در گروه تدارکات و پشتیبانی فعالیت می کردند.
وی گسترش فرهنگ ولایت را از دیگر اهداف این همایش خواند و عنوان کرد: سال گذشته نیز نسبت به بازسازی واقعه غدیر توسط سپاه ناحیه اراک اقدام شد و قصد داریم که با توفیق خداوند هرساله این آیین بزرگ را در شهرستان اراک اجرا کنیم تا فرهنگ غدیر هم مانند عاشورا در جامعه نهادینه شود. ک/2
7115/559


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن