تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819254725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش بازسازی واقعه تاریخی غدیر برای پنجمین بار درقم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نمایش بازسازی واقعه تاریخی غدیر برای پنجمین بار درقم قم - ایرنا - فرمانده سپاه استان قم گفت: همزمان با 130 شهر ، نمایش بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم برای پنجمین سال متوالی در قم نیز اجرا می شود.


به گزارش ایرنا، سردار "مهدی مهدوی نژاد" روز شنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم برای نخستین بار از سال 89 در قم شروع شد و هر سال از لحاظ کمی و کیفی به برنامه های این روز در سراسر کشور افزوده شده است به گونه ای درسال 90 در 73 شهر، 91 در 88 شهر و 92 در 122 شهر این واقعه بازسازی شد.
وی ، بر توسعه و گسترش مراسم های واقعه غدیر تاکید کرد و گفت: از کسانی که می توانند در این مسیر کمک و راهنمایی کنند می خواهیم تا برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ما را یاری کنند تا برنامه های آن همچون جشن های نیمه شعبان برگزار شود.
مهدوی نژاد بر اطلاع رسانی رسانه ها در این امر تاکید و اعلام کرد: این برنامه ساعت 9 صبح روز عید غدیر (21 مهر ماه جاری) در اردوگاه غدیر حدفاصل شهرک قدس تا مسجد مقدس جمکران با اجرای برنامه نمایشی شروع می شود که با قرائت خطبه غدیر و برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر پایان می یابد.
وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه غدیر به عنوان یک داستان بزرگ و مهم و دعوت خدایی و ولایت کبری و آراستن و کامل کردن دین و پایان بخشیدن به نعمت و خشنودی خداوند متعال است، اظهار کرد: پروردگار در این روز به پیامبر اسلام (ص) در حج الوداع وحی کرد که برای اِکمال و اِتمام نعمت خدا برای همه مسلمانان مولای متقیان امام علی (ع) را به جانشینی خود در محلی به نام غدیر خم معرفی کند.
فرمانده سپاه استان قم افزود: امروز وظیفه داریم به ظلم بزرگی که نسبت به این واقعه شده است بپردازیم چرا که امام علی (ع) نه فقط به عنوان رهبرشیعیان بلکه به عنوان رهبر همه امت اسلامی وهمه کسانی که به دنبال حرکت در راه مستقیم الهی هستند به جامعه معرفی شد و انحراف بعدی در طول تاریخ نیز این بود که مساله "ولایت" به عنوان مساله "محبت" مطرح گردید.
وی با بیان اینکه دشمنان ما تلاش می کنند که نگذارند مردم جهان از این نورالهی به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت و سرچشمه الهی بهره ببرند و از آن سیراب شوند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران این فرصت را برای همه دلسوختگان و آزادگان جهان فراهم کرد تا بتوانند از این سرچشمه درخشان الهی استفاده کنند و باید از این فرصت برای تبیین و گسترش فرهنگ غنی اهل بیت (س) بهره برد.
مهدوی نژاد با بیان اینکه دهه ولایت و امامت فرصتی است تا به واقعه مهم غدیر بیشتر بپردازیم، تاکید کرد: هر چه بر بصیرت، معرفت، شناخت، آگاهی مردم در ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام افزوده می شود عشق و علاقه مردم به استفاده از این سرچشمه های جوشان الهی بیشتر می شود.
دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر درقم نیز در این نشست گفت: این نمایش به کارگردانی "محمد سلیمان پناه" با همراهی 50 نفر از هنرمندان استان قم و بیش از یک هزار نفر هنرور برگزار می شود که 500 نفر نیرو نیز از این برنامه پشتیبانی می کنند و برای بیش از 15 هزار نفر سکو برای تماشای این برنامه در گرفته شده است.
سرهنگ "احمد بیطرفان" اظهار کرد: علاوه بر در نظر گرفتن پارکینگ برای کسانی که با خودروی شخصی می آیند از 10 نقطه شهر با همکاری سازمان اتوبوسرانی وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد شهروندان در نظر گرفته شده است و همچنین برای گروه هایی که درخواست کنند همچون مدارس و دانشگاه ها اتوبوس هایی درنظر گرفته می شود.
وی با اشاره به تاثیر برنامه های هنری در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی از خانواده ها درخواست کرد تا به همراه فرزندان خود ، این نمایش را مشاهده کرده تا از طریق زبان هنر با این واقعه مهم تاریخی آشنا شوند.
وی افزود: همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نمایش بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم می توانند به پایگاه اطلاع رسانی آن به نشانی اینترنتی http://alyaum.ir مراجعه کنند.
18 ذی الحجه روز عید غدیر است که در این روز پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود در سال دهم هجری قمری معرفی کردند. ک/2
7406/ 550/


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن