تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803962163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوره‌هاي تحصيلي آموزش زبان فارسي در مدرسه‌ي اسلامي توزلا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
با تلاش رايزني فرهنگي ايران در بوسني راه‌اندازي شد؛ دوره‌هاي تحصيلي آموزش زبان فارسي در مدرسه‌ي اسلامي توزلا با تلاش رايزني فرهنگي ايران در بوسني،آيين گشايش دوره‌ي آموزش زبان فارسي و ايران‌شناسي مدرسه‌ي اسلامي توزلا در بوسني برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلا‌ع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آيين گشايش دوره‌ي آموزش زبان فارسي و ايران‌شناسي مدرسه‌ي اسلامي توزلا، با حضور رايزن فرهنگي کشورمان در بوسني و مدير، مسوولان آموزشي و برخي از مدرسان و دانش‌آموزان در محل تشکيل کلاس‌هاي زبان فارسي در اين مدرسه، برگزار شد.
محمد‌رضا آرام، رايزن فرهنگي ايران در بوسني، با حضور در مدرسه‌ي اسلامي توزلا، با احمد حاتونيچ، رييس اين مدرسه‌ي وابسته به جامعه‌ي اسلامي بوسني، درباره‌ي بررسي زمينه‌هاي همکاري‌هاي فرهنگي ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار، احمد حاتونيچ، ضمن تشکر از همکاري رايزني فرهنگي در خصوص تشکيل کلاس‌هاي درس فارسي و معرفي فرهنگ و تمدن ايراني و نيز تأمين کتب درسي زبان و ادبيات فارسي دانش‌آموزان مدرسه، گفت: مدرسه‌ي اسلامي توزلا، آمادگي دارد تا با رايزني فرهنگي در امر برگزاري ميزگردهاي مشترک براي معرفي مشاهير و بزرگان فرهنگي، علمي و ادبي ايران در سالن كتابخانه و سالن اجتماعات مدرسه اسلامي توزلا همکاري كند.
در اين ملاقات، همچنين مقرر شد تا رايزني فرهنگي ايران با همکاري مدرسه‌ي اسلامي توزلا، علاوه بر فراهم‌سازي زمينه‌ي اعطاي بورس تحصيلي براي تحصيل در ايران به فارغ‌التحصيلان مستعد اين مدرسه و برگزاري مسابقات آموزشي ـ فرهنگي در حوزه‌ي ايران‌شناسي براي دانش‌آموزان مدرسه، برنامه‌هاي مختلف تربيتي دانش‌آموزان از جمله نمايش فيلم‌هاي سينمايي ايران را در طول برگزاري دوره‌هاي آموزش زبان فارسي براي دانش‌آموزان مدرسه برگزار كند.
در ادامه، مراسم افتتاحيه‌ي دوره‌ي آموزش زبان فارسي و ايران شناسي به صورت رسمي با حضور رايزن فرهنگي کشورمان در بوسني و مدير مدرسه و مسوولان آموزشي مدرسه‌ي اسلامي بهرام بيگ توزلا و تعدادي از مدرسان و دانش‌آموزان مدرسه در محل تشکيل کلاس‌هاي زبان فارسي برگزار شد.
در ابتداي اين برنامه، احمد حاتونيچ، گفت: تأثير زبان و ادبيات فارسي بر زبان و ادبيات بوسني و هرزگوين از اهميت خاصي برخوردار است. شکل ساختار فرهنگ در آثار ادبي زبان فارسي به گونه اي است که از زمان‌هاي قديم، اين زبان در ميان مردم بوسني جايگاه خاص و ممتازي داشته است و اين جايگاه و تأثير را مي‌توان به خصوص در داستان‌ها، اشعار و ادبيات بوسني، به وضوح حس کرد.
وي ادامه داد: نگهداري کتاب و آثار و نسخ خطي به زبان‌هاي شرقي از جمله زبان فارسي در کتابخانه‌هاي بوسني و وجود بسياري از آثار ادبا و شعرا به زبان فارسي، بهترين گواه بر حضور گسترده‌ي زبان فارسي در بوسني است.
پس ار وي، محمدرضا آرام، رايزن فرهنگي کشورمان در بوسني، ضمن تشکر از همکاري‌هاي مديريت مدرسه‌ي اسلامي توزلا در راه‌اندازي دوره‌هاي تحصيلي آموزش زبان و ادبيات فارسي، به جايگاه بين‌المللي زبان فارسي و نقش بي‌بديل آن در تحولات فرهنگي جهان پرداخت و گفت: هم‌اکنون در تعداد زيادي از دانشگاه‌ها و مؤسسات عالي در سراسر دنيا، بخش زبان فارسي فعال شده و مدرسان، فعالانه به تدريس زبان فارسي مي‌پردازند.
وي افزود: آموزش زبان فارسي از آن جهت که موجب آشنايي ملل با فرهنگ و تمدن غني ايران اسلامي و شناخت هر چه بيشتر ساختار زيبا و لطيف فرهنگي کشور ايران مي‌شود، حايز اهيمت است. آموزش زبان و ادبيات فارسي علاوه بر تمهيد و فراهمسازي زمينه براي شناخت پيشينه‌ي هزار و چند صد ساله‌ي ميراث معنوي همه‌ي اقوام ايراني، موجب آشنايي با ارزشمندترين ذخاير و غنايم فرهنگي در حوزهظي تمدني ايران است.
بنا بر اعلام اين گزارش، مدرسه‌ي اسلامي توزلا، در ميان مدارس اسلامي کشور بوسني با داشتن بيش از 500 دانش‌آموز در مقطع دبيرستان، از حيث محتوا و کيفيت آموزش و نيز امکانات متنوع و پيشرفته‌ي آموزش‌هاي آکادميک، رتبه‌ي نخست را داراست و از اين جهت از مدرسه‌ي اسلامي غازي خسرو بيگ سارايوو که از قديمي‌ترين و مشهورترين مدارس اسلامي بوسني است، پيشي گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن