پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1848412857
گفتوگو با کارگردان «قصههای من و مامانم، من و بابام»:کار کردن با کودک مثل راه رفتن روی لبه تیغ است
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
گفتوگو با کارگردان «قصههای من و مامانم، من و بابام»:کار کردن با کودک مثل راه رفتن روی لبه تیغ است فرهنگ > تلویزیون - بیژن شکرریز، کارگردان این سریال میگوید میخواسته با این مجموعه کرامت انسانی را به کودکان یادآوری کند و به جامعه مخاطبش بگوید، شغلهای مختلف همه در نوع خود مهم و تاثیرگذارند.
مریم شرافتی: مجموعه مستند- داستانی قصههای من و مامانم، و من و بابام روزهای پنجشبه و جمعه ساعت 15:30 پخش میشود. هر قسمت این سریال بین 10 تا 15 دقیقه است و هر قسمت یا هر قصه نام مجزایی دارد. این مجموعه 52 قسمتی محصول گروه کودک و خردسال شبکه دوم سیماست و در آن مخاطب شاهد روایتهای کودکان از مشاغل پدر یا مادرشان هستند. هدف این مجموعه یادآوری این نکته است که انسانها به مشاغل ارزش و اعتبار میبخشند و نه مشاغل به آنها. این مجموعه روایت سادهای دارد و اصلا خیال نصیحت کردن ندارد. آنچه که آن را جذابترکرده این است که کودکان راوی هستند. دوربین به جای نگاه و چشم راوی است و راوی در این مجموعه با ساختار مستند- داستانی کودکان هستند. این نوع روایت کودکانه می تواند کنجکاوی همسن و سالان و چه بسا بزرگترها را نیز برانگیزد. به همین دلیل با بیژن شکرریز کارگردان و تهیهکننده این مجموعه به گفتگو نشستیم: قبل از آنکه به این مجموعه بپردازیم شاید بهتر باشد بپرسم چطور وارد ژانر کودک و نوجوان شدید؟ سال 1364 اولین کار کودک را انجام دادم که نمایشی بود به نام والدین و بچهها که درباره تربیت بود و برای انجمن اولیا و مربیان. آن موقع آموزش و پرورش تهیه کننده بود. به نظرم صادق ترین و راحتترین بیننده بچهها هستند. چون صداقتی در وجود بچه ها هست که خیلی راحت می شود با آنها صحبت کرد.یک فیلم هم برای کانون کار کردم به نام مسیر عشق که درباره زندگی نوجوانی بود که می خواست به حرم امام حسین برود و نذر فرش داشت. قصه اش مال سید مهدی شجاعی بود و کار جادهای. کار بعدی درباره یک کودک ناشنوا بود که خب جامعه ما هم توجه چندانی به آنها نمی کند. تا جایی که در خاطرم هست «پرنده کودک خوشبختی» و «رابطه» به این موضوع پرداختند؟ بله و فیلم من سومین فیلم با این موضوع است. حالا هم رسیدم به این سریال. به نظر من بچه ها آینده جامعه هستند این بچه می تواند یک بچه سالم باشد یا بچه معلول ولی قرار است در این جامعه رشد کند.کما اینکه کار بعدیام به نام «من شما را دوست می دارم» درباره زندگی 2 کودک عقب مانده ذهنی است . کار کردن با بچهها سخت است. مثلا در روز اگر با یک بزرگسال بتوانیم هفت یا هشت ساعت کار کنیم اما با یک کودک نمی شود. بچه ها هزارقصه دارند. نمونه اش در تله فیلم «وقتی باران ببارد» در روز اول نوجوان فیلم ما نمی توانست کلمهای را ادا کند، چون ناشنوای مطلق بود اما باور کنید در مدت 40 روز فیلمبرداری توانست به شیوه خودش و با آوا اسم تک تک ما را صدا بزند. یا در همین مجموعه مستند- داستانی «قصههای من و مامانم، و من و بابام» با 52 کودک حدود6-7 ماه زندگی کردیم. کار کردن در ژانر کودک را دوست دارم اما خطرناک هم هست. راه رفتن لبه تیغ است. باید مواظب باشی که چه فیلمنامه ای را انتخاب می کنی، چگونه با بچه ها برخورد می کنی و اگر قرار است در فیلمت حرفی بزنی ممکن است اثر مثبت یا منفی داشته باشد. خب در سریال بزرگسالان ماشاالله از حرفهای بد، رفتارهای ناشایست، دروغ ودزدی و جنایت و... چیزی برای نشان دادن کم نمیگذاریم ولی برای کارکردن با بچه ها باید خیلی دقت کنیم. اگر شرایط یاری کندکار بعدی هم باز مجموعه ای است درباره کودکان. فکر اولیه و ساخت این مجموعه از کجا آمد و چگونه شکل گرفت؟ اوایل سال91 بود که از طرف گروه خردسال شبکه دوم و آقای علی زارعان به من پیشنهاد شد که مجموعه کوتاهی برای کودکان بسازم که طرح قصه مال خود آقای زارعان بود. قصه را هم خانم فاطمه یاسینی نوشتند. من خیلی مایل بودم که کار کودک انجام بدهم و این موقعیت با گروه خردسال شبکه دو مهیا شد. قصههارا که خواندم دیدم با آنکه زمانشان کوتاه است بین 10 تا 15 دقیقه، اما بسیار دلنشین و خوب هستند. قرار بر این شد که کار را شروع کنیم. اساس کار بر این بود که کرامت خانوادهها و بچهها نشان داده شود. یعنی وقتی معلمی سوال میکند کرامت پدران و مادران در شغل آنها نیست بلکه در پدر مادر بودنشان است. به سراغ مشاغل گوناگون رفتیم. مکانیک، شیرینی پزی، ناشر و ... 52 خانواده، 52 شغل و 52 خانواده. مثلا در اسلامشهر تراشکار داشتیم که پسرش با افتخار میگوید که پدرم را دوست دارم. می خواهیم به جامعه بفهمانیم که تمام مشاغل قابل احترام است. پول حلال و شرافتمندانه زندگی کردن کرامت است. سعی کردیم خیلی صادقانه و بدون استفاده از ترفندهای سینمایی خیلی ساده زندگی واقعی آنها را نشان دهیم. زندگی یعنی تحرک. حتی خودمان را از دکوپاژهای دوربین دور کردیم چون مخاطب برنامه کودکان هستند. کار کردن با طیفی که نه دوربین را میشناختند، نه صدا و نه فیلمبرداری هم سخت بود و هم جذاب. سعی کردیم از روز اول به تمام مشاغل یکسان نگاه کنیم. در عین حال تلخی نداشته باشیم. زندگی یعنی امید چون مخاطب برنامه کودکان هستند تلاش کردیم، حرمت ها حفظ شود. و به نوعی خواستید نشان دهید که تمام مشاغل در جامعه به هم ربط دارند و مثل یک زنجیر به هم متصلند. دقیقا. همان پزشک وقتی ماشینش خراب می شود به یک جراح که مراجعه نمی کند بلکه سراغ یک مکانیک میرود. ببینید همه ما زنجیروار به هم متصلیم. یا برعکس یک صافکار وقتی فرزندش بیمار می شود خب بدیهی است که به یک پزشک مراجعه میکند و هر دوی اینها برای تهیه دفتر و مایحتاج مدرسه به یک تولیدکننده دفتر نیاز دارند. چرا فکر میکنیم مدرسه فقط به مدیر و معلم است؟! در این مدرسه فراش هم هست که کارش خیلی سخت تر و بیشتر از بقیه است. در این مجموعه سعی کردیم تمام آنها را ببینیم. در جامعه فقط دکتر و مهندس نیست. در کاشان دخترکی را داشتیم که پدرش وظیفه نظافت باغ فین را بر عهده داشت که اگر این مرد شریف نبود این باغ تبدیل به یک زبالهدانی می شد در این مجموعه به سراغ کودکی رفتید که پدر یا مادرش نویسنده باشند؟ فضای شخصی زندگی آنها چه تفاوتی با دیگران دارد؟ مثل چیزهایی که معمولا به این قشر نسبت می دهند عینک و کتابخانه و ... یا اینکه تم تمام زندگی ها یکسان است؟ در این مجموعه به سراغ ناشر کودک رفتم که در قسمتهای دیگر آن را خواهید دید. ببینید من معتقدم که خود ما هستیم که به زندگیمان شکل می دهیم و هر خانهای می تواند فرم خاص خودش را داشته باشد.در خانوادهای که تفکر باشد، نگاه باشد خب کودکی هم نگاهش متفاوت می شود. اما متاسفانه ما همیشه این مسئولیت را به عهده مدرسه می گذاریم. یکی از سخت ترین قسمت های این سریال کدام بود؟ شاید این جمله تکراری باشد اما نه خاطره بدی از این مجموعه دارم و نه سختی با من همراه بود چون دنیای کودکان دنیای پاک و بی آلایشی است و البته همراه با شیطنتهای کودکانه. اما در یکی از قسمتهای این مجموعه اتفاق خیلی تلخی افتاد. یکی از شخصیتهای آن قسمت دختری بود که بعد از تمام شدن فیلمبرداری او را به همراه پدرش به خانه رساندیم. اتفاقا پدرش هم خیلی با ما همکاری کرد و همه چیز خوب پیش رفت. وقتی به در خانه رسیدیم ناگهان پدربزرگ دختر از راه رسید و دختر را به باد کتک گرفت که چرا جلوی دوربین رفتی؟ باورتان نمیشود همهمان شوکه شده بودیم. تمام گروه به هم ریخت. حال همه بچهها به هم ریخت. خانم یاسینی خیلی بهت زده و ناراحت شدند و همه بغضمان گرفت. من هم البته کمی عصبانی شدم و با پدربزرگ بحث کردم ولی هیچ کدام نتوانستیم کاری کنیم. واقعا یکی از بدترین روزهای زندگیام بود. برای من یک سوال شخصی پیش آمد؛ علت این رفتار پدربزرگ به این علت بود که نوه اش دختر بود؟ بله بله. دقیقا. دختر نباید جلوی دوربین برود چون مردم او را می بینند و خوب نیست!!!! بگذارید یک خاطره خوب هم بگویم، کوچکترین کودکی که در این مجموعه بازی می کند پسرکی است که در یک مکانیکی کار می کند. پسرک قصه ما دندان جلو نداشت و من به او یک سیب قرمز داده بودم که این سیب قرمز هم مفهمومی دارد. پسرک نمی توانست گاز بزند و فیلمبردار می گفت این بچه نمی تواند گاز بزند و من می گفتم همین را می خواهم و طفلک تا آخر فیلم توانست فقط یک گاز به سیب بزند. تمام بچه ها شیطنت می کردند. در کاشان که بودیم یکی از بچه ها به پدرش گفت من بیست هزار تومان از تو می گیرم و بعد جلوی دوربین می روم. همه ما خندیدیم. پدرش گفت این چه حرفیه؟ همه منتظرت هستند. خلاصه بیست هزار تومان که آماده شد گفت نه سی هزار تومان. خیلی پسرک شیطان و باهوشی بود. بعد از فیلمبرداری گفت شنیدم گلزار خیلی پول می گیره خب منم به اندازه خودم پول گرفتم. این کار در کنار سختی هایی که داشت برایم بسیار شیرین و سرشار از خاطره است موسیقی این مجموعه با آنکه تم کودکانه ای دارد اما از موسیقی خودمان الهام گرفته و اگر اشتباه نکنم در دستگاه ماهور ساخته شده که یکی از شادترین دستگاه های موسیقی ایرانی است. بله درست است. من خودم موسیقی را می شناسم و بهنام صبوحی هم که موسیقی این مجموعه را ساخت کاملا موسیقی را می شناسد. صبوحی تقریبا بیست سال است که برای کودکان موسیقی می سازد. با صحبتهایی که با هم داشتیم سعی کردیم از فرهنگ و سنت خودمان استفاده کنیم و به همین منظور از سازهای ایرانی استفاده کردیم. در موسیقی این مجموعه ساز کمانچه و سه تار داریم. اگر بچه ها خودشان در تمام مدت مجموعه صحبت می کردند و قصه را روایت می کردند جذابتر نمی شد؟ شاید. اما ممکن بود بیننده را خسته کن چون بچهها نمیتوانند روان و بیوقفه حرف بزنند. البته شاید به قول شما همین نکته کار را جذاب تر میکرد. اما از طرفی هم بعضی از بچه نمی توانستند راحت حرف بزنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که از نریشن استفاده کنیم. اما لحن و تم نریتور تکراری است و جدید و جذاب نیست و غالبا یکنواخت صحبت می کند من قبول دارم و با صدای بلند هم می گویم که تصمیم من بوده اما مجبور بودیم که این کار را بکنیم. با توجه به زمانبندی که داشتیم اگر می خواستیم با بچه ها کار کنیم زمان بیشتری مورد نیاز بود. با توجه به ضرورت نریشن چرا از کسی که صدایش برای بچه ها آشنا بود استفاده نکردید؟ دلم نمی خواست. صدای آشنا موجب می شد که قصه زیرآن صدای آشنا پنهان شود. احساس کردم که بیننده حواسش به سمت آن صدای خوب خواهد رفت نه به سمت قصه و آنچه که مورد نظر ماست. سراغ مشاغل قدیمی هم رفتید؟ نه در مجموعه آواز زندگان این کار را کردم که مخاطبش کودک نبود و خب بسیاری از مشاغل قدیمی هم از بین رفته و دیگر کودکی نیست که در خانواده ای با آن شغل زندگی کند. مثل حلاجی، و از طرفی هم بعضی شغلها به دلیل تغییر نوع نگاه و تغییر جامعه دیگر نیستند . اما در مجموعه کسی را داریم که شغلش در کاشان زریبافی است. این شغل جزو هنرهای سنتی هم حساب می شود. اولین قسمت مجموعه مستند- داستانی «قصههای من و مامانم، و من و بابام» که پخش شد درباره یک مادر خانه دار بود به نام کار در خانه که مادر خانواده خیاط است و داستان مادری را روایت میکند که به کار خیاطی مشغول است و همانطور که از عنوان قصه پیداست در خانه به کار خیاطی میپردازد و انتخاب خوبی بود انتخاب خود من بود. تصمیم من بود که زن جامعه در خانه علاوه بر کارهای روزمره کار دیگری را هم انجام می دهد و حتی چشمان خسته این مادر را هم می بینیم اما این خستگی کوچکترین تاثیری در کارهایش نمیگذارد انتخاب مشاغل بر چه اساس بود؟ قبلا بر روی بعضی شغلها کار شده بود. بعضی از مشاغل را دوست داشتم که باشد مثل آتشنشان یا جراح. اما شرایط اجازه نمیداد. ممکن بود امنیت گروه به خطر بیافتد. نمی خواستم مثلا یک آتشنشان را در دفترش نشان دهم بلکه میخواستم در عملیات او را به تصویر بکشم و بگویم که گاهی تا پای مرگ هم پیش میرود اما از نظر امنینتی اجازه ندادند. اورژانس هم همنیطور و هواپیمایی هم به همین ترتیب. علیرغم نامهنگاریهایی که از طرف سازمان با هواپیمایی شد گفتند از لحاظ امنیتی امکانپذیر نیست. تصمیم دارید سریال را ادامه بدهید؟ اگر مجموعه ادامه پیدا کند من دیگر تهیه کننده نیستم و فقط کارگردانی خواهم کرد. در صورت ادامه آقای رحیمی تهیه کننده هستند. ۵۷۲۴۴
کلید واژه ها: کودکان - تلویزیون -
یکشنبه 20 مهر 1393 - 10:44:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
بازیگر لبنانی اولین فیلم ضد داعش در گفتوگو با فارس: رهبران داعش قطعا «آوازهای سرزمین من» را خواهند
بازیگر لبنانی اولین فیلم ضد داعش در گفتوگو با فارس رهبران داعش قطعا آوازهای سرزمین من را خواهند دید خوشحالم که با کارگردانهای ایرانی کار میکنممهدی فخرالدین بازیگر لبنانی تبار و ایفاگر نقش راعد در آوازهای سرزمین من گفت داعش مثل یک دیو است که توسط آمریکا قطر و عربستان آزاد شکارگردان نمایش «من و مامانم و بابام»: جشنواره تئاتر کودک بخشی از نیاز فرهنگی کودکان را تأمین میکند
کارگردان نمایش من و مامانم و بابام جشنواره تئاتر کودک بخشی از نیاز فرهنگی کودکان را تأمین میکندکارگردان نمایش من و مامانم و بابام از اجرای این نمایش به مدت 6 روز در ملایر خبر داد و گفت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان میتواند با قرارگیری در سبد فرهنگی خانوادهها بخشی از نیاز فرهنگیکارگردان نمایش «قصه سوزی»: تئاتر ذهن خردورز خردسال را تقویت میکند
کارگردان نمایش قصه سوزی تئاتر ذهن خردورز خردسال را تقویت میکندکارگردان نمایش قصهسوزی با بیان اینکه چراغ سئوال را باید همواره در ذهن کودکان روشن نگاه داشت گفت باید ذهن خردورز خردسال تقویت کرد شراره طیار امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه خردسالان پایهکارگردان انیمیشن «رویای سبز»: خراسان رضوی در تولید انیمیشن کمبود فنی ندارد
کارگردان انیمیشن رویای سبز خراسان رضوی در تولید انیمیشن کمبود فنی نداردکارگردان انیمیشن رویای سبز گفت خراسان رضوی از نظر امکانات و ابزار ساخت انیمیشن کمبود فنی ندارد محمود سلطانپور در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه کارگاه آموزش انیمیشن جشنواره فیلم کودک مشهد اظهار کرحجتالاسلام ساجدی در گفتوگو با فارس: عرب جاهلی «عطسه» را علامت حادثه میدانست/ ۳ راهکار برای دوری
حجتالاسلام ساجدی در گفتوگو با فارس عرب جاهلی عطسه را علامت حادثه میدانست ۳ راهکار برای دوری از تطیّر و فال بدعضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی ره گفت گاهی اوقات بعضی از افراد درباره عطسه کردن معتقدند اگر یک فردی یک بار عطسه کند بد است و نباید کاری انجام داد ولی اگر دو با عطکارگردانانی که بازیگران را جان به لب کردند
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰ ۳۰ استنلی کوبریک برای ساخت فیلم آخرش 400 روز فیلمبرداری کرد و دیوید فینچر نیز یک صحنه را 90 بار مقابل دوربین برد تا به آنچه در ذهن داشت برسد آیا این وسواس بیش از حد توجیه پذیر است و یا عوامل و بازیگران به نوعی بردهی حس کمالگرایی این کارگردانان هستندروایت کارگردان «ما همه سربازیم» از سربازی آیتالله هاشمی رفسنجانی
روایت کارگردان ما همه سربازیم از سربازی آیتالله هاشمی رفسنجانی فرهنگ > سینما - مهدی قربانپور کارگردان مستند ما همه سربازیم گفت که پس ازخواندن کتاب خاطرات آیتالله هاشمی رفسنجانی بخشی که مربوط به سربازی رفتن ایشان بود نظرم را جلب کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلایناجمالی/آیتالله خاتمی: تعبیر «آخوند حکومتی» برای جدا کردن روحانیت از نظام است/ ترویج موسیقی کار فرهن
اجمالی آیتالله خاتمی تعبیر آخوند حکومتی برای جدا کردن روحانیت از نظام است ترویج موسیقی کار فرهنگی نیستامام جمعه موقت تهران وظیفه روحانیت را کار فرهنگی دانست و گفت البته منظور از کار فرهنگی ترویج و نشر موسیقی نیست به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان آیت الله سید احمد خاتمی صبح امرکارگردان تئاتر «غذاهای خوشمزه» مطرح کرد کمبود بودجه یکی از مشکلات عمده تئاتر/جشنوارهها محرک هنرمندا
کارگردان تئاتر غذاهای خوشمزه مطرح کردکمبود بودجه یکی از مشکلات عمده تئاتر جشنوارهها محرک هنرمندان تئاتر هستندکارگردان تئاتر غذاهای خوشمزه کمبود بودجه اداره ارشاد را یکی از مشکلات در بخش تئاتر برشمرد نرگس خاککار امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به استقبال بارئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفتوگو با فارس خبر داد آموزش اعضای خانواده دانشآموزان محروم از سواد/ باسواد کر
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفتوگو با فارس خبر دادآموزش اعضای خانواده دانشآموزان محروم از سواد باسواد کردن 75 هزار کودک کار و بیسرپرسترئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه 600 هزار خانواده دانشآموزان محروم از سواد باسواد میشوند گفت 75 هزار کودک کار بدسرپرست و بیسرکارشناسان امور نظامی بیان کردند «داعش» و «ائتلاف ضد داعش» مقدمه مداخله ترکیه در سوریه را ف
کارشناسان امور نظامی بیان کردندداعش و ائتلاف ضد داعش مقدمه مداخله ترکیه در سوریه را فراهم میکنندکارشناسان امور نظامی اعلام کردند که گروهک تروریستی داعش و ائتلاف بین المللی ضد داعش زمینههای مداخله ترکیه در امور سوریه را فرهم میکنند به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس به نقلکارگردان «راز سنجد»: زمان کم از مشکلات اصلی برای تولید فیلم کوتاه است
کارگردان راز سنجد زمان کم از مشکلات اصلی برای تولید فیلم کوتاه استکارگردان راز سنجد گفت یکی از مشکلات اصلی ما برای تولید این فیلم زمان کم برای تولید آن بود به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید امیر سیدزاده امشب در نشست نقد و بررسی آثار فیلمسازان اصفهانی در بیست و هشتمین جشنوایک کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با فارس نرخ 13 سنتی خوراک پتروشیمیها با نفت 113 دلاری تصویب شد/ دولت و مجل
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با فارسنرخ 13 سنتی خوراک پتروشیمیها با نفت 113 دلاری تصویب شد دولت و مجلس به صنایع کملطفی کردندمدیرعامل سرمایهگذاری ملی با اشاره به اینکه گاز کالای قابل تجارت نیست و با توجه به نیاز کشور به صنایع فروخته میشود گفت نرخ 13 سنتی خوراک زمانی تواکنش کیارستمی به حرفهای حاتمیکیا / دعوت از کارگردان «طعم گیلاس» برای سفر با راهیان نور
واکنش کیارستمی به حرفهای حاتمیکیا دعوت از کارگردان طعم گیلاس برای سفر با راهیان نور فرهنگ > سینما - روزنامه شرق نوشت عباس کیارستمی در پاسخ به سوال «شرق» مبنی بر واکنش او به اظهارات ابراهیم حاتمیکیا به جمله کوتاهی بسنده کرد و بیتی از اشعار سعدکارگردان نمایش «کی از همه زیباتره»: نمایش عروسکی نیاز به حمایت جدی دارد
کارگردان نمایش کی از همه زیباتره نمایش عروسکی نیاز به حمایت جدی داردکارگردان نمایش کی از همه زیباتره خواستار توجه و حمایت بیشتری از نمایش عروسکی شد زهرا مریدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با ابراز رضایت از برگزاری بخش خردسال در سالن آمفی تئاتر اظهار کرد اجرا در ساکارگردان نمایش خیابانی «دلقکها»: نمایش خیابانی یکی از جریانهای فرهنگساز کشور است
کارگردان نمایش خیابانی دلقکها نمایش خیابانی یکی از جریانهای فرهنگساز کشور استکارگردان نمایش خیابانی دلقکها با اشاره به اهمیت کار نمایش خیابانی این نوع نمایش را جریان فرهنگساز در کشور دانست امیرحسین شفیعی در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای نمایش خیابانی دلنگاهی به کمپین 6 کارگردان ایرانی محتوای کمپین «نه به عدم توافق هستهای» چیست/ پشت صحنه کمپین چه کسان
نگاهی به کمپین 6 کارگردان ایرانیمحتوای کمپین نه به عدم توافق هستهای چیست پشت صحنه کمپین چه کسانی هستندروز گذشته صفحهای در شبکه اجتماعی توئیتر به راه افتاد که در آن شش سینماگر ایرانی مطرح در عرصه بینالملل بر خلاف منافع ملی کشورمان از همگان خواستند تا این جمله را در شبکههای مج-