تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806737751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز و بعد از نماز عید قربان !


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماز و بعد از نماز عید قربان ! هفته نامه مرز پرگهر در سرمقاله جدیدترین شماره خود به قلم حسین الله دینی سردبیر این هفته نامه مطلبی با عنوان "نماز و بعد از نماز عید قربان!" منتشر کرده است.


الله دینی در این سرمقاله به برخی تحرکات غیر اخلاقی و خلاف عرف اجتماعی تعدادی از جوانان بعد از نماز عید قربان پرداخته و نوشته است: چند روزی بود که یکی از دوستان ادیب و اهل تشخیص که از نویسندگان و بازیگران مشهور تاتر در کرمان و نیز کشور است، به زاهدان آمده و مهمان حقیر بود. هر جا که با این عزیز اهل فرهنگ رفتیم از برخورد احترام آمیز مردم شهر و شیوه سلوک آنان با یکدیگر ابراز شگفتی نمود. وی در این چند روز بارها با تاسف تکرار کرد که چرا چهره ای چنین ملاطفت آمیز و زیبا از مراودات مردم رادر ذهن دیگران غیر واقعی جلوه داده اند. هر گاه و هرجا که سخن از سیستان و بلوچستان به میان می آید ، نمادی از فقر و محرومیت، شرارت و نا امنی را چاشنی آن می کنند.
روز قبل از عید قربان با این دوست فرهیخته به بازار رفتیم . شور و شوق ناشی از عید شهر و بازار را فرا گرفته بود. سخن از فرهنگ اسلامی مردم استان به میان آمد و به این ایشان عرض کردم که همین دین باوری راستین و اعتقاد به مبانی برادری و اخوت اسلامی است که این مردم را از تحولات مخرب منطقه ای دور نگاهداشته و دلها را به یکدیگر نزدیک تر کرده است.
با ایشان هماهنگ کردم که نمایشنامه ای بر پایه همدلی و هم پیوندی اقوام استان بنویسیم و تعالی فرهنگی آنرا محور قرار دهیم تا شاید نمایش آن بتواند در راه تلطیف این برداشت غیر واقعی در اذهان افراد ناآشنا با فرهنگ مردم استان اثری داشته باشد.
روز عید قربان هم با این بزرگوار عازم نماز شدیم . ایشان از دیدن نسل جوان و خیل نو جوانان 13- 14ساله ای که با لباس نو و سپید و جانمازی بر دوش با طمانیه و وقاری خاص همراه با بزرگترها عازم عیدگاه بودند ، چنان بر سر شوق آمده بود که با دوربین گوشی همراه خود چند عکس از این نسل آینده ی استان به یادگارگرفت.در بازگشت از نماز قصد داشتیم برای آوردن گوسفند قربانی که قبلا سفارش داده بودم راهی شهرک گاوداران شویم. به میدان بیمارستان تامین اجتماعی که رسیدیم با خبر شدیم که امسال نماز عید در غرب زاهدان و در محلی در مسیر چشمه زیارت برگزار شده و نیروی انتظامی برای سهولت بازگشت نمازگزاران مسیر را به سمت شهر یکطرفه کرده است. لذا برای ورود به جاده ی کمربندی مجبور شدیم به سمت پایانه مسافربری برویم. وقتی وارد خیابانهای غرب شهر شدیم، برخی از جوانان با ماشینهایی که بیشترشان از نوع تویاتا 405 و به رنگ خاکستری بود با سرعت زیاد و روشی که واقعا خطر آفرین بود از یکدیگر سبقت می گرفتند. به هرطریق خودمان را به انتهای غربی خیابان امام رساندیم و از زیر پل شهرک گاوداران گذشتیم. در بازگشت مسیر ورودی شمالی شهر را در پیش گرفتم که به ترافیک و آن فضای آشفته بر نخورم و پیش این مهمان بزرگوار شرمنده نشوم. از میدان ورودی شهر که گذشتم ناگهان چند جوان با همان ماشینهای موصوف و بر سیاقی که در بیابانها می تازند، عمدا وارد حاشیه خاکی جاده شدند و چنان گرد و خاکی به پا کردند که دیگر چشم جایی را نمی دید.
رانندگانی که در مسیر بودند و چند وانت که نمازگزاران را حمل می کردند، در کوران این گرد و غبار گرفتار شدند و دقایقی رفت و آمد مختل شد.
بدون اغراق به شدت افسرده و شرمنده شده بودم ، زیرا هر چه را که ظرف این سه روز رشته بودم، پنبه شده بود. به هر حال سعی کردم که قافیه را نزد این مرد فرهنگی نبازم عرض کردم؛ جوان هستند و روز عید است و اینگونه شادیشان را بروز می دهند . بعلاوه این گروه از جوانان به دلیل بیکاری و فقدان اشتغال کافی در استان ، با این سواری ها از طریق واردات غیر قانونی از مرز امرار معاش می کنند و امروز شهر را با بیابان اشتباه گرفته اند.
بهر تقدیر آنچه نباید پیش آمده بود. ولی بروز اینگونه رفتارها به عقلا و رهبران اجتماعی یاد آور می شود که باید به فکر آینده بود. لذا از امامان محترم جمعه و جماعت به ویژه مولوی عبدالحمید انتظار داریم، ضمن رساندن این گلایه مردم به گوش جوانانی که دست به چنین کارهایی می زنند، در موارد مشابه قبل از پراکنده شدن جمعیت به آنان توصیه شود با همان وقار و متانتی که به نمازگاه آمده اند به خانه و محل کار خویش باز گردند وسلوک پسندیده ی پدران خویش را تداوم بخشند. ملتمس دعا
653


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن