تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805596423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش مناطق نمونه گردشگری در هشت سال گذشته غیرکارشناسی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسوول در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری: افزایش مناطق نمونه گردشگری در هشت سال گذشته غیرکارشناسی بود گرگان - ایرنا - مدیر کل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: افزایش بی رویه و غیراصولی مناطق نمونه گردشگری در هشت سال گذشته نتیجه کار غیرکارشناسی، رقابت های محلی و منطقه ای و اصرار خاص برخی نمایندگان مجلس بوده است.


"جلال تاجیک" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: در زمان حاضر و در حالیکه یک هزار و 168 منطقه نمونه گردشگری در کشور وجود دارد، ظرفیت راه اندازی این تعداد وجود ندارد زیرا یکی از شاخصه های منطقه نمونه گردشگری وجود حداقل 50 هکتار زمین است.
وی اظهار کرد: براساس سیاست ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در راهبرد جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به هیچ عنوان مناطق نمونه گردشگری اضافه نخواهد شد.
وی با بیان اینکه 24 منطقه نمونه گردشگری در کشور در حال بهره برداری است، یادآور شد: افزایش بی رویه و غیرکارشناسی مناطق نمونه گردشگری نتیجه کار تبلیغاتی و بی جهت بوده است.
تاجیک گفت: از کل مناطق گردشگری موجود 200 نقطه سرمایه گذار دارد و بقیه دارای مسائلی مانند محیط زیستی و امنیتی هستند و یا منابع طبیعی اجازه کار در آن ها را نمی دهد و یا برخی از این مناطق به علت دوری از مراکز جمعیتی و فراهم نبودن زیر ساخت ها توجیه اقتصادی ندارد.
مدیر کل مناطق نمونه گردشگری معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: به مناطق نمونه گردشگری کمک هایی از جمله کمک های زیرساختی، تسهیلات بانکی، معرفی به صندوق توسعه ملی، کمک های مالی و اعتباری از محل اعتبارات سازمان برنامه ریزی کشور می شود و در استان های برخوردار تسهیلات 16 درصدی و در استان های کمتر توسعه یافته تسهیلات 12 درصدی داده می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در استان گلستان که هم اکنون در حال برگزاری است، تصریح کرد: همانند این جشنواره ها در تهران و استان های دیگر برگزار شده اما به گستردگی این جشنواره نبودند.
وی گفت: از لحاظ کیفی هر استان، منطقه و قومیت در ایران برای خودش یک کشور است و این قومیت ها با وحدت ایران را ساخته اند و این جشنواره ها برای همه و به خصوص نسل جوان امکانی را فراهم می کند که آداب و رسوم اجتماعی اقوام را ببیند.
تاجیک با اشاره به حضور 10 روستای هدف گردشگری استان گلستان در این جشنواره افزود: در بخش روستاهای هدف گردشگری دکور جالبی زده شده که در هیچ جا نمونه آن را ندیده ام و با همکاری میراث فرهنگی و آژانس های گردشگری می توان از این فرصت برای حضور تورهای داخلی و خارجی در روستاها استفاده کرد.
وی در خصوص منطقه روستایی زیارت در گرگان، گفت: محور زیارت بدترین شرایط را در مناطق نمونه گردشگری کشور دارد و باید به هر نحوی جلوی این روند گرفته شود.
او توضیح بیشتری درباره شرایط روستای زیارت گرگان که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند، نداد.
تاجیک اظهار کرد: در سال 90 و 91 میراث فرهنگی 300 پروژه را به سازمان مدیریت معرفی کرد که تا پایان برنامه پنجم به آنها کمک شود و در استان گلستان آبشار کبودوال و ساحل بندرگز از این پروژه ها بودند و تعدادی از اماکن نیز مستحق کمک هستند اما اسمی از آنها برده نشده و نمی توانیم سازمان مدیریت را قانع کنیم لذا منتظریم تا در برنامه ششم با نگاه عادلانه تری اعتبارات را توزیع کنیم.
7467/2729


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن