تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803939974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با کاهش فاصله زماني براي تاييدنمونه ها، از توليد داخل حمايت کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۳۶ب.ظ)
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به استاندارد: با کاهش فاصله زماني براي تاييدنمونه ها، از توليد داخل حمايت کنيم رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت :اميدواريم حمايت از توليد داخلي، با کاهش فاصله زماني براي تاييدنمونه ها در حوزه ICT ميسرشود.
به گزارش خبرگزاري موج، عميديان صبح امروز در همايش ارتباطات و فناوري اطلاعات و استاندارد گفت: موضوع استاندارد از پايه هاي اصلي فعاليت در حوزه ICT است و امروز در داخل کشور، منطقه، بين الملل، استاندارد براي تعامل بهره بردراران با توليد کنندگان و تامين کنندگان صنايع و خدمات حرف اول را مي زند.
وي با بيان اينکه استاندارد زبان مشترک بين بهر ه برداران و توليد کنندگان است؛ افزود: استفاده از استاندارد باعث ايجاد يکپارچگي و هماهنگي در صنعت و خدمت مي شود؛ اما در حوزه ICT پيچيدگي هاي بيشتري دارد زيرا سرعت توسعه اين فناوري ها بسيار بالاست .
معاون وزير ارتباطات اظهار کرد: در حوزه فناوري ICT لازم است بهره گيري از استاندارد در عرصه شکل گيري، تدوين، تصويب و اعمال از سرعت مطلوبي برخوردار باشد.
عميديان با اشاره به بند 5 ماده 3 اعمال استاندارد ها ،ضوابط و نظام هاي کنترل کيفي و تائيد نمونه تجهيزات در ارائه خدمات و توسعه و بهره برداري از شبکه هاي مخابراتي، پستي و فناوري اطلاعات در کشور افزود: عين اين عبارت به ماده 2 اساسنامه سازمان تنظيم مقررات انتقال يافته است.
وي به تفاهم نامه سازمان تنظيم مقررات و سازمان استاندارد اشاره کرد و گفت: قبل از تدوين استانداردهاي ملي در حوزه ICT مطالعات توسط مرکز تحقيقات و مشاورين دانشگاهي انجام مي شود و به سازمان تنظيم ارائه و پس از تصويب سازمان استاندارد اعمال مي شود.
وي با اشاره به فاصله زماني براي توليد کننده داخل، از زمان توليد تا تصويب در کميته ماده 1در وزارت صنعت و معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: براي اينکه بتوانيم از توليد داخل حمايت کنيم لازم است در کوتاه ترين زمان ممکن اين تصويب در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا قابل اعمال در گمرک باشد و توليد کننده داخل متضرر نشود.
عميديان اظهار کرد: در سال 92، از تعداد 263 استاندارد در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، 101 استاندارد و در شش ماهه نخست امسال از 435 استاندارد 77 مورد با مشارکت مستقيم سازمان تنظيم مقررات و معادل همين تعداد به صورت غير مستقيم توسط سازمان تنظيم مقررات تدوين و به سازمان ملي استاندارد ارائه شده است.
رئيس سازمان تنظيم مقررات با بيان اينکه در چند دهه گذشته رشد واردات، توسعه چشمگيري داشته است گفت: کنترل بازار گستره و حمايت از حقوق بهره برداران و توليد کنندگان ضروري است.
عميديان ادامه داد: در اين راستا ارتقاء کيفي لازم با اعمال استانداردها به صورت فرايند تاييد نمونه جزء وظايف سازمان تنظيم مقررات است.
وي با اشاره به اينکه تاييد نمونه در خود سازمان انجام نمي شود ادامه داد: در حال حاضر 16 آزمايشگاه در بخشهاي دانشگاهي(شريف، شاهد، امير کبير، فردوسي مشهد، تهران) ، صنعتي (شرکت صنايع الکترونيک شيراز)، مجموعه وزارت(شرکت ارتباطات زيرساخت، مرکز تحقيقات مخابرات ايران) و بخش خصوصي (مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک...) در قالب آزمايشگاه همکار، از سازمان تنظيم، اعتبار نامه دريافت کرده اند.
وي تصريح کرد: اين آزمايشگاه ها در سال 92، هزار و 233 دستگاه و در شش ماه اول سال 93، حدود 510 دستگاه از تجهيزات حوزه ICT شامل شبکه، آنتن، تلفن همراه، تجهيزات ماهواره اي، SRD،DVBT،IP Phone، ... را مورد آزمايش قرار داده و ارزيابي کرده اند.
معاون وزير ارتباطات گفت: به منظور کاهش زمان تاييد نمونه تلاش ما اين است که با تدوين آيين نامه هاي لازم، استقرار سامانه هاي آنلاين مانند ليبلينگ، شفاف سازي،رفع ابهامات انجام شود..
وي به چالش هاي استاندارد در حوزه ict اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش روز افزون کاربرد تجهيزات ارتباطي و فناوري اطلاعات در جهان و کشور و نيز تنوع زياد اين محصولات لازم است روال هاي آزمون و ارزيابي و معيارهاي تاييد نمونه (Type Approval) و پذيرش اين نوع تجهيزات به روشني تببين و مشخص شود تا سازندگان و وارد کنندگان تجهيزات بتوانند به صورت شفاف از روش هاي تست استاندارد، مورد استفاده در آزمايشگاه هاي مرجع اطلاع يابند و دستگاه هاي خود را با آن روش ها بيازمايند.
عميديان تصريح کرد: براي رفع اين چالش پروژه اي با هدف شناسايي و تدوين استانداردهاي تست تجهيرات ارتباطات و فناوري اطلاعات تعيين معيارهاي پذيرش و تاييد نمونه اين وسايل، متناسب با شرايط و نيازهاي کشور، تعريف شده است.
معاون وزير ارتباطات خاطر نشان کرد: موضوع ديگر ورود تجهيزات از مسيرهاي غير قانوني يا حتي قانوني و بدون ارجاع به منظور ارزيابي و دريافت تاييد نمونه به کشور است که اين موضوع مورد تاييد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نيز است که بايد براي اين امر نيز هماهنگي لازم با مراجع مرتبط صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن