تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815718866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاه خبری کانادا:داعش نگرانی مشترک غرب و ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایگاه خبری کانادا:داعش نگرانی مشترک غرب و ایران است تهران- ایرنا- پایگاه خبری "مک گیل اینترنشنال ریویو" نوشت: گروه داعش، عاملی مهم در روابط متشنج ایران و آمریکا و نگرانی مشترک تهران و قدرت های غربی است.


"کونور سوییم" روز جمعه در مقاله ای در این پایگاه خبری کانادایی نوشت: اعضای مجمع عمومی سازمان ملل در بحبوحه نارضایتی گسترده جهانی از داعش، بار دیگر برای گفت وگو درباره برنامه هسته ای ایران، موضوع ادامه دار منطقه خاورمیانه، در نیویورک گرد هم آمدند. بر خلاف مذاکرات قبلی درباره برنامه غنی سازی اورانیوم ایران، دور جدید این مذاکرات به موضوع جدیدتر و فوری تری به نام داعش گره خورده است.
سوییم به اشغال مناطقی از کشور عراق از جمله موصل، دومین شهر بزرگ عراق همچنین اعدام گروگان های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به دست داعش اشاره کرد و افزود: نگرانی مشترک غرب و ایران از داعش، عاملی مهم به تنش تاریخی در روابط ایران و آمریکا اضافه کرده است.
نویسنده همچنین بااشاره به کودتای سال 1953 سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس و برکناری "محمد مصدق" به عنوان ریشه درگیری و خصومت ایران و آمریکا، اضافه کرد: این کودتا که موجب بازگشت دوباره شاه به قدرت شد، در کوتاه مدت موفق بود. شاه ایران که با قدرت های غربی رابطه ای دوستانه داشت و عاشق پول هایی بود که آنها روانه خزانه اش می کردند، اجازه داد انگلیس آزادانه منابع نفتی ایران را در دستان خود گیرد اما، طمع غرب و ظلم و سرکوب حکومت وی موجب کاشته شدن بذر احساسات ضد آمریکایی در فرهنگ ایران شد. بذر خصومت و دشمنی با آمریکا، با انقلاب اسلامی سال 1979 و اشغال سفارت این کشور در تهران به بار نشست. تنش های این دو کشور بر سر اسرائیل، جنگ در عراق و القاعده نیز موجب بدتر شدن دیدگاه های دو کشور در قبال یکدیگر شد.
با در نظر گرفتن مسایل یاد شده، وجود دشمنی مشترک برای آمریکا و ایران، آن هم در بحبوحه گفت وگوهای دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران، نه تنها عجیب که تا حدودی گیج کننده است. با وجود نشانه های این تضاد، قضیه "دشمن دشمن من، دوست من است"، قضیه ای ساده نیست. اختلافات اساسی که مانع از اتخاذ موضع دوجانبه دیپلماتیک بهتر دو کشور می شود، همچنان پابرجاست.
سوییم افزود: باید منتظر ماند و دید که آیا تهران و واشنگن متعهدند که تصمیم بگیرند مذاکرات هسته ای را به روی راه های ارتباط و همکاری در زمینه مساله داعش بگشایند یا خیر. سوای مساله هسته ای، بسیاری از مسایل میان دو کشور همچنان به قوت خود باقی است. اسرائیل، یکی از مسایل مهم است که با وجود مسایل مطرح شده درباره جنایت جنگی و نسل کشی فلسطینی ها در غزه همچنان از حمایت آمریکا برخوردار است. این مواضع ناهمگن، یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه همگرایی بیشتر دیپلماتیک بین دو کشور است و با توجه به تقلا و تلاش قدرت های غربی برای واکنش در برابر داعش، نقشی مهم در ماه های اخیر ایفا خواهد کرد.
رسانام** 1088 **1010


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن