تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819610968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مجلس لبنان: احدی نمی تواند با هبه تسلیحاتی ایران به ارتش مخالفت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با وجود تهدید حزب سعد الحریری رییس مجلس لبنان: احدی نمی تواند با هبه تسلیحاتی ایران به ارتش مخالفت کند بیروت - ایرنا - « نبیه بری» رییس مجلس لبنان در واکنش به تلاش های گروه 14 مارس برای اعمال فشار بر دولت این کشور به منظور نپذیرفتن کمک تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که احدی نمی تواند با هبه تسلیحاتی به ارتش مخالفت کند.


به گزارش ایرنا به نقل از شماره روز شنبه روزنامه لبنانی الاخبار، نبیه بری خاطرنشان کرد: ارتش لبنان اکنون به یک قبضه سلاح هم نیاز دارد و حاضر نیستیم این هبه را به بهانه تحریم های علیه ایران رد کنیم.
«علی حسن خلیل» وزیردارایی لبنان هم تاکید کرده است که دولت این کشور می تواند سلاح های ایرانی را دریافت کند و تحریم ها نمی تواند بهانه ای برای عدم پذیرش آن باشد.
وی خاطرنشان کرد که هیچ منع قانونی در مسیر پذیرش سلاح های ایرانی برای دولت و ارتش لبنان وجود ندارد.
«علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی 7 و 8 مهرماه جاری در راس یک هیات سیاسی و امنیتی به لبنان سفر و بر اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های دفاعی با لبنان و تجهیز ارتش این کشور به سلاح های ایرانی بر اساس درخواست بیروت تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: تحویل سلاح های مورد نیاز ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم خیلی طول نخواهد کشید و در سفر قریب الوقوع « سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به ایران تحویل می شود.
سمیر مقبل قرار است 17 ماه جاری میلادی ( 25 مهرماه) در راس یک هیات بلندپایه نظامی به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.
«محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و « سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه گذشته با حضور سرهنگ «محمدرضا میرزائی» وابسته نظامی سفارت ایران در لبنان دیدار و برنامه سفر مقبل به تهران را هماهنگ کردند.

** حزب جریان المستقبل نبیه بری را تهدید کرد
روزنامه الاخبار در گزارشی دیگر نوشت که حزب جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری، نبیه بری رییس مجلس لبنان را تهدید و تاکید کرد که می تواند مانع برگزاری انتخابات و تمدید دوره ریاست وی در پارلمان شود.
این گروه همزمان با تشدید حملات به حزب الله ، در حال بررسی برنامه هایی است تا بتواند با حملاتی سیاسی رییس مجلس را هم هدف بگیرد.
یک نماینده عضو حزب المستقبل در پارلمان لبنان گفته است که « نخست وزیری و وزارت کشور در اختیار ما است بنابرمی توانیم هر انتخاباتی را تعطیل کنیم و حتی مانع تمدید دوره کنونی مجلس شویم.
وی ادعا کرده است، « دوره ای که ریاست مجلس لبنان باید یک عضو جنبش امل و یا حزب الله باشد، گذشته است و افرادی دیگر برای این منصب مطرح هستند».

** پارلمان درصدد جلوگیری از انفجار اوضاع لبنان است
براساس این گزارش ، رییس مجلس لبنان با توجه به تهدید « سعد الحریری» رییس حزب جریان المستقبل که با مشارکت در انتخابات پارلمانی مخالفت کرد ، افزایش بحران سیاسی و امنیتی پیچیده و روند جدایی دو نظامی لبنانی و پیوستن آنها به تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک عرسال، گفت: پارلمان لبنان اکنون یک مسئولیت تاریخی دارد و آن جلوگیری ازانفجار اوضاع لبنان در سایه این شرایط سخت است.
وی درعین حال اظهارداشت: اگرچه تروریست های تکفیری درصدد ضربه زدن از ارتفاعات شرقی و نفوذ به داخل لبنان هستند و یا عده ای در تلاش برای ناامن کردن شهر طرابلس هستند، اما اینها به معنای این نیست که می توانند همه اهداف خود را محقق سازند تا زمانیکه لبنانی ها به وحدت ملی پایبند باشند.
رییس مجلس لبنان با توجه به نگرانی های امنیتی و تهدید سعدالحریری برای تحریم انتخابات پارلمانی و هشدارهای وزارت کشور، گفت که به نظر می رسد موضوع تمدید دوره کنونی مجلس قطعی به نظر می رسد.
نبیه بری احتمال داده است که بعداز فعال شدن مجلس برای قانونگذاری ، تمدید دوره کنونی مجلس برای دو سال و7 ماه دیگر تصویب شود.
برخی از کارشناسان معتقدند که علت اصرار گروه 14 مارس و بویژه حزب جریان المستقبل برای برگزار نشدن انتخابات پارلمانی کاهش شدید پایگاه مردمی آنها است.
رییس مجلس لبنان همچنین از روند تصویب طرح ها و برنامه ها در دولت لبنان با توجه به خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری این کشور برای مدت 140 روز، گفت که اکنون لبنان 24 رییس جمهوری دارد.
وی درعین حال در خصوص انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان که گفته می شود همه چیز به« گفت وگوی ایرانی – عربستانی» بستگی دارد، اظهارداشت: تفاهمی بین تهران و ریاض در آینده نزدیک بعید است.
رییس مجلس لبنان خاطرنشان کرد: گفت وگوهای ایرانی – عربستانی موکول به سفر« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به ریاض و سپس سفر« سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان به تهران می باشد و معنای آن این است که یک روندی بسیار طولانی در پیش است.
دوره کنونی مجلس نمایندگان لبنان درسال 2009 تشکیل شد و یک سال و نیم پیش زمانی که اوضاع امنیتی کشور به این بدی نبود، یک بار تمدید شد.
براساس قانون اساسی لبنان و تعدیل های صورت گرفته در آن، انتخابات مجلس لبنان هر 4 سال برگزار می شود و مردم 128 عضو آن را از میان نامزدهای مسیحی و مسلمان بطور مساوی انتخاب می کنند.
از 25 ماه مه 2014 ( 140 روز قبل) که مصادف با پایان دوره ریاست جمهوری ژنرال « میشل سلیمان» است تا امروز کرسی ریاست جمهوری لبنان خالی است و 20 ماه نوامبر آینده (آبان ماه) دوره کنونی مجلس نمایندگان لبنان پایان می یابد.
خاورم ** 1324


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن