تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس یونسکو : میراث ناملموس نیازمند نگاهی دقیق و تلاش برای حفظ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس یونسکو : میراث ناملموس نیازمند نگاهی دقیق و تلاش برای حفظ است اصفهان – ایرنا- کارشناس سازمان علمی ، فرهنگی ملل متحد (یونسکو ) از کشور آذربایجان گفت: میراث ناملموس نیازمند نگاهی دقیق و برنامه ریزی برای حفظ آن است.


به گزارش ایرنا، صنوبر باقیرووا عصر جمعه در اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان افزود: امروز سازمان های تحقیقاتی متعددی در سطح جهان فعالیت ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و حقوقی میراث ناملموس را بررسی می کنند.
وی با بیان اینکه بررسی ابعاد مختلف فرهنگ ناملموس نقش موثری در حفظ آن دارد، ادامه داد: حفظ میراث ناملموس نقش موثری در استقلال فرهنگی و سیاسی جوامع دارد.
این کارشناس فرهنگی جمهوری آذربایجان افزود: کشورهای خاورمیانه تلاش می کنند میراث ناملموس فرهنگی خود را حفظ کنند در حالی که فرهنگ مردم اروپا به سمت آمریکایی شدن می رود.
وی با بیان اینکه حفظ این میراث برای یونسکو اهمیت دارد، اظهار کرد: یکی از چالش های یونسکو حفظ میراث فرهنگی اقوام مختلف است و در این زمینه جلسات متعددی برگزار می کند.
کارشناس یونسکو آذربایجان ادامه داد: میراث فرهنگی ناملموس در واقع برای خودشناسی مردم به اندازه زبان آنها مهم است.
باقیرووا اضافه کرد: باید با فراهم کردن زمینه ها و ابزارهای لازم تلاش کنیم که میراث فرهنگی جهان را حفظ کنیم و اگر در این زمینه تلاشی صورت نگیرد ماندگاری فرهنگ ها از بین خواهد رفت.
وی با اشاره به فعالیت هنرمندان و نخبگان آذربایجان برای حفظ میراث فرهنگی این کشور، گفت: در برهه ای از زمان این افراد با هجمه هایی مواجه و حتی برخی از آنها دستگیر شدند و همین مساله موجب عقب نشینی و جلوگیری از ترویج فرهنگ اصیل این کشور شد.
کارشناس یونسکو آذربایجان با بیان اینکه میراث فرهنگی ناملموس در واقع شامل بخشی از سنت های مردم است، تاکید کرد: این سنت ها می تواند هویت اجتماعی جوامع را در چهارچوب های حیاتی حفظ کند.
وی گفت: کودکان با مشاهد فرهنگ از ابتدای تولد از این فرهنگ برداشت می کنند و چشم اندازها و طرح ها و ایده های مختلفی را به صورت خود آگاه یا ناخود آگاه بر اساس آن برای آینده رقم می زنند.
باقیرووا اضافه کرد: عصر اینترنت، شهری شدن، نزدیک شدن فواصل، تغییرات اقتصادی و مهاجرت ها از جمله مواردی است که فرهنگ گذشته مردم را تحت شعاع قرار داده است و منجر به فراموشی بخشی از گذشته توسط برخی افراد شده است.
وی تأکید کرد: حفظ میراث فرهنگی ناملموس گذشته در گرو فعال شدن قسمت هوشیار ذهن افراد است و برای این کار باید تجارب خود را در محل های به همدیگر منتقل کنیم.
اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس تا روز یکشنبه هفته جاری در اصفهان ادامه دارد.
/7134/پ / 546


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن