تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804524500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت و گو با فارس ادامه فیلم سینمایی «بازمانده» در یک انیمیشن/«فرهان» 16 سال بزرگتر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت و گو با فارس
ادامه فیلم سینمایی «بازمانده» در یک انیمیشن/«فرهان» 16 سال بزرگتر می شود
کارگردان مجموعه انیمیشن «بازمانده» گفت: این مجموعه ادامه داستان فیلم سینمایی آن است و زمانی را به تصویر می کشد که «فرهان» نوزاد این قصه 16 سال بزرگتر شده است.

خبرگزاری فارس: ادامه فیلم سینمایی «بازمانده» در یک انیمیشن/«فرهان» 16 سال بزرگتر می شود



خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: فیلم سینمایی «بازمانده» را خیلی از مخاطبان بزرگسال به خوبی به یاد دارند. فیلم فاخری که خیلی خوب به ماجرای صهیونیست ها و اشغال فلسطین می پردازد. سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده مصری به نام بازگشت به حیفا نوشته است و موضوع آن به سال 1948 و تشکیل اسرائیل و حکومت آن بر شهر حیفا باز می‌گردد. این فیلم را مرحوم سیف الله داد از کتابی با همین موضوع که توسط یک نویسنده عرب نوشته شده است، ساخت.   

حالا پس از گذشت 20 سال از ساخت فیلم سینمایی، مرکز پویانمایی صبا تصمیم گرفته نسخه انیمیشنی این فیلم سینمایی را در قالب سریال بسازد. مجموعه انیمیشن «بازمانده» در 13 قسمت به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید می شود و 5 قسمت ابتدایی، داستان فیلم سینمایی «بازمانده» را روایت می کند. در 8 قسمت پایانی هم «فرهان» نوجوانی های کاراکتر اصلی داستان یعنی «فرهان» نوزاد قصه را هم به تصویر می کشد.  

«احسان طاهری» کارگردان پروژه انیمیشنی «بازمانده» درباره این اثر توضیح داد: فیلم سینمایی «بازمانده» مرحوم سیف الله داد بر اساس کتابی با همین موضوع ساخته شده بود اما این انیمیشن بر اساس کتاب نیست و اقتباسی از فیلم سینمایی مرحوم سیف الله داد است. انیمیشن «بازمانده» در 13 قسمت تولید می شود که در پنج قسمت اول داستانِ فیلم را تمام می کنیم و در هشت قسمت باقیمانده 16 سال به جلو می رویم یعنی زمانی که کاراکتر اصلی ما «فرهان» بزرگ شده است. وی ضمن بیان اینکه هشت قسمت آخر زاییده ذهن نویسنده است درباره اینکه هدف از به تصویر کشیدن دوران نوجوانی کاراکتر اصلی قصه چه بوده است؟ گفت: ایده اصلی این بود که ما به نوجوانی های «فرهان» بپردازیم اما به این نتیجه رسیدیم که احتمالا و لزوما همه، فیلم سینمایی «بازمانده» را ندیده اند و دیدن این انیمیشن به یک بک گراند ذهنی نیاز دارد. در نتیجه لازم بود که ما حتما یک بار دیگر این داستان را به شکلی، تعریف کنیم تا مخاطب بداند سرگذشت این نوجوان در کودکی چه بوده است.  

این کارگردان افزود: در هشت قسمت آخر زمانی که کاراکتر اصلی داستان بزرگ می شود از هویت واقعی خود خبر ندارد، گروه های مقاومت سرپرستی او را بر عهده گرفته اند و وقتی در آینده از هویت خود با خبر می شود به نزد یکی از اقوامش که زنده مانده و جزو گروه مبارزین است می رود، در نتیجه «فرهان» به یک مبارز چریک تبدیل می شود و برای آزاد سازی شهر و کشورش تلاش می کند. طاهری در ادامه با اشاره به تکنیک ساخت مجموعه انیمیشن «بازمانده» عنوان کرد: یکی از تفاوت های تکنیکی این اینکار گرفتن موشن کپچر است، یعنی بازی های سه بعدی توسط بازیگران زنده صورت می گیرد که در «بازمانده» هنرمندان تئاتر نقش ها را بازی کرده اند و در نهایت نیز حرکات بدن آنها به روی کاراکترهای این انیمیشن انتقال داده می شود. او افزود: موشن کپچر تکنیکی بین فیلم زنده، سینما و انیمیشن است، چون بالاخره ما باید با هنرپیشه ها نیز کار کنیم و ما نیاز داشتیم که کمی سینمایی تر کار کنیم چون داستان خیلی جدی بود، درست است که سریال است اما خیلی از قالب های سریالی را رعایت نکرده ایم. این کارگردان انیمیشن همچنین درباره گروه سِنی ای که باید «بازمانده» را تماشا کنند تصریح کرد: قطعا انیمیشن «بازمانده» برای گروه سنی الف نیست و برای نوجوان، جوان و بزرگسال مناسب تر است، در این اثر خشونت و مرگ و میر دیده می شود البته ما سعی کردیم صحنه های خشونت خیلی عریان و آزار دهنده نباشند، هرچند من خودم دلم می خواست که خشونت را عریان نشان دهیم چون اگر می خواستیم واقعیت یک جریان را نشان دهیم باید خشونت عریان می شد اما ناچاریم که رعایت کنیم و حواسمان به مخاطب باشد. طاهری اظهار داشت: چون خشونت عریان نیست به این معنی نیست که مخاطب کودک نباید این انیمیشن را نگاه کند، فقط معتقدم اگر نگاه کند از داستان چیزی متوجه نمی شود. شاید این داستان ملودرام خانوادگی خیلی مناسب سن الف نباشد چرا که یک داستان غم انگیزی است که در یک خانواده اتفاق می افتد و به لحاظ روحی قطعا برای کودک مناسب نیست. وی درباره زمان مناسب برای پخش این مجموعه انیمیشن نیز گفت: شب مناسب ترین زمان است ضمن اینکه تقریبا مطمئنم این کار برای اولین بار از شبکه پویا پخش نمی شود و شاید از شبکه دو سیما به روی آنتن برود. کارگردان «بازمانده» در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا برای اقتباس کردن به سراغ فیلم سینمایی مرحوم سیف الله داد رفته است؟ بیان کرد: این سفارشی بوده و مدیران خواستند که چنین کاری در قالب انیمیشن تولید شود و ایده آنها هم این بوده که چون سینمایی «بازمانده» مرحوم داد فیلم خوبی است دوست دارند که به جز بزرگترها، کوچکترها یعنی قشر نوجوان و جوان هم این اثر را در قالب انیمیشن ببینند.  

طاهری معتقد است اقتباس در دنیا روش متداولی است، یعنی باز آفرینی داستان های خوب در طول تاریخ با روش ها و تکنیک های جدیداتفاق می افتد «آلیس درسرزمین عجایب»، «بتمن»، «اسپایدرمن» و ... چند بار و با چند تکنیک ساخته شده اند. اینها در طول سال ها مرتبا ساخته می شوند و به روز می شوند تا مخاطب این داستان خوب را مرتب ببیند. «بازمانده» هم یکی از آن کارهای هنری خوب سینمایی کشور ماست. وی یادآور شد: ما نیز داستان را تغییر داده و به روز کردیم و کمبودهایی که در ساخت فیلم بوده را به تصویر کشیدیم مثلا یکی از کمبودهای داستان پایان کار است که با انفجار یک قطار، تمام می شود اما آنچه که در پایان عقیم می ماند نشان دادن انفجار قطار است احتمالا محدودیت های مالی و امکاناتی باعث شده چنین صحنه ای وجود نداشته باشد، اما وقتی مدیا انیمیشن باشد دست ما نیز باز تر می شود. ما سعی کردی یک گام از فیلم جلوتر برویم. بنابراین باز تولید «بازمانده» نه تنها ایرادی ندارد بلکه ما نباید آخرین هم باشیم یعنی بعد از گذشت مدت زمانی نیاز است که دوباره به شکل دیگری ساخته شود او در ادامه گفتگوی خود اظهار داشت: در این میان مشکلی وجود دارد و آن این است که ما در پخش کارهای خوب افراط می کنیم، ما باید کار فاخری ایجاد کنیم که جدید باشد؛ ده روز مانده به محرم همه یادشان میفتد که باید کار مناسبتی تولید کنند، این اقدام کیفیت کار را پایین آورده، موضوع را شهید می کند و مخاطب هم نمی پسندد. خوب است که زودتر فکر کرده و یک کار فاخر را به شکل دیگری تولیدکنیم تا در موجهه با مناسبتی خاص کار جدید ارائه دهیم نه تکراری. این انیمشن ساز همچنین در پاسخ به این پرسش که انیمیشن های مناسبتی چقدر مورد پسند مخاطب قرار می گیرند؟ گفت: اگر به تجربیات کشورهای دیگر رجعت کنیم می بینیم که آنها از اینکه چه چیزی واقعا مخاطب دارد و یا چه چیزی موفق بوده است یک نظر سنجی جامع انجام می دهند، طبیعتا موضوعی که یکبار موفق شده قطعا بار دیگر هم می تواند موفق شود. اگر کتاب «هری پاتر» موفق است قطعا فیلم آن هم می تواند موفق شود. او در پایان ضمن بیان اینکه باید میان بودجه، موضوع و توان نیروها تناسب وجود داشته باشد عنوان کرد: نباید با بودجه ای که برای ساخت یک کار آموزشی در نظر گرفته می شود به سراغ ساخت یک کار مثلا مذهبی فاخر برویم، این باعث می شود کار شهید شود. نمی توان با بودجه یک سریال 13 قسمتی داستان شاهنامه را ساخت. طاهری از عوامل سازنده انیمیشن «بازمانده» نیز نام برد که به شرح زیر است: مهدی ابوهاشم نویسنده، امیر محمد دهستانی ناظر هنری، اسماعیل شرعی مدیر تولید، بهمن زارعی سوپروایزر فنی، حسن تبریزی کانسپت، سعید غنی زاده استوری برد و طراحی کاراکتر، حسین طهماسبی، حامد صفری، حسن وفایی و ... انیماتور، حامد جعفری، حامد ذبیحی و ... بازیگران موشن کپچر، مهدیه مونسان لی اوت، عرفان علی محمدی کامپوزیت. انتهای پیام/

93/07/18 - 13:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن