تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات زیست محیطی به شیوه جزیره ای حل نمی شود/ برگزاری همایش بین المللی تالابها به میزبانی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز در نشستی با حضور کارشناسان خارجی مطرح شد؛
مشکلات زیست محیطی به شیوه جزیره ای حل نمی شود/ برگزاری همایش بین المللی تالابها به میزبانی ایران
کرج - خبرگزاری مهر: مشاور رئیس دانشگاه محیط زیست افزایش تعاملات بین المللی در حوزه محیط زیست را ضروری دانست و گفت: ما باور داریم مشکلات محیط زیست را نمی توان به صورت جزیره ای حل کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، نشستی با حضور تنی چند از دانشمندان و اساتید حوزه محیط زیست کشورهای آلمان، ترکیه، ارمنستان، مصر و پاکستان با هدف یافتن راهکاری عملی به منظور افزایش همکاری های بین المللی پیش از ظهر پنجشنبه در دانشگاه محیط زیست مستقر در کرج برگزار شد. در ابتدای این نشست ساسان ربیعه مشاور رئیس دانشگاه محیط زیست در امور بین الملل ضمن خوشامدگویی به مدعوین به ارائه تاریخچه ای از چگونگی تاسیس دانشگاه محیط زیست پرداخت و گفت: دانشگاه محیط زیست توجه ویژه ای به افزایش تعاملات در عرصه بین الملل دارد چون ما باور داریم مشکلات محیط زیست را نمی توان به صورت جزیره ای حل کرد.

وی افزود: ایران همواره نشان داده است که آماده افزایش روزافزون و ایجاد ارتباطات بین المللی در زمینه محیط زیست به منظور یافتن راهکارهای عملی است، دانشگاه محیط زیست در آخرین نمونه از اقدامات خود در سپتامبر اقدام به برگزاری نخستین نشست بین المللی اخلاق محیط زیستی کرد که بازخوردهای بسیار خوب ملی و بین المللی را به همراه داشت.

ربیعه گفت: دانشگاه محیط زیست در چند سال گذشته با دانشگاه های اشتاین بایس و گوتینگن آلمان، زاگرب کرواسی و فدراسیون روسیه تفاهم نامه های همکاری امضا کرده است که امیدواریم بتوانیم زمینه بسط و گسترش همکاری ها و امکان تبادل استاد و دانشجو را در چارچوب ظرفیت های طرفین فراهم آوریم.

طالبی معاون توسعه، برنامه ریزی و منابع انسانی دانشگاه محیط زیست در ادامه این نشست در سخنانی گفت: ما به عنوان دانشگاه محیط زیست یک دانشگاه نو به شمار می رویم که تلاش می کنیم در سطح ملی و بین المللی بتوانیم موثر عمل کنیم و جایگاه شایسته ای به دست بیاوریم، اما به عنوان آموزشکده محیط زیست شاید بتوان گفت که در سطح منطقه نخستین مرکزی بودیم که به آموزش و تربیت نیروهای متخصص در زمینه حمایت و حفاظت از محیط زیست پرداختیم.

طالبی گفت: در حال حاضر تلاش مدیران و کارکنان دانشگاه محیط زیست این است که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی بتوانیم به عنوان اصلی ترین مرکز آموزش های زیست محیطی در کشور  تبدیل شویم که به این هدف نزدیک شده ایم. ما همچنین در آغاز سال تحصیلی در ایران هستیم که از طریق کنکور سراسری وزارت علوم در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته ایم و در حال آموزش این عزیزان هستیم.

وی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری چند نشست بین المللی دیگر از جمله همایش بین المللی تالاب ها در دستور کار این دانشگاه است. در این ارتباط آماده پذیرش همکاری کشورهای علاقه مند هستیم و مشتاقانه تلاش می کنیم که زمینه بروز و ظهور مباحث نوین محیط زیستی در کشور را فراهم آوریم.

در ادامه این نشست بهزاد سعیدپور معاون پژوهش دانشگاه محیط زیست نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه پاسخگوی پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین بود.

کارشناسان محیط زیست پنج کشور حاضر در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست اظهار امیدواری کردند که بتوانند در زمینه های مورد توافق طرفین با یافتن راهکارهای عملی زمینه تبادلات علمی و آموزشی را فراهم آوردند.
 




۱۳۹۳/۷/۱۷ - ۱۵:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن