تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803372908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر خیابانی از جنس مردم است/ نقش هنر در توانمندسازی و پیشگیری در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر رئیس سازمان بهزیستی:
تئاتر خیابانی از جنس مردم است/ نقش هنر در توانمندسازی و پیشگیری در جامعه
رئیس سازمان بهزیستی در نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» با اشاره به تجانس تئاتر با اهداف این سازمان، تأکید کرد: تئاتر خیابانی از جسن مردم است و ادبیات تئاتر خیابانی، ادبیات مردمی است.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی با نام «طلوع امید» روز چهارشنبه 16 مهرماه با حضور رئیس سازمان بهزیستی و همچنین دبیر این جشنواره در مکان این سازمان برگزار شد. در ابتدای این نشست همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی ضمن تبریک روز کودک و همچنین هفته ولایت، یادآور شد: بعد از بررسی‌هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که باید سازمان بهزیستی در ارکان، عرصه، مفهوم و محتوا نوسازی شود. در این بررسی‌ها به هنر به عنوان یک ابزار اثربخش بر زندگی اجتماعی و تأثیر آن بر توانمندسازی رسیدیم.

وی با بیان اینکه در جهان بحث پیشگیری با هنر عجین است، ادامه داد: ما هم به واسطه کارکردهای بهزیستی، هنر را تعریف کردیم. معلولین ذهنی، زنان سرپرست خانوار و همچنین ایتام و فرزندان بی‌سرپرست گروه‌های هدف و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. هنر در حوزه اشتغال‌زایی، مفهوم سازی و ارتباط متقابل با جامعه هدف و همچنین بخش پیشگیری برای سازمان کارآیی دارد و از این رو به سراغ هنر رفتیم. 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به ویژه بودن زبان هنر، از راه‌اندازی خانه فرهنگ و هنر به صورت تخصصی در این سازمان خبر داد. 

هاشمی درباره دلایل انتخاب تئاتر برای پیش‌برد اهداف سازمان بهزیستی در رابطه با گروه‌های هدف و تحت پوشش سازمان، تأکید کرد: تئاتر خیلی با اهداف سازمان ما تجانس دارد و تئاتر خیابانی و تئاتر شورایی نیز از جنس مردم هستند. مردم از اقشار مختلف می‌توانند مخاطب تئاتر خیابانی و تئاتر شورایی باشند و از آن‌ها استفاده کنند. لذا این 2 گونه تئاتری ضریب نفوذ بالایی دارند و در عین حال هزینه‌ای برای سازمان ندارند. ادبیات تئاتر خیابانی و تئاتر شورایی ادبیات مردمی است.

وی با اشاره به حضور 22 اثر از 9 استان کردستان، همدان، تهران، البرز، کرمانشاه، یزد، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی در جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید»، از موضوعات «کودکان و کار»، «اعتیاد»، «تکدی‌گری و تقابل با سلامت اجتماعی»، «مشکل جهانی ایدز» و «سالمندان و بهزیستی» به عنوان برخی از محورهای اصلی این جشنواره نام برد.

در ادامه این نشست نرجس بختیار خلج دبیر جشنواره «طلوع امید» و مدیر خانه فرهنگ و هنر سازمان بهزیستی، هدف از ایجاد خانه فرهنگ و هنر در این سازمان را برقراری ارتباط مستمر و مداوم با هنرمندان و آموزش جمعیت هدف سازمان توسط جامعه هنری ذکر کرد.

وی افزود: آگاه‌سازی جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و توانمند کردن جامعه هدف و خروج آن‌ها از چرخه از اهداف سازمان بهزیستی، خانه فرهنگ و هنر سازمان و جشنواره «طلوع امید» است. در جلساتی که بعد از ایجاد خانه فرهنگ و هنر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که چون تئاتر مادر هنرها است، می‌تواند در راستای دغدغه‌های مدنظر ما در سازمان بهزیستی کمک کننده باشد.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» سطح کیفی آثار شرکت کننده در این جشنواره را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در این جشنواره بخش ویژه نیز داریم که در آن دکتر قطب‌الدین صادقی نمایش «عصر بیست و یکم»، دکتر رحمت امینی نمایش «ویلچیر» و آقای سیروس همتی نمایش «طلاق» را تولید و اجرا می‌کنند. همچنین بخش ویدئو کنفرانس نیز داریم که در آن چهره‌هایی از کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه شرکت می‌کنند.

بختیار خلج برگزاری کارگاه تئاتر خیابانی توسط قطب‌الدین صادقی و کارگاه تئاتر شورایی توسط علی ظفر قهرمان‌نژاد را به عنوان یکی دیگر از بخش‌های جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» ذکر کرد.

مدیر خانه فرهنگ و هنر سازمان بهزیستی ایجاد فضای گفتمان بین جامعه هدف سازمان، جامعه هنری و جامعه را یکی دیگر از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» دانست. وی درباره هیأت داوران این جشنواره گفت: آقایان قطب‌الدین صادقی، امیر دژاکام و اصغر همت هیأت داوران این جشنواره هستند.

دبیر جشنواره «طلوع امید» درباره مکان‌های اجرای آثار جشنواره، توضیح داد: 22 اثر شرکت کننده در جشنواره به طور کلی 110 اجرا در 23 منطقه شهر تهران خواهند داشت. شیرخوارگاه آمنه، شیرخوارگاه رقیه، مرکز فرهنگی و هنری خواجوی کرمانی، مرکز بعثت و مرکز شهید قدوسی از مراکز مربوط به سازمان بهزیستی هستند که از جمله مکان‌های میزبان اجراهای جشنواره «طلوع امید» خواهند بود.

سپس رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برگزاری جلساتی با ستاد برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، یادآور شد: ما انگیزه زیادی برای تعامل داریم ولی سطح دقیقی از همکاری از سوی دوستان هنری مشخص نشده است. 

هاشمی با اشاره به تصویب شدن برنامه ریزی‌های سازمان بهزیستی در دولت جهت جلوگیری از تغییر و تحول برنامه‌ها در تغییر مدیران، از تدارک دوسالانه استانی موسیقی خبر داد و گفت: یک سال است که مجوز بنیاد خیریه «برکت» را صادر کردیم که طی این مدت بیش از 70 برنامه نمایشنامه خوانی توسط این بنیاد با حضور چهره‌های تئاتری برگزار شد. این برنامه‌های برای حمایت از مردم زلزله دیده مناطق مختلف کشور در یک سال گذشته برگزار شدند.

وی با اشاره به تجمیع جشنواره‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب جایزه بزرگ شهید فیاض‌بخش، پیشنهاد راه‌اندازی بنیاد خیریه اهل قلم را به اصحاب رسانه داد. 

رئیس سازمان بهزیستی در پایان سخنان خود از توافق برای اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره «طلوع امید» در سطح استان‌های کشور و همچنین اجرای یک یا 2 اثر برگزیده این جشنواره در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

در بخش پایانی این نشست نیز پوستر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» رونمایی شد.

جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» از 19 تا 24 مهرماه در شهر تهران برگزار می‌شود.


۱۳۹۳/۷/۱۶ - ۱۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن