تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803049644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه مسئولان به توانمندسازی صنایع دستی عشایری/ برندسازی ورنی بنام ارسباران هدف اصلی جشنواره


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی در آئین افتتاحیه جشنواره ورنی اهرعنوان شد:
لزوم توجه مسئولان به توانمندسازی صنایع دستی عشایری/ برندسازی ورنی بنام ارسباران هدف اصلی جشنواره
اهر – خبرگزاری مهر: امام جمعه اهر گفت: توانمندسازی صنایع دستی عشایری موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان ذیربط قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده چهارشنبه در ششمین جشنواره استانی ورنی از عشایر و روستائیان منطقه ارسباران و شهرستان اهر به عنوان یکی از اقشار زحمتکش منطقه یاد کرد و افزود: ورنی بافی و صنایع دستی دستباف شغل دوم این قشر زحمتکش این اقشار است که نقشی اساسی در تولیدات کشاورزی و دامی منطقه دارند و ورنی بافی در صورت حمایت مناسب دولت می تواند منبع درآمدی مهم برای عشایر و روستائیان باشد. وی با تأکید نقش تأثیرگذار عشایر در طول تاریخ بر تولید کشاورزی و خودکفایی کشور خواستار حمایت اصولی و عملی مسوولان ذیربط شده و برگزاری جشنواره ورنی را موجب معرفی بیشتر صنایع دستی عشایری و روستایی دانست و گفت: تداوم این جشنواره بصورت ملی در سالهای آتی می تواند زمینه های ایجاد بازار مناسب برای تولیدات عشایری در حوزه صنایع دستی را فراهم کند.

برندسازی ورنی بنام منطقه هدف اصلی جشنواره ششم است مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز هدف از برگزاری ششمین جشنواره ورنی را برند سازی این محصول به نام منطقه و شهرستان اهر عنوان و تصریح کرد: شهرهای مختلف دارای برند اختصاصی در محصولات گوناگون در صنایع دستی و سایر حوزه ها هستند و ورنی و ورنی بافی نیز به عنوان تولید انحصاری و اختصاصی زنان و دختران عشایر زحمتکش و تلاشگر ارسباران و اهر می تواند بنام منطقه و شهرستان ثبت شود فرزین حق پرست در ادامه با اشاره به قرار گرفتن سه هزار و یکصد نفر از هنرمندان صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: سهم ورنی بافان استان از این تعداد یکهزار نفر است که امیدواریم با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرمندان این صنعت اقدامات عملی تری را برای تامین رفاه قشر زحمتکش ورنی باف انجام دهیم. دبیر کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از پرداخت 12 میلیارد ريال تسهیلات بانکی به تولید کنندگان ورنی آذربایجان شرقی در یکسال گذشته خبر داد و افزود: ورنی بافی هنر منحصر به فرد زنان و دختران عشایری است که تخیلات ذهنی خود را برروی ورنی های تولیدی ثبت می کنند و امیدواریم با اختصاص اعتبارات بیشتر بتوانیم در تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش این قشر قدم های اساسی برداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزاری جشنواره ورنی را گامی اساسی و عملی برای جهت معرفی توانمندی های ورنی بافان منطقه ارسباران و شهرستان اهر دانست و تصریح کرد: تداوم برگزاری چنین  جشنواره هایی می تواند بسترهای مناسبی برای بازاریابی، افزایش سطح کیفی و رسیدن صنعت ورنی بافی به جایگاه اصلی خود شود. معرفی توانمدی های صنایع دستی شهرستان اهر در جشنواره ورنی فرماندار اهر نیز در این آئین افتتاحیه که در مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین اهری برگزار شد، جشنواره ورنی و صنایع دستی را گامی عملی در راستای توانمندی های صنایع دستی عشایری و روستایی شهرستان اهر و منطقه ارسباران  عنوان و خاطر نشان کرد: این منطقه همواره به عنوان مرکز تولید ورنی و سایر صنایع دست باف عشایری مانند کلیم و جاجیم مطرح بوده و بافت ورنی یکی از مشاغل اصلی عشایر و روستائیان اهر و منطقه ارسباران پس از دامداری است. رضا صدیقی در ادامه با اشاره به نقش ورنی بافی به عنوان یکی از صنایع مهم زنان و دختران عشایر در درآمدزایی این قشر گفت: تأمین مواد اولیه مرغوب و ارزان، خرید مستقیم تولیدات، اعطای سرمایه در گردش با تسهیلات کم بهره،  تداوم بیمه ورنی بافان و برگزاری دوره های آموزشی در جهت رفاه حال این قشر ساعی از جمله موضوعاتی هستند که باید برنامه ریزی مناسب و تدوین راهکارهای عملی و اصولی در خصوص آنها صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد محصولات تولیدی ورنی در منطقه به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود، تصریح کرد: 30 درصد از این تولیدات نیز به مصرف داخلی می رسد که امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب، درآمد ورنی بافان از طریق رشد صادرات این محصول هنری افزایش یابد. گفتنی است درپایان مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره ورنی آذربایجان شرقی، از شش فعال صنعت ورنی بافی و نفرات برتر در حوزه طرح و رنگ، بافت، تولید و صادرات این محصول تجلیل شد.


۱۳۹۳/۷/۱۶ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن