تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرهيز از کشت بي‎رويه پياز و سيب‎زميني در جنوب کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۷ق.ظ)
پرهيز از کشت بي‎رويه پياز و سيب‎زميني در جنوب کرمان معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان گفت: کشاورزان اين منطقه بايد از کشت بي‎رويه سيب‎زميني و پياز خودداري کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، اسلام شاهرخي با تبريک سال زراعي جاري اظهار داشت: اميدواريم که کشاورزان امسال با عمل به توصيه‎ها و برنامه‎هاي سازمان کشت موفق و با برکتي داشته باشند.
وي بيان داشت: وزرات جهاد کشاورزي بر اساس مصرف سرانه کشور و ظرفيت موجود صادرات هر ساله ميزان سطوح زير کشت را به استان‎ها ابلاغ مي‎کند.
شاهرخي با بيان اينکه در سال زراعي جاري ما نيز اين سطوح را به شهرستان‎ها و دهستان‎ها ابلاغ کرديم، تصريح کرد: مراکز ترويج خدمات جهاد کشاورزي نيز موظف هستند بر اساس اين سطوح ابلاغي با کشاورزان قرارداد کشت منعقد کنند.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان گفت: به کشاورزان توصيه مي ‏شود که بر اساس اين برنامه عمل کرده و از کشت بي‎رويه محصولات، از جمله سيب‎زميني و پياز که سال‎ها در منطقه موجب کاهش قيمت و افزايش عرضه در بازار شده است، خودداري کنند.
وي با تأکيد بر اينکه کشاورزان بايد تنوع کشت را همواره مد نظر قرار دهند، افزود: در سال زراعي جاري سطح ابلاغي محصول سيب‎زميني طرح استمرار کشت اول و دوم هر يک حدود 4 هزار هکتار است.
شاهرخي عنوان کرد: همچنين در زمينه محصول پياز نيز براي 2 هزار و 600 هکتار در طرح استمرار و يک هزار و 800 هکتار در کشت دوم برنامه ابلاغ شده است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان گفت: هم‎اکنون حدود 40 ميليارد تومان سرمايه در گردش براي کشاورزان منطقه وجود دارد.
شاهرخي خاطرنشان کرد: براي کشت هر هکتار محصول سيب‎زميني 50 ميليون ريال و محصول پياز نيز 30 ميليون ريال تسهيلات در اختيار کشاورزان قرار مي‎گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن