تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804145708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارسا پیروزفر «بر پهنه دریا»/ سه مرد می‌خواهند همدیگر را بخورند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر
پارسا پیروزفر «بر پهنه دریا»/ سه مرد می‌خواهند همدیگر را بخورند
علاقمندان به دین آثار نمایشی می‌توانند به دیدن نمایش «بر پهنه دریا» نوشته اسلاومیر مروژک و کارگردانی پارسا پیروزفر در تماشاخانه ایرانشهر بنشینند که ماجرای سه شخصیت را روایت می کند که بر تخته پاره‌ای در دریا شناور هستند و گرسنگی آن‌ها را وا می‌دارد تا به فکر انجام کاری ناممکن بیفتند!



خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و هنر: نمایش «بر پهنه دریا» نوشته اسلاومیر مروژک و کارگردانی پارسا پیروزفر این روزها در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این اثر نمایشی سومین کار پیروزفر در زمینه کارگردانی تئاتر به حساب می آید. پارسا پیروزفر بازیگر گزیده‌کار سینمای ایران مدتی است که بیشتر از گذشته علاقه خود را به بازیگری و کارگردانی در تئاتر نشان می دهد. سه سال قبل پیروزفر نمایشنامه «گلن گری گلن راس» یکی از آثار شناخته شده دیوید ممت نویسنده سرشناس برادوی را برای اجرا آماده کرد.

ممت در نمايشنامه «گلن گری گلن راس» در چهار تابلو که سه تابلوی اول در يک رستوران می‌گذرد و تابلوی چهارم در يک دفتر آژانس املاک، به نقد وضعیت اقتصادی و نظام سرمایه داری آمریکا می پردازد. پیروزفر در اجرای این اثر نمایشی تلاش کرده بود از عهده اجرای متن پر دیالوگ ممت به درستی بر بیاید و بازی های یکدستی از بازیگرانش بگیرد. دومین تجربه پیروزفر در مقام کارگردان به اجرای نمایش «سنگ ها در جیب‌هایش» نوشته مری جونز بازیگر و نمایشنامه نویس ایرلندی اختصاص داشت. این نمایش داستان دو هنروری است که با بازی در نقش های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشکر، دستیار کارگردان و...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می‌دهند.

پیروزفر در این نمایش در کنار رضا بهبودی به ایفای چند نقش متفاوت می‌پرداخت. آن نمایش توانست استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد و مورد توجه قرار گیرد.

اما سومین تجربه پیروزفر در مقام کارگردان - بازیگر به اجرای نمایش «بر پهنه دریا» باز می گردد که اجرای خود را از 4 مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. این اثر نمایشی نوشته اسلاومیر مروژک نمایشنامه‌نویس شناخته‌شده لهستانی است که در آثار خود موضوعات تخیلی را با واقعیت‌های سیاسی و تاریخی ترکیب کرده و نوعی طنز سیاه پدید می‌آورد که در اروپای شرقی طرفداران زیادی دارد.

«بر پهنه دریا» از جمله آثاری است که در آن مروژک به طور غیر مستقیم و در قالب داستانی کوتاه حکایت سه مرد را روایت می‌کند که بر تخته پاره‌ای در دریا شناور هستند. گرسنگی آن‌ها را وا می‌دارد تا به فکر خوردن همدیگر بیفتند و از این قسمت است که تزویر و ریا برای راضی کردن یکدیگر آغاز می‌شود.

پیروزفر در اجرای این اثر نمایشی تلاش کرده به متن مروژک وفادار باشد و تیغ انتقاد به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه امروز جهانی را پررنگ کند. پرداختن به مسائل اجتماعی و نقد آنها جزو دغدغه های خود پیروزفر است که در انتخاب متون و کارگردانی نمایشهایی که تا به حال به صحنه برده، قابل مشاهده است.

علاوه بر خود پیروزفر بازیگرانی چون سیاوش چراغی پور، هوتن شکیبا،‌ علی ابداعی و هوشنگ قوانلو در این اثر نمایشی ایفای نقش می کنند. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: محمد گودرزیانی، مدیر صحنه: نصیر ساکی، عکاس: حسن طاهری، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، برنامه ریز و مدیر تولید: نورالدین حیدری ماهر.

نمایش «بر پهنه دریا» تا 24 مهرماه ساعت 20 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان تئاتر است.


۱۳۹۳/۷/۱۵ - ۱۳:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن