تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819703042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه مصرف تخم مرغ در ايران بسيار پايين است/حرکت نمادين ستاد در توزيع تخم مرغ در مناطق محروم تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۲ب.ظ)
سرانه مصرف تخم مرغ در ايران بسيار پايين است/حرکت نمادين ستاد در توزيع تخم مرغ در مناطق محروم تهران دبير ستاد کشوري ترويج مصرف تخم مرغ گفت: سرانه مصرف فعلي تخم مرغ در ايران 191 عدد است که نسبت به سرانه ثبت شده در سال 89 رشد خوبي داشته است؛ اما کافي نيست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر سيد فرزاد طلاکش در جلسه رسانه اي خود که به مناسبت روز جهاني تخم مرغ برگزار شد، از افزايش سرانه مصرف تخم مرغ ايراني ها در سال گذشته خبر داد.
وي با اشاره به اينکه از 17 سال پيش يک روز به نام تخم مرغ نامگذاري شده است، گفت: روز تخم مرغ با شعار« يک تخم مرغ در روز خوب است» به جهانيان معرفي شد و ايران نيز از سال 89 با همکاري و مشارکت وزارت خانه هاي بهداشت، آموزش و پرورش، کشاورزي و شوراي سلامت صدا و سيما ستادي براي ترويج مصرف تخم مرغ تشکيل داد.

مقام دهم ايران در توليد تخم مرغ جهان
دبير ستاد کشوري ترويج مصرف تخم مرغ افزود: در سال 2009 سرانه مصرف هر ايراني 25 عدد از متوسط جهاني کمتر بود، به طوري که هر ايراني 155 تخم مرغ به صورت متوسط در سال مصرف مي کرد که اين عدد براي صنعت تخم مرغ مطلوب نبود.
وي تصريح کرد: ايران مقام دهم را در بين توليد کنندگان تخم مرغ جهان داراست اما ميزان مصرف داخلي اين محصولف نسبت به حجم توليد بسيار کم بوده و هست.

رفع نياز 12 ميليون دانش آموز ايراني با افزودن تخم مرغ به جيره غذايي
طلا کش هدف اصلي به وجود آمدن ستاد ترويج مصرف را افزايش آگاهي مردم نسبت به تخم مرغ و فوايد آن عنوان کرد و گفت: متاسفانه از گذشته برخي تفکرات در مورد تخم مرغ در ميان مردم وجود داشت که آن ها را از مصرف زياد اين محصول بر حذر مي داشت اما در قرن جاري و با مشخص شدن فوايد مصرف تخم مرغ، بايد براي دور کردن افکار قديمي از ذهن مردم، کاري کرد.
وي با اشاره به وجود 12 ميليون دانش آموز در کشور، تاکيد کرد: نياز پروتئيني اين قشر جوان بايد تامين شود و تخم مرغ مي تواند منبع سرشار و بسيار خوبي براي تامين اين نياز باشد.
اين فعال حوزه صنعت تخم مرغ کشور تخم مرغ را محصولي ارزان اما بسيار مفيد معرفي کرد و افزود: با ترويج مصرف تخم مرغ در جامعه مي توانيم سو تغذيه ميان افراد جامعه را پوشش دهيم.

ستاد ترويج به دنبال اثرگذاري در گروه هاي هدف است
طلا کش با اشاره به ذهنيت مردم در مورد مشکل کلسترول تخم مرغ و زيان بار بودن زرده اين محصول براي بدن، گفت: براي رفع اين پيشينه ذهني، با هدف قرار دادن گروه هاي خاص و هدف مانند پزشکان، متخصصان تغذيه، معلمان و دانش آموزان و انجام يکسري فعاليت ترويجي، سعي کرده ايم تا ذهنيت مردم را اصلاح کنيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر با همکاري FAO بنيادي با نام IEF تشکيل شده است که با هدف انجام کارهاي خير و رفع فقر و سو تغذيه در آفريقا، تخم مرغ در ميان نيازمندان توزيع مي کند.

توزيع نمادين تخم مرغ در محله هاي تهران
دبير ستاد ترويج مصرف تخم مرغ اظهار داشت: با همکاري برخي از ارگان ها کار نماديني را آغاز کرده ايم و به صورت پايلوت در مناطق 12، 4 ، 20 و 10 و در مدارس مناطق محروم تهران، تخم مرغ و ساندويج تخم مرغ توزيع خواهد شد.
وي ادامه داد: قرار بر اين است تا در بسياري از نهاد ها و مدارس در روز چهارشنبه به مناسبت روز تخم مرغ، ساندويج تخم مرغ توزيع و مصرف شود.

شعار امثال روز تخم مرغ بر گرفته از شعار روز جهاني بهداشت است
دکتر طلا کش در مورد شعار « خود مراقبتي تغذيه اي با يک تخم مرغ سالم در روز» که به عنوان شعار روز تخم مرغ امسال انتخاب شده است، گفت: اين شعار بر گرفته از 2 شعار مربوط به روز جهاني بهداشت و شعار امسال دامپزشکي است که به ترتيب« يک عمر سلامت با خود مراقبتي » و « دامپزشکي در خدمت سلامت» را مطرح مي کرد.
وي افزود: تخم مرغ به عنوان يک غذاي کامل شعار خود مراقبتي تغذيه اي را محقق خواهد کرد و مي تواند جايگزين مناسبي براي پروتئين گوشت به حساب آيد.

سرانه مصرف جهاني تخم مرغ بالاي 250 عدد است
دبير ستاد ترويج مصرف تخم مرغ با اشاره به اين مطلب که در بسياري از کشورهاي پيشرفته جهان سرانه مصرف تخم مرغ بالاي 300 عدد است، گفت: کشورهايي همچون دانمارک سرانه مصرف بالاي 300 عدد دارند ولي در آمريکا و انگلستان اين سرانه بالاي 250 عدد است که هدف ما در ترويج مصرف اين محصول نيز رسيدن به عدد بالاي 250 عدد براي هر نفر است.







»
تصاویر مرتبط




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن