تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819753057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از جنگ تخم مرغی تا نمایشگاه لبخند گوگول


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: از جنگ تخم مرغی تا نمایشگاه لبخند گوگول
شهر سن‌پترزبورگ روسیه به مناسبت روز تولد نیکلای گوگول، نویسنده شهیر روسی هر سال نمایشگاهی را برگزار می‌کند که از آن با عنوان جشنواره خنده یاد می‌کنند.
گروه خواندنی های نامه نیوز - این یک واقعیت است که می‌گویند «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست.» کمترین تاثیری که خندیدن و خنداندن می‌تواند بر هر انسانی بگذارد،
 
به دست آوردن روحیه‌ای شکست‌ناپذیر و شاداب است که در نهایت به سلامت جسمانی هم منجر می‌شود. البته طبق تحقیقات ما خنده بر درد بی‌پولی هم دواست! یعنی با کمی ذوق و سلیقه و دقت عمل می‌توان از کنارش پول هم در آورد. نشان به آن نشان که تاکنون تعداد زیادی نمایشگاه با محوریت خنده در سراسر جهان برگزار شده که همگی آنها هم باعث خندیدن هزاران نفر شده‌اند و هم کلی سود به جیب برگزارکنندگان روانه کرده‌اند. در ادامه این گزارش نگاهی داریم به چند «خنده بازار» درست و درمان جهانی که برخی از آنها هنوز هم برگزار می‌شوند و حسابی هم طرفدار دارند.

نمایشگاه خنده در تونس
تا چند سال قبل در تونس نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه خنده برپا می‌شد که هنرمندانی از فرانسه، کانادا، سنگال و البته تونس در آن حضور داشتند. این نمایشگاه با همکاری انجمن مدارس غیردولتی برای مراقبت از کودکان استثنایی و با هدف ساخت مدارسی برای این افراد در مناطق مختلف کشور برپا می‌شد تا به این وسیله کمک‌های خیریه مردم را جمع‌آوری کنند.
نمایشگاه خنده ضمن اینکه با اهداف خیرخواهانه برپا شد و پول بسیار قابل توجهی هم برای امور خیریه به دست آمد، حسابی مورد استقبال قرار گرفت و تا مدت‌ها به تیتر یک رسانه‌های جهان بدل شده و مورد تمجید قرار گرفت. البته بعد از بروز درگیری‌های مختلف در کشور تونس و از بین رفتن شرایط فرهنگی این کشور، نمایشگاه خنده هم مثل هزاران اتفاق فرهنگی دیگر جای خود را به جنگ و خونریزی داد.
 
نمایشگاه لبخند به تخم‌مرغ‌ها
در جشنواره لبخند به تخم‌مرغ‌ها، دلقک‌ها و دیگر شخصیت‌های عجیب و غریب با پوشیدن لباس مخصوص با سلاح آرد و تخم‌مرغ در جنگی تمام عیار شرکت می‌کنند. البته این نمایشگاه به جای درگیری و دعواهای خشونت بار در نهایت با خنده و تفریح به پایان می‌رسد. تشخیص جدی یا شوخی بودن نمایشگاه آلیکانته اسپانیا در نظر اول بسیار دشوار است. گفته می‌شود این نمایشگاه ۲۰۰ سال پیشینه دارد. اما فقط می‌توان تا ۱۹۸۱ رد آن را پیدا کرد. هر سال در ۲۸ دسامبر مصادف با روز بی‌گناهان معادل روز احمق‌های آوریل، می‌شود این نمایشگاه پر از خنده را تماشا کرد. کسانی که حاضر نیستند خود را با آرد بپوشانند باید جریمه بپردازند و این جریمه به خیریه‌ها اهدا می‌شود. شنیده شده که تا قبل از ۱۹۹۰ شبیه همین نمایشگاه در یکی از شهرهای بلژیک هم برگزارمی‌شد اما مستنداتی از این اتفاق در دست نیست.
 
بزرگترین نمایشگاه صامت دنیا
نمایشگاه فقط برای خنده (Just for Laughs Festival)، جشنواره کمدی است که هر ساله در شهر مونترال کانادا در ماه جولای (تیر) برگزار می‌شود. این جشنواره در سال ۱۹۸۳ در کبک (Quebec) تاسیس شد. هم‌اکنون مونترال به عنوان بزرگترین شهر کبک مهم‌ترین مرکز این جشنواره است. عده‌ای معتقد هستند که جشنواره فقط برای خنده توسط Gilbert Rozon فرانسوی تاسیس شده و مبدا آن کانادا نیست اما به هر حال سالیان سال است که در مونترال شاهد برگزاری آن هستیم.
از خصوصیات اصلی و البته جالب این جشنواره این است که برنامه‌های آن به صورت بی‌کلام است که شامل برنامه‌های کمدی بی‌کلام، اکروبات و... می‌شود و اجراکنندگان هیچ حرفی در طول اجرای برنامه‌ها نمی‌زنند.  
 
جشنواره گوگول! لطفا با لبخند وارد شوید
شهر سن‌پترزبورگ روسیه به مناسبت روز تولد نیکلای گوگول، نویسنده شهیر روسی هر سال نمایشگاهی را برگزار می‌کند که از آن با عنوان جشنواره خنده یاد می‌کنند. گوگول نویسنده توانمندی بود که با قلم نیرومندش امپراتوری روسیه تزاری را به گریه و مردم روسیه پهناور را به خنده آورده بود. این نمایشگاه از کنار مجسمه گوگول در شهر سن‌پترزبورگ آغاز شده و سپس حضار پیاده راهی خیابان دریای کوچک، شماره ۱۶ می‌شوند که نیکلای گوگول مدتی آنجا به سر برده بود. در روز تولد گوگول اتوبوس‌های ویژه به طور رایگان علاقه‌مندان آثار این نویسنده را به هر مکان و محلی که به نوعی مربوط به زندگی این نویسنده بود مثل پارک، موزه، خیابان و... می‌برند. مهم‌ترین نکته در مورد این همایش زیبا، لبخند است! همه موظف هستند در طول برگزاری نمایشگاه گوگول، چهره‌ای خندان داشته باشند. نیکلای گوگول نویسنده طنزنویس، درام‌نویس و منتقد بزرگ روسی بود که مشکلات روزگار و نقص و کمبود حاکمان را در قالب طنز در آثاری چون «نفوس مرده»، «بازرس»، «شب‌ها کنار دهکده دیکانکا»، «داستان نبرد ایوان ایوانویچ با ایوان نیکوفورویچ»، «دماغ»، «شنل» و.. منعکس کرده است. او متولد اول آوریل ۱۸۰۹ است.

خنده بازار در امریکای مرکزی
نمایشگاهی برای خنده و تفریح نیز در السالوادور واقع در امریکای مرکزی وجود دارد که بی‌شباهت به نمایشگاه جنگ تخم‌مرغ‌ها نیست. البته اینجا دیگر از تخم مرغ و آرد خبری نیست و همه چیز فقط با لبخند و خیر و خوشی به پایان می‌رسد. اما نکته‌ای که در خنده بازار السالوادور می‌توان بر آن تاکید کرد، حضور پررنگ دلقک‌ها است! در روز برپایی فستیوال شما می‌توانید حداقل ۱۰ هزار دلقک رنگارنگ را در سطح شهر ببینید که به این طرف و آن طرف می‌روند.




۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن