تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803218638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه‌های برون‌مرزی ایران رسانه‌های معاند را ناگزیر به اصلاح عملکرد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون ضرغامی مطرح کرد:
شبکه‌های برون‌مرزی ایران رسانه‌های معاند را ناگزیر به اصلاح عملکرد کرد
رئیس رسانه ملی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری شبکه جهانی سحر تاکید کرد که به دلیل وجود شبکه های برون مرزی ایران که اخبار صحیح را ارائه می کردند، رسانه های معاند و جریان رسانه‌های غربی هم مجبور شدند سیاست های خبری خود را حتی تا حدودی هم که شده اصلاح کنند.



به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی در بازدید از ساختمان تازه احداث شده، تاسیسات فنی و استودیوهای جدید در حال تکمیل این شبکه ملی گفت: شبکه ­های برون مرزی ما در سال های گذشته نشان دادند که تاثیر بسیار مهمی در معادلات منطقه­ ای و جهانی دارند و بخصوص در حوادث بسیار پیچیده و فراوانی که در جهان اتفاق افتاد، توانسته اند پرچم­ دار حرکت های صحیح در سیاست خارجی بشوند که نه تنها روی حرکت شبکه های همسو بلکه که بر استراتژی شبکه های استکباری نیز تاثیر فراوان داشته اند. به این ترتیب شاهد بودیم که به خاطر وجود شبکه های برون مرزی ایران که اخبار صحیح را ارائه می کردند، رسانه های معاند و جریان رسانه های غربی هم مجبور شدند سیاست های خبری خود را حتی تا حدودی هم که شده اصلاح کنند.

 وی با تصریح بر اینکه این رسانه ها برخی اخبار و رویدادها را اصلا منعکس نمی کردند، اما فعالیت و اطلاع رسانی شبکه های برون مرزی ما موجب شد آنها نیز راهی جز انعکاس این قبیل اخبار نداشته باشند، افزود: حتی جهت گیری های صددرصد غلط این دسته از رسانه ها به خاطر اطلاع رسانی شبکه های ما تا حدی اصلاح شده است. علاوه بر آن، شبکه های برون مرزی ما در چند سال اخیر بخصوص در جریان بیداری اسلامی و در جریان نهضت های مردمی در اروپا- آمریکا و حوادثی نظیر وال استریت و ... مخاطبان فراوانی پیدا کردند. حتی در بسیاری از حرکت هایی که شد، شبکه های ما نقش محوری داشتند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این باره اضافه کرد: به همین دلیل هم نظام استکباری با وجود اینکه برای مقابله با شبکه های برون مرزی ایران باید متحمل هزینه زیادی می شد، از هر فرصتی استفاده می کرد تا این شبکه ها را قطع کند. جالب این بود که آنها خیلی صریح اعلام می کردند که وجود این شبکه ها مضر است و شبکه های ما را قطع می کردند.

ضرغامی همچنین تاکید کرد: همه این اقدامات نشان دهنده تاثیر گذاری خیلی خوبی است که وابسته به فعالیت دوستان و همکاران عزیز ما در شبکه های برون مرزی است که اگر چه با امکانات نسبتا محدود در مقایسه با سرمایه گذاری های غربی است، ولی با کیفیت خیلی خوب کار می کنند و برنامه های اثر بخشی با نگاه حرفه ای به تولید روی آنتن می فرستند که تاثیر گذاریشان بالا بوده است.

 رئیس رسانه ملی با بیان اینکه این اتفاق مشخصاً در مورد شبکه سحر که به 6 زبان پر مخاطب در سطح منطقه و جهان برنامه پخش می‌شود نیز صدق می کند، اضافه کرد: در عین حال به نظر می رسید نیازی که مخاطبان ما در این زبان­ها دارند، خیلی بیشتر از حد زمان پخشی بوده است که این شبکه می توانست به هر کدام از آنها اختصاص دهد. در واقع بعضی از مخاطبان شبکه سحر اصولا برنامه هایشان را طوری تنظیم می کردند که بتوانند بیننده برنامه های این شبکه باشند. لذا سرمایه گذاری خوبی انجام گرفت و ساختمان مناسبی یعنی ساختمان بیداری اسلامی که امروز از آخرین پیشرفت های آن بازدید کردیم، برای تولید و پخش گسترده تر برنامه های این شبکه آماده شد. لذا به یاری خدا با این اقدام مهم دو شبکه کرد زبان و آذری زبان سحر، به خاطر نیاز بیشتری که احساس می شد به زودی به صورت 24 ساعته و مستقل روی آنتن خواهند رفت. بنا به اظهارات ضرغامی، طبیعی است که با 24 ساعته شدن این برنامه ها، بقیه سیماهایی که از طریق شبکه سحر پخش می شوند، زمان بیشتری برای پخش برنامه های خود دارند و ارتباط آنها با مخاطبان بهتر و موثرتر خواهد شد. وی تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی 24 ساعته این 2 شبکه، شبکه کردی سحر با توجه به تحولات منطقه و بخصوص عراق و حضور کردها در چند کشور منطقه و ایفای نقش آنها در تحولات منطقه ای، بخصوص با اقبالی که به جمهوری اسلامی دارند، نقشی موثرتر از پیش ایفا کند.

رئیس صدا و سیما در ادامه گفت: با وجود اینکه شمار شبکه­ های کردی در منطقه زیاد است ولی بسیاری از آنها  به جریان استکباری وابستگی دارند. در نقطه مقابل آن، مخاطبان فراوان رسانه های کردی ما است و همین موضوع باعث شد که ما این شبکه را به صورت مستقل راه اندازی کنیم. شبکه سحر کردی که به صورت حرفه ای و با هدف و ماموریت جذب مخاطب برون مرزی افتتاح می­ شود، مطمئناً می تواند معادلات منطقه را تحت تاثیر قرار دهد. کما اینکه همین استدلال در مورد شبکه آذری سحر هم صادق است.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این دو شبکه مستقل در واقع منظومه شبکه های برون مرزی ایران کامل تر شده و با سرمایه گذاری­ های بعدی که صورت می­ گیرد، مابقی سیماهای شبکه سحر هم که در شرایط فعلی فقط چند ساعت در شبانه روز برنامه دارند، توسعه یابند. وی در خاتمه تأکید کرد: به شدت از جانب مخاطبان شبکه سحر تحت فشاریم  تا هر یک از دیگر سیماهای آن را نیز برای مخاطبان شان مستقل کنیم و بتوانیم در آینده ای نه چندان دور آنها را  هم به استقلال برسانیم تا به صورت شبانه روزی در دسترس مخاطبانشان قرار گیرند.

دو کانال فعلی شبکه سحر مشتمل بر 6 سیمای انگلیسی، فرانسوی، کردی، آذری، بوسنیایی و اردو بوده و هر یک از آنها برای متکلمان غیرایرانی به این شش زبان در سراسر دنیا به تولید و پخش برنامه های ویژه مناطق مخاطب خویش می پردازند.

با افتتاح دو کانال جدید آذری و کردی، هر یک از این دو بخش به شکل 24 ساعته پخش می شوند و 4 سیمای دیگر نیز تغییرات و افزایش زمان پخش قابل ملاحظه خواهند یافت.

شبکه جهانی سحر نخستین و باسابقه ترین شبکه تلویزیونی برون مرزی صدا و سیما است که از سال 1376 تاکنون فعالیت می کند.


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۴:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن