تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان باید بتوانند آینده خود را طراحی کنند/خوشحالم که کودک درون‌ام هنوز بیدار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حسین اکلیلی: کودکان باید بتوانند آینده خود را طراحی کنند/خوشحالم که کودک درون‌ام هنوز بیدار است خبرگزاری پانا: بازیگر تئاتر و تلویزیون اصفهان ضمن اشاره به معضلات سینمای کودک در ایران گفت: دوستانی که در عرصه سینمای کودک فعالیت می‌کنند، خود از کودکی آغاز نکرده‌اند و این مساله موجب ایجاد مشکلاتی شده است.
۱۳۹۳ جمعه ۱۱ مهر ساعت 11:09



حسن اکلیلی با اشاره به مطلب فوق افزود: بخش‌هایی از معضلات موجود در سینمای کودک ناشی از این است که هنرمندان بزرگسال در سینمای کودکان دخالت می‌کنند درحالی‌که خود در کودکی این تجربه را نداشته‌اند. یکی از دوستان روانشناس طرحی ارائه داده بود که کودک باید بتواند مسئولیت‌پذیر بار بیاید و آینده خود را طراحی کند. اگر بچه‌ها توانایی فعالیت در امور مختلف اجتماعی و شهروندی را کسب کنند، داستان تربیتی از انتها آغاز شده و این می‌تواند مثبت واقع شود.
او ادامه داد: متاسفانه سینمای کودک در ایران پیشرفت شایان توجهی نداشته و با توجه به سرعت پیشرفت جهانی، ما بسیار از این حیث عقب هستیم. لذا برای ارتقاء سطح سینمای کودک باید تصمیمات مهمی اخذ گردد،‌ اقدامات جدی صورت گیرد و فعالیت بیشتری انجام شود.
او در‌ ادامه درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان گفت: اشتیاق زیادی داشتم که اکثر آثار از شهر اصفهان باشد، جوایز توسط اصفهانی‌ها گرفته شود و اتفاقات بزرگی برای سینمای این شهر بیفتد. گویا 5۰ فیلم کوتاه توسط هنرمندان اصفهانی برای این جشنواره آماده شده است. میزبانی اصفهان حرکت خوبی است اما مشروط بر‌این‌که اکثر تولیدات از هنرمندان شهر باشد. اگر اصفهان در جشنواره دخیل و موثر عمل کند،‌ آن‌گاه می‌توان گفت حرکت ارزشمندی انجام گرفته است. در این صورت است که جشنواره اثرات خوبی از خود باقی می‌گذارد، خروجی خوبی به دست می‌دهد، و در ‌نهایت جشنواره‌ای جهان‌شمول خواهیم داشت.
اکلیلی در ادامه افزود: برگزاری جشنواره‌ها در هر نقطه‌ای از کشور که صورت بگیرد، یک حرکت مثبت است و به طور کلی هر اتفاق فرهنگی در هر منطقه‌ای را باید به فال نیک بگیریم. اما آنچه مسلم است دقت به این نکته است که در هر بخش باید نیاز‌های فرهنگی و معضلات شناسایی شود. مثلا من به عنوان هنرمند عرصه نمایش، در‌خصوص تئاتر می‌توانم بگویم به سالن نمایش احتیاج داریم و شهر با کمبود سالن مواجه است. شناسایی و رفع این مشکل می‌تواند باعث انجام فعالیت‌های چشمگیری شود. حال باید در زمینه سینمای کودک که از ضروریات فرهنگی جامعه است نیز معضلات و نیاز‌ها توسط متخصصین امر شناسایی شود.
او ادامه داد: جشنواره باید سیاستگذاری‌های خاص خود را داشته باشد. از آن‌جایی که عنوان بین‌المللی روی آن قرار دارد،‌ باید در تمامی عرصه‌ها به روز باشد و دسته‌بندی دقیقی در آن صورت گیرد. عزیزان مسئول باید دانش کامل در این زمینه را داشته باشند تا جشنواره هر‌چه دقیق‌تر و مهندسی شده‌تر برگزار گردد. به شخصه عقیده دارم که اگر فیلمی درباره کودک ساخته می‌شود، باید به صورت اصولی و ساختاری به آن پرداخته شود و جشنواره کودک صرفا به کودکان بپردازد.
او همچنین به تجربه کار با کودکان اشاره کرد و گفت: در مجموعه گرفتار ۱ و ۲ با انواع سنین کودک روبه‌ رو بودیم. هم‌چنین در هر سریال و مجموعه دیگری قرار گرفتم، ‌به نوعی با کودکان ارتباط داشته ام چنان‌چه در آخرین کار خود با نام "فرصت" نقش پیرمردی را ایفا می‌کنم که نوه کم سن و سالی دارد. کار کردن با کودک امری گریز‌ناپذیر است. آن‌ها ارکان جامعه ما محسوب می‌شوند. در بحث نمایش نیز قصه‌های قدیمی را روی صحنه بردیم که نوستالژی بسیاری از کودکان دیروز است و بچه‌های امروز هنوز سی دی این آثار را تماشا می‌کنند. این مساله نشان می‌دهد می‌توان با کودکان ارتباط خوبی برقرار کرد.
اکلیلی درباره مراسم تجلیلی که قرار است از وی صورت بگیرد، گفت: اگر‌‌چه پیشکسوتان قدیمی‌تری هستند که باید از آن‌ها تجلیل کرد، از اتفاقی که افتاده متشکر و سپاسگذارم و خوشحالم که می‌توانم در خدمت این عزیزان باشم. افتخار من است که در سریال آقای گرفتار نه تنها با بچه‌های هفت ساله که حتی با کودک صفر کیلومتر و شیرخواره هم کار کرده‌ام. برنامه‌های تئاتر من اگر‌چه برای بزرگسالان تهیه می‌شد اما طیف وسیعی از مخاطبین کودک داشتیم و حتی امروزه با گذشت سال‌ها هنوز بسیاری از کودکان تماشاگر سی‌دی این برنامه‌ها هستند و به طور کلی اعتقاد دارم که ارتباط با کودکان گریز‌ناپذیر است. او ادامه داد: نسل کودک امروز از امکانات زیادی برخوردار است که ما هیچ‌گاه نداشتیم و با تلاش زیاد باید خود را به خانواده و جامعه اثبات می‌کردیم. بچه‌های امروز با اتصال به اینترنت هرچه بخواهند می‌توانند به دست آورند اما ما حتی پول خرید کتاب هم نداشتیم. خوشحالم که کودک درون من هنوز بیدار است و احساس دریافتم از کودک و کودکی بالاست. من هنوز دوست دارم کودکانه رفتار کنم، کودکانه بازی کنم و کودکانه شیطنت کنم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن