تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدوپنجاه هزارناشنوای مطلق در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان: صدوپنجاه هزارناشنوای مطلق در ایران خبرگزاری پانا: معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان: از آنجایی که کاشت حلزون یکی از بهترین راهها برای سوق دادن این افراد به سمت زندگی عادی می باشد، لذا بهزیستی در این زمینه کمک شایانی به ناشنوایان استان داشته است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر ساعت 12:27



 به گزارش خبرگزاری پانا، "فرهاد میرزایی" در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل بهزیستی  در حوزه توانبخشی وظیفه ارائه خدمات به معلولین جامعه در شش گروه معلولین:جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و اختلالات گفتاری را بر عهده دارد که در واقع این وظیفه در بردارنده اقداماتی است که در جهت ایجاد توانایی اداره ی زندگی به نحو احسن به کمک توانایی های موجود در افراد معلول می باشد ودر ابعاد حمایتی و درمانی در راستای تقویت اقتصادی معلولان ،توانمندی معلولان و بهبود کیفی زندگی این قشر صورت میگیرد. میرزایی اظهار داشت: طبق روالی که از سال گذشته از طرف اداره بهزیستی کل کشور به مرحله اجرا در آمده،  2 مهر تا8 مهر به عنوان هفته ی ناشنوایان در نظر گرفته شده است که به همین مناسبت اداره کل بهزیستی استان در روز 2 مهر در محل فرهنگسرای امام با دعوت از جامعه ی ناشنوایان تحت پوشش این نهاد مراسم تکریم و بزرگداشتی را برگزار و طی این مراسم برخی از هزینه های متفرقه این گروه را نیز عهده دار شد که از جمله اعزام گروهی از این افراد به سفر زیارتی مشهد مقدس همچون سال گذشته می باشد. میرزایی آمار ناشنوایان دنیا را 30 میلیون نفر و آمار افراد ناشنوای مطلق و شدید ایران را 150 هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه 1262 نفر از این افراد متعلق به استان زنجان میباشد افزود:از آنجایی که کاشت حلزون یکی از بهترین راهها برای سوق دادن این افراد به سمت زندگی عادی می باشد و از طرفی از هزینه ی بالایی برخوردار است لذا بهزیستی در این زمینه کمک شایانی به ناشنوایان استان داشته که بیشترین کمک در سال 91 شامل کاشت حلزون برای 30 نفر،سال 92 به تعداد 15 نفر و 93 به تعداد 6 نفر بوده است  که در حال حاضر نیز اعتبار موجود است و فردی حائز شرایط وجود ندارد. میرزایی در ادامه تصریح کرد: طبق یافته های علمی و نظر پزشکان متخصص کاشت حلزون در افراد ناشنوا بین سنین نوزادی تا شش سالگی نتیجه بخش می باشد. وی در پایان در رابطه با هزینه این عمل یاد آور شد: کاشت حلزون بسته به بیمارستانی که عمل در آن انجام میشود هزینه ای در حدود 20-10 میلیون  دارد که بخشی از هزینه ها توسط بیمه افراد ،بخشی توسط خانواده خود فرد و مابقی را اداره ی بهزیستی  بعنوان خدمات پرداخت میکند که در خانواده های نیازمند تمام مبلغ باقی مانده را بهزیستی متقبل میشود. 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن