تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820800948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلید پیشگیری از کمردرد ؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



کلید پیشگیری از کمردرد ؟
کلید پیشگیری در اکثر کمردردها این است که از فشار زیاد به کمر خود جلوگیری کنیم.



به این مطلب امتیاز دهید

پيامبر اكرم - صلّي الله عليه و آله - فرمود: در حال ناشتا خرما بخوريد، زيرا كرم و انگلهاي (روده و معده) را مي كشد.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، اکثر کمر دردها قابل پیشگیری هستند. بسیاری از کمر دردها به این علت ایجاد می‌شوند که ما نمی‌دانیم چطور از کمر خود مراقبت کنیم. کلید پیشگیری در اکثر کمردردها اینست که از فشار زیاد به کمر خود جلوگیری کنیم. معنای این جمله این نیست که هیچ کاری نکنیم بلکه باید یاد بگیریم فعالیت‌های روزمره خود را چگونه انجام دهیم تا کمر تحت فشار بیش از تحملش قرار نگیرد.
در پیشگیری از کمردرد مهم‌ترین اصل جلوگیری از افزایش قوس کمر است. افرایش قوس کمری می‌تواند موجب افزایش فشار به ستون مهره و کمردرد شود. قوس ستون فقرات در ناحیه کمر به صورتی است که به سمت جلو تحدب دارد. افزایش این تحدب که معمولاً به علت ضعف عضلات شکم و عضلات ستون مهره ایجاد می‌شود «لوردوز» Lordosis نام دارد. افزایش لوردوز موجب بروز کمردرد می‌شود.
3070_healih.jpg
 
یکی از مواردی که سبب بروز کمردرد می‌شود اشتباه در نحوه خوابیدن است. مهم‌ترین مواردی که در هنگام خوابیدن برای کاهش احتمال ابتلا به کمردرد باید رعایت شوند عبارتند از: - هیچ‌وقت روی شکم نخوابید. خوابیدن روی شکم موجب افزایش قوس کمر می‌شود و آن هم درد کمر را بیشتر می‌کند.
- اگر به پشت به صورت طاق باز می‌خوابید بهتر است یک بالشت را زیر زانوهای خود بگذارید. این کار موجب کاهش قوس کمر شما می‌شود. دقت کنید که بالشت را زیر ساق نگذارید چون قوس کمر را بیشتر می‌کند.
- بهترین وضعیت خوابیدن اینست که به پهلوی چپ یا راست بخوابیم. در این حالت باید پاها را کمی خم کنیم یعنی مفاصل ران و زانو را در حالت کمی خم شده نگه داریم. این کار موجب کاهش قوس کمر می‌شود. اگر یک بالشت کم ارتفاع را بین ران‌ها و زانوها بگذاریم و پای بالایی را کمی جلوتر از پای زیری بیاوریم خواب راحت‌تری خواهیم داشت.
- در موقع خوابیدن دست‌های خود را به بالای سرتان نبرید بلکه آن‌ها را در پهلوی خود قرار دهید. بالا بردن دست موجب افزایش قوس کمر می‌شود.
- در هنگام بلند شدن از تختخواب ابتدا بر روی یکی از شانه های خود بچرخید، سپس با تکیه کردن دست زیرین بر تخت تنه خود را به سمت بالا هل دهید. در همین حال زانوی خود را به لبه تخت برده و ساق‌هایتان را از لبه تخت آویزان کنید. سپس کاملاً بنشینید. چند لحظه تأمل کنید و سپس برخیزید.دقت داشته باشید نوع زیرانداز یا تختی که برای خوابیدن استفاده می‌کنید بسیار مهم است.
3071_healih.jpg
 
هرگز از تشک‌های فنری یا نرم استفاده نکنید. این تشک‌ها موجب تغییر در قوس‌های کمر می‌شود و کمر درد را بیشتر می‌کند.
کسانی که از تختخواب استفاده نمی‌کنند بهتر است از زیراندازهایی که سفت‌ترند برای خوابیدن استفاده کنند. خوابیدن روی تشک‌های پنبه ای یا تشک‌های خوش‌خواب که سفت باشند هم مفید است.
نکته مهم برای سالمندان اینکه افراد مسن نباید روی زمین خالی یا خیلی سفت بخوابند چون خوابیدن در این حالت ممکن است موجب ایجاد زخم‌های فشاری شود.   سبک زندگی اسلامی/ 2014




۰۷/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن