تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803027855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد نظارت بر راه‌ها و ایمنی جاده کلید پیشگیری از سوانح جاده‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
نظارت بر راه‌ها و ایمنی جاده کلید پیشگیری از سوانح جاده‌ای
نظارت بر راه‌ها و ایمنی جاده‌ها کلید پیشگری از سوانح جاده‌ای بوده و می‌تواند آمار تصادفات جاده‌ای را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: نظارت بر راه‌ها و ایمنی جاده کلید پیشگیری از سوانح جاده‌ای



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جاده‌ها شریان‌های ارتباطی هر سرزمینی بوده و وجود راه‌ ارتباطی در هر کشوری شرایط پیشرفت و توسعه جوامع را فراهم می‌کنند. توجه به جاده‌ها و راه‌های هر استانی علاوه بر اینکه باعث تسهیل عبور و مرور می‌شود، امکان توسعه پایدار و رشد هر استان را فراهم می‌نماید. بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان حجم تردد در استان به صورت منفک از دروازه‌های ورودی و خروجی استان در 6 ماه اول سال 5 میلیون و 262 هزار و 659 دستگاه و 5 میلیون و 534 هزار و 640 دستگاه خودرو است. همچنین میزان سفرهای درون استانی 29 میلیون و 700 هزار و 348 مورد بوده است و روزانه هزاران انسان در این راه‌ها حضور داشته و در تردد هستند.

*ایمنی جاده‌ها شاه‌ کلید پیشگیری از سوانح حال با توجه به آمارهای موجود و تراکم رفت و آمد در جاده‌ها، توجه به محورها و ایمن‌سازی راه‌ها چه میزان مورد توجه مسئولان و نهادهای مربوطه است؟ سانحه حقیقت غیرقابل انکاری در جاده‌ها است و علت آن می‌تواند ناشی از عوامل انسانی همچون بی احتیاطی، خواب آلودگی و یا شرایط انسان‌ساز از جمله وضعیت ایمنی خودروها و یا عدم ایمنی کافی جاده‌ها باشد. همین مشکلات در طول زمان افراد زیادی را به کام مرگ کشانده و جمعی را روانه بیمارستان‌ها می‌کند حال آنکه باید اطلاعات تصادفات، تردد و دلیل بروز موارد مذکور توسط نیروهای متخصص مورد بررسی علمی و آماری دقیق قرار گرفته و با شناسایی نقاط ضعف و قوت و علل موجود، اقدامات لازم در خصوص افزایش ایمنی راهها انجام شود. در زمینه راه‌ و ایمنی راه‌ها ارگان‌های مختلفی از جمله اداره کل راه و شهرسازی، پلیس راه، هواشناسی، هلال احمر و مرکز مدیریت راه‌‌ها در حال فعالیت هستند که باید بین این دستگاه‌ها تعامل و روحیه همکاری ایجاد شود. بر مبنای آمار مرکز مدیریت راهها، برنامه‌ریزی و مطالعات علمی و دقیقی بر روی تصادفات و حوادث جاده‌ای صورت بگیرد و با بررسی دقیق علت تصادف در طول محورهای مواصلاتی استان نقاطی با حجم بالای حوادث شناسایی شده و بر اساس راهکارهای علمی مطالعه شده نسبت به رفع نقاط مذکور اقدامات لازم انجام شود.

*تغییر مدیریت سنتی به مدیریت نوین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، تغییر مدیریت سنتی به مدیریت نوین و بهره‌گیری از  ITS (سیستم مدیریت هوشمند) در مدیریت راه‌ها است که در همین راستا از اواسط سال 1391 راه‌اندازی و توسعه و بهره‌گیری از مرکز مدیریت راه‌ها در استان و در اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است. در راستای توسعه این مرکز می‌توان به راه‌اندازی 33 دوربین نظارتی با همکاری بین ادارات راه و شهرسازی و حمل و نقل در استان زنجان اشاره کرد، همچنین راه‌اندازی 6 دوربین دیگر نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد که با راه‌اندازی آنها همه محورهای اصلی مواصلاتی استان تحت پوشش دوربین‌های نظارتی قرار خواهند گرفت. از سایر اقدامات این مجموعه می‌توان به راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی خودکار جاده‌ای، توسعه سیستم مدیریت ناوگان توسط GPS  و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. *راهداران ناظران جاده‌های استان زنجان را‌ه‌اندازی مراکز مدیریت راه‌های شعب شهرستان و تجهیز ادارات شهرستان به سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌ها در راستای یکسان‌سازی عملکرد بین اداره کل راه و شهرسازی و ادارات تابعه صورت پذیرفته و از جمله اقدامات این مرکز در راستای تسهیل، تسریع و بهبود امر راهداری در استان می‌توان به برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش تصادفات استان، تسهیل عبور و مرور و تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان، تهیه برنامه مدون بر اساس آمار و اطلاعات موجود مرکز مدیریت راه‌ها برای اختصاص بودجه به هر یک از حوزه‌های استحفاظی استان است، چرا که با توجه به کاهش منابع مالی، برنامه‌ریزی دقیق در صرف هزینه‌ها، هدفمند سازی هزینه‌های راهداری و ارائه بهترین و بهینه‌ترین راهکار با استفاده از اطلاعات و برنامه‌های مطالعاتی مرکز مدیریت راه‌ها از اولویت‌های استان زنجان است و تامین و به وجود آوردن مرکزی با امکانات مورد نیاز در راستای مدیریت کل ناوگان ماشین‌آلات در شرایط بحرانی اشاره کرد که توسعه این اقدامات نیز در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی است.

*تلفن گویای 141 منتظر تماس مسافران پس از تأسیس مرکز مدیریت راه‌ها در این اداره کل، یکی از عمده فعالیت‌های این مرکز ایجاد ارتباط دو طرفه با مردم به عنوان کاربران راه بوده و ظرفیت های موجود به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مرکز عبارت‌اند از وب‌سایت اداره کل راه و شهرسازی، سامانه گویای 141 و سامانه پیامکی 1000241141 که به صورت دو منظوره برای اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها به عموم مردم و دریافت اطلاعات مردمی است. همچنین ارتباط مستمر روزانه با رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف استان از طریق این مرکز، علاوه بر اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها باعث فرهنگ‌سازی متناسب با نیاز جامعه در خصوص بهبود وضعیت رانندگی، کاهش تصادفات و نگهداری راه‌ها خواهد شد. *رشد راه مساوی توسعه استان زنجان مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ارتباط با مردم و کاربران راه یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در راستای بهبود خدمت‌رسانی به مسافران می باشد، اظهار داشت: در طی سال‌های گذشته در حوزه مدیریت راهداری تلاش برای ایجاد ارتباطی موثر با نهادهای مختلف در راستای افزایش خدمت‌رسانی به مردم صورت پذیرفت که در آینده این موضوع نیز جزو برنامه‌های این اداره قرار دارد. کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه در راستای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران، تفاهم‌نامه‌هایی به منظور ایجاد و افزایش تعامل سازنده با ارگان‌های مختلفی همچون فرماندهی انتظامی استان، هلال احمر و شرکت زیر ساخت منعقد شده است، تأکید کرد: این موضوع تأثیر بسیار زیادی در راستای توسعه هوشمند سازی محورهای مواصلاتی و به تبع آن افزایش خدمات‌رسانی به مسافران و کاهش تلفات جاده‌ای خواهد داشت. وی با بیان اینکه برای توسعه و رشد راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بایستی قدم‌های موثری برداشته شود، تصریح کرد: رشد راه‌ها با توسعه صنعت و کشاورزی در استان زنجان مساوی است. --------------------------- گزارش از سمیه محرمی ---------------------------- انتهای پیام/73009/ر30

93/07/07 - 09:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن