تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820353258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ملی پیشگیری از معلولیت سالمندان در مازندران اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طرح ملی پیشگیری از معلولیت سالمندان در مازندران اجرا می شود ساری-ایرنا-مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: طرح ملی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی با محوریت آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان و با هدف کاهش معلولیت های این دوران،از مهرماه امسال در استان اجرا می شود.


"سید سعید آرام" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای فاز نیازسنجی این طرح در استان های پایلوت یزد،هرمزگان،خراسان جنوبی و مازندران بصورت همزمان آغاز و اجرا می شود .
وی با اشاره به مدت زمان شش ماه اجرای این طرح تحقیقاتی و پژوهشی ، ادامه داد : پرسشگران این طرح با حضور در نقاط مختلف شهرهای مازندران بصورت موردی و اتفاقی اقدام به جمع آوری اطلاعات مربوط به سالمند ، نحوه و نوع زندگی ونیازهای آنها و تکمیل پرسشنامه می کنند.
مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: تحقیقات جمع آوری شده چهار استان مجری این طرح برای بررسی و ارزیابی های کارشناسی به سازمان بهزیستی کشور ارسال می شود تا پس از بررسی راهکارهای مناسب برای بهبود زندگی سالمندان ونوع برخورد با این قشر ارائه شود.
وی با اشاره به نبود نوع زندگی مناسب و مراقبت شایسته در دوران میانسالی و کهنسالی در میان مردم جامعه ، ادامه داد : این مساله باعث شده تا دوران کهنسالی مردم جامعه ما با بیماری و مشکلات عدیده ضعف جسمانی و معلولیت ناشی از بیماری همراه باشد .
آرام تاکید کرد: در حالیکه با اعمال روش های مناسب زندگی ، فعالیت جسمانی و کنترل بیمار ی ها ، سالمندان فعال و شاداب را در جامعه خواهیم داشت .
وی گفت: سالمندان شاداب بدور از معلولیت های جسمانی و مشکلات ناشی از آن را در اجرای این طرح با کنترل بیماری ها و انجام فعالیت بدنی مناسب موردنظر است .
وی با اشاره به اینکه مازندران یکی از پیرترین استان های کشور به شمار می رود ، ادامه داد : هم اکنون 10درصد از جمعیت بیش از سه میلیون نفری مازندران سالمندو بالای 60سال سن هستند.
مدیر کل بهزیستی مازندران پیشگیری از معلولیت در دوره سالمندی را رویکرد اصلی بهزیستی در حوزه سلامت این قشر از جامعه اعلام کرد و گفت: توسعه مراکز روزانه و ویزیت در منزل سالمندان با هدف پیشگیری از معلولیت در این سنین از دیگر رویکردهای سازمان در بخش سالمندان به شمار می رود
براساس آمار رسمی بیش از 320 هزار جمعیت مازندران سالمندهستند و هشت مرکز روزانه نگهداری سالمندان و هشت مرکز ویزیت در منزل سالمندان در این استان مشغول فعالیت هستند.ک/3
7329/506


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن