تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803211180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي آزمايشگاه آناليز تصوير برداري پيشرفته با همکاري محقق ايراني دانشگاه کيوتو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۶:۱۴ق.ظ)
در دانشگاه صنعتي اميرکبير؛ راه اندازي آزمايشگاه آناليز تصوير برداري پيشرفته با همکاري محقق ايراني دانشگاه کيوتو با همکاري محقق ايراني دانشگاه کيوتو ژاپن و دانشگاه صنعتي اميرکبير آزمايشگاه آناليز تصوير برداري پيشرفته در اين دانشگاه راه اندازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علي اکتسابي، مجري طرح در سمپوزيوم علمي ايران و ژاپن در زمينه فناوري تصويربرداري پيشرفته و کاربردهاي آن که با حضور جمعي از محققان ايراني و ژاپني در محل دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار شد به کاربردهاي تصويربرداري پيشرفته در حوزه‌هاي مختلف اشاره و با بيان اينکه مي‌توان از اين روش در حوزه‌هاي ميراث فرهنگي، کشاورزي و کنترل محيط زيست استفاده کرد، تصريح کرد:‌ به عنوان نمونه در حوزه کشاورزي تلاش شده است تا با استفاده از روش تصوير برداري پيشرفته اقدام به اندازه گيري پارامترهاي مختلف چون مقدار نمک و آب زمين شود.
وي با بيان اينکه در اين روش تصويربرداري از طريق ماهواره اي هم انجام مي شود، ادامه داد: در آزمايش‌هاي اوليه اين مطالعات تلاش شد تا با نصب سنسورهايي بر روي تراکتورها، در حالي که اين ماشين ها در حال شخم زدن هستند عناصر فيزيکي و شيميايي زمين را اندازه گيري کنيم.
وي اندازه گيري و آناليز عناصر آب به روش اقتصادي را از مزاياي اين طرح عنوان و خاطر نشان کرد: در صورتي که آب از جايي وارد مزارع مي‌شود لازم است که عناصر مورد ارزيابي قرار گيرد که اجراي آزمايش هاي آناليز هزينه بر است در صورتي که با استفاده از روش نگاره‌گري با کمترين هزينه مي توان اقدام به آناليز آب کرد.
استاد ايراني دانشگاه کيوتو ژاپن با تاکيد بر اينکه بيشترين کاربري اين روش در خاور ميانه مي‌باشد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه الازهر قرآن هاي نفيسي با قدمت بيش از 800 سال موجود است که در برخي از آنها به دليل ايجاد پارگي با چسب نواري اقدام به برطرف کردن پارگي اين قرآن شده است که برطرف کردن اين چسب ها چندين ميليون دلار سرمايه نياز است؛ بنابراين در اين راستا همکاري هايي را با دانشگاه الازهر در اين زمينه آغاز کرديم.
وي در ادامه به تخريب ارگ بم بر اثر زلزله اشاره و تصريح کرد: در صورتي که با استفاده از اين تکنيک قبل از وقوع زلزله تصوير سه بعدي تهيه شده بود بازسازي اين بناي تاريخي به بهترين نحو صورت مي گرفت.
وي ادامه داد: همچنين در اين راستا با همکاري دانشگاه صنعتي اميرکبير درصدد راه اندازي آزمايشگاه آناليز تصوير برداري پيشرفته هستيم.
اين محقق روش تصوير برداري در اين تکنيک را روش مالتي اسپکتروسکوپي دانست و توضيح داد: اين روش نوعي اسپکتروسکوپي است که قابليت به ارائه منحي‌هاي اسپکتروسکوپي با طيف رنگي 15 تا 20 را دارد. در اين تکنيک سنسورهاي مختلف بر روي فيلترهايي نصب مي شود و با تاباندن پرتوهايي و عبور آن از ميان فيلترها منحني اسپکتروسکوپي مورد نظر به دست مي آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن