تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805541690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگليسي‌ها شخصيت اوباش خود را در ديدار با حسن روحاني نشان دادند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون رییس رسانه ملی مطرح كرد:
انگليسي‌ها شخصيت اوباش خود را در ديدار با حسن روحاني نشان دادند
ضرغامي در همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس تأكيد كرد: در دیدار انگلیسی‌ها با ريیس جمهور ما، آنها شخصیت اوباش خود را نشان دادند و آداب معاشرت را رعیت نکردند که نشان بی‌ادبی و تکبر آنهاست.



به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش «نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس» با شعار «رادیو هم‌سنگر دیروز، هم‌صدای امروز رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس» روز یكشنبه 6 مهرماه با حضور سردار سرتیپ بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش، سید عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران و کارکنان معاونت صدا در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد. عزت‌الله ضرغامی ريیس سازمان صدا و سیما در همایش نقش رادیو در دفاع مقدس گفت: رادیو در دوران دفاع مقدس بسیار نقش روشن و مهمی داشته است، مردم در دوران جنگ با رادیو به معنای واقعی کلمه زندگی می‌کردند و این هم  شامل رزمندان دفاع مقدس و هم مردم در پشت جبهه‌ها می‌شد. رادیو در دوران دفاع مقدس، ماهیتی انقلابی داشت و همه افراد و زحمتکشان این رسانه در بخش‌های مختلف هویت جنگی و انقلابی داشتند.

ضرغامی در ادامه سخنرانی خود به نقش صداهای ماندگار آن دوران اشاره کرد و گفت: صداهای ماندگار همچنان وجود دارند و ما با حضور همه عزیزانی که صداهای زیبایی دارند، خاطره داریم. ريیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امروز با زحمت و تلاش گروه‌های تفحص، هویت شهید دیگری به نام جواد نظام دوست شناخته شد، در واقع ما شناخته شدیم. پدر و مادر بزرگوار این شهید از مشهد آمده و در این مراسم با شکوه شرکت داشتند. حق است که پیکر این شهید به زادگاهش منتقل شود اما اینان با بزرگواری تمام اجازه دادند که پیکر این شهید در دانشکده صداو سیما باقی بماند. وی تصریح کرد: در این جمع رزمندگانی حضور دارند که در دوران دفاع مقدس حضور داشته و تلاش های بسیاری انجام داده اند، از تمامی پیشکسوتان عرصه رادیو در دوران دفاع مقدس سپاسگزارم که معتقدانه در جبهه حضور پیدا کردند، از جمله اینان غلامعلی فتح آبادی است که هدایت ما را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت. همچنین از فریدون جیران پور نیز باید یاد کنم که در دوران دفاع مقدس در میدان حضور پیدا کرد و چندین بار هم مجروح شد.

ضرغامی با بیان اینکه رادیو در دوران دفاع مقدس وظیفه خود را نسبت به جنگ و جبهه ادا کرد، گفت: کار هنری کار ماندگاری است و امروزه که سرودهای حاج صادق آهنگران و کویتی‌پور را می‌شنویم تمام وجودمان را تسخیر می‌کنند. در این مراسم باید از مدیران پرکار آن مقطع از جمله محمد هاشمی که مسئولیت سنگینی در اداره صدا و سیما داشت، قدردانی کنم. وی خدمات ارزنده ای در عرصه رادیو انجام داد. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه رادیو در دوران دفاع مقدس نسبت روشنی داشت و مردم در زمان جنگ با رادیو به معنای کامل کلمه زندگی می کردند، گفت: رزمندگان در خط مقدم جبهه اخبار و تحلیل های کشور و حتی خطبه های نماز جمعه را گوش می کردند. این زمانی بود که هنوز تلویزیون فراگیر نشده بود. رادیو رسانه‌ای انقلابی بود و همه همکاران هویت انقلابی خوبی در همه بخش های رادیو داشتند. صداهای ماندگاری از آن دوران باقی مانده است ازجمله جمشید نجفی، شریعت، کویتی پور و آهنگران که باید از این عزیزان قدردانی کرد.

وی يادآور شد: امروزه مقاومت به مفهومی تبدیل شده که جا افتاده و دوران جدید مقاومت از دفاع مقدس آغاز شده است. زمانی که فرهنگ مقاومت وارد شد دشمنان عقب نشستند. مقاومت در لبنان، حماس، حماسه مردم فلسطین، جنگ 11 روزه، 33 روزه و مقاومت اخیر که دنیا را خیره کرد از مقاومت دفاع مقدس ایران نشات گرفته و این گنجینه دنیا را خیره کرده است.

ضرغامی متذكر شد: مقاومت و ایستادگی ما همراه با ادب و احترام است و در دیدار انگلیسی‌ها با ريیس جمهور ما، آنها شخصیت اوباش خود را نشان دادند و آداب معاشرت را رعیت نکردند که نشان بی‌ادبی و تکبر آنهاست. توانمندی موشکی امروز ما افزایش پیدا کرده و امروز ما ابایی نداریم که بگوییم موشک‌هایی که حماس زد و خواب را برای صهیونیست‌ها نا آرام کرد، همین موشک‌های ایران بوده است.

وی ادامه داد: شهادت بالاترین هنر است و هنر بر آستان شهادت سر می‌ساید تا برای خود هویت پیدا کند. کسانی که از هنر برای هنر حرف می زنند امروز به توخالی بودن آن پی برده اند و امروز مفهومی ندارد اما اگر هنر برای هنر باشد نهایت و زیباترین مرحله آن شهادت است. در قرآن کریم معامله با خدا مهم است، هر انسان به نسبت توان خود در زندگی مکلف است تا در راه خدا گام بردارد و برای اسلام با خدا معامله کند و اگر کسی در این مسیر از توانمندی خود در این راه استفاده نکرده، باید پاسخگو باشد. که هر یک از این توانمندی‌ها امتحانی برای انسان است و دفاع مقدس مکان به اجرا در آمدن آزمونی بود که تکلیف را به منحصه ظهور برسانیم، شهادت داد و ستدی با خداوند بود که شهدا در این معامله پیروز شدند.

رییس رسانه ملی به این داد و ستد اشاره كرد و گفت: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به واسطه شجاعتی که داشتند به مقامی رسیدند که توانستند با خدا معامله کنند و همکاران ما در رادیو هر آنچه توانمندی داشتند در طبق اخلاص گذاشته و راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و همه به برکت دفاع مقدس کارهای بزرگی را در رادیو انجام دادند.

ضرغامی در ادامه گفت: یکی از کارهای بزرگی که رادیو در دوارن دفاع مقدس انجام داد ماندگار کردن هنر بود. هنری که رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس آفریدند و همکاران با هنر خود تلاش و رشادت های رزمندگان را در قالب سرود، گزارش و برنامه های رادیویی به تصویر کشیده و ماندگار کردند.

وی افزود: هنرمندان رادیو، با توجه به فرامین الهی، قرآن گونه به جای پرداختن مستقیم به موضوعات به حواشی پرداخته و ریز موضوعات را برجسته کردند که از اهمیت این اتفاقات خبر می داد.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح كرد: در فضای مجازی گفته می شود که جنگ آیا در آن زمان مفهومی داشته یا نه، در پاسخ باید گفته شود که آیا جنگ بی مفهوم است؟ در فطرت انسانی اگر به فردی حمله شود ناخودآگاه دفاع می کند جنگ نیز چنین حالتی است، مقاومت در این بین جا افتاده است؛ مقاومت از دفاع مقدس شروع شده است.

ضرغامی با بیان اینکه در سراسر جهان جنگ‌های دیگری هم صورت گرفته که آنان در طی گذشته بسیاری از آن نتوانسته اند به بیان جلوه های آن بپردازند، افزود: این درحالی است که 8 سال دفاع مقدس با تمام ابعاد آن در قالب های مختلف جلوه گر شده و در سراسر دنیا انعکاس داشته است. زیرا فرهنگ مقاومت فرهنگی ناب و شکل گرفته بر اساس فطرت آدمی است و باید گفت زمانی که فرهنگ مقاومت به میان می آید هر نوع جلوه دیگری درخشش خود را از دست می دهد.

وی یادآور شد: امروزه مقاومت به مفهومی تبدیل شده که جا افتاده و دوران جدید مقاومت از دفاع مقدس آغاز شده است. زمانی که فرهنگ مقاومت وارد شد دشمنان عقب نشستند. مقاومت در لبنان، حماس، حماسه مردم فلسطین، جنگ 11 روزه، 33 روزه و مقاومت اخیر که دنیا را خیره کرد از مقاومت دفاع مقدس ایران نشات گرفته است و این گنجینه دنیا را خیره کرده است.

رییس رسانه ملی گفت: مقام معظم رهبري نيز زماني كه از بيمارستان مرخص شدند، اشاره كردند كه طنز این روزهای دنیا مبارزه امریکا با تروریسم است. کشورهای غربی نمی توانند مانع انعکاس رویدادهای فرهنگی و انقلابی شوند و چند شبکه برون مرزی ما توانسته است به انعکاس رویدادها و انقلاب بپردازند.

ضرغامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه دیپلماسی جهانی گرفتار موضوعی است که فرهنگ انقلابی و مقاومت آن را رقم زده است، اظهار کرد: مرور ناخوانده های جنگ، بررسی اتفاقات جنگی در قالب‌های نوین و اطلاع رسانی متعارف انجام شده است. اما آنچه مهم است بخش فرهنگی دفاع مقدس است، در بخش معرفی دفاع مقدس نباید تنها به معرفی فرماندهان و اطلاع رسانی حوزه نظامی جنگ پرداخت. بلکه باید آنچه دفاع مقدس را ارزشمند کرده توجه کرد.

وی یادآور شد: امروز توانمندی موشکی نظام جمهوری اسلامی در سطح بالایی قرار دارد. موشک فجر 3 که توسط مقاومت به سرزمین های اشغالی شلیک شد همه مناطق رژیم صهیوینیستی را نا امن کرد و آنان مجبور شدند با همه تکبر تسلیم شوند. آنان دنبال محروم کردن ایران در بحث موشکی هستند اما امروز توانمندی ما در حوزه صنایع هوایی مخابراتی و ارتباطی مرتبط با جنگ فوق العاده است.

رئیس رسانه ملی افزود: امروز نه تنها امنیت کشور و انقلاب اسلامی که متعلق به همه است تامین شده، بسیاری از صنایع پیشرفته ما نیز مدیون دوران دفاع مقدس است.

ضرغامی با بیان اینکه رادیو افتخار دارد که همگام و همراه با دفاع مقدس بوده و با این افتخاراتی که رزمندگان ما آفریدند همراه باشد، ادامه داد: امروز نیز به ظاهر دفاع مقدس تمام شده است اما چون مخاطب دارد به تولید برنامه در صدا و سیما می پردازیم. جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ، ادبیات، شعر، هنر، تحول عظیم در حوزه دفاع مقدس به وجود آورده است. راديو راوی صادق تلاش رزمندگان بود محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در این همایش ضمن درود و سلام به روح پرفتوح امام راحل (ره) و شهدای 8 سال دفاع مقدس و آرزوی سلامتی مقام معظم رهبری بیان کرد: امام خمینی (ره) به ما درس آزادگی، شرف و ایستادگی داد و انقلاب اسلامی به برکت جانفشانی مردم و پیروی از فرامین این پیر فرزانه که پیامبرگونه به هدایت و تشویق رزمندگان همت گمارده بود به پیروزی رسید. وی با بیان اینكه رسانه ملی این آمادگی را دارد که در هر نقطه‌ای که ضرورت داشته باشد، پیام‌رسان امام انقلاب و رهبری خود باشد، به وضعیت کشور در آغاز دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمانی که  انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود، دشمنانمان به ویژه امریکای جنایتکار با تحریک رژیم بعثی عراق آغازگر جنگی نابرابر بودند و این در حالی بود که ارتش از هم گسیخته و نیروهای نظامی نابسامان بودند. در این زمان بود که امام خمینی (ره) با هدایت و بسیج مردمی در برابر حکومت های قدرتمند ایستاد. صوفی همچنین اهمیت نقش رادیو به عنوان پیام رسانی فعال را نقشی برجسته دانست و گفت: همان گونه که رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس حسین گونه در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند رادیو نیز به عنوان پیام رسانی صادق در راه حضرت سجاد (ع) قدم گذاشت و همانگونه که آن حضرت پیام عاشورا را به گوش مردم رسانید رادیو نیز راوی صادق تلاش رزمندگان در جبهه های جنگ بود. وی یادآور شد: زمانی که هنوز ارتش و سپاه شکل نگرفته بود، رژیم  بعثی عراق تصور می کرد كه طی چند روز ایران را تصرف کرده و در اینجا مصاحبه می کند. غافل از اینکه فرزندان ملت با سلحشوری و حسینی عمل کردن به فرمان امام به سمت جبهه ها گسیل شدند و جانفشانی‌ها کردند و در حرکتی حسینی نقش آفرینی کردند. معاون صدای رسانه ملی در ادامه با اشاره به  نقش رسانه رادیو در 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: در این میان زینب گونه عمل کردن هم اهمیت داشت تا پیام جبهه های جنگ منتقل شود. در این زمان رسانه رادیو پویاتر و فعال تر عمل کرده و نویسندگان، کارشناسان، گویندگان، تهیه کنندگان و حتی رانندگان این رسانه در 2 موقعیت فعال بودند، بخشی در جبهه و بخشی در استودیوهای پشت جبهه راویان صادق تلاش رزمندگان اسلام  شدند و پل ارتباط جبهه و مردم بودند.

صوفی تصریح كرد: این مراسم تجلیل از افرادی است که نه تنها در 8 سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ جنگیدند و فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشته اند، بلکه امروز نیز در سنگرهای دیگر مشغول جهاد هستند. وی در پایان گفت: رادیو هم‌سنگر دیروز و یار همراه و همراز امروز رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است و امروز این همایش تقدیر از افرادی است که در هشت سال دفاع مقدس در رسانه رادیو فعالیت داشتند. در ادامه حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران و دبیر همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس به عنوان اولین سخنران این همایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به انتخاب رادیو ایران برای برگزاری این اجلاس بیان کرد: شبکه رادیوی ایران همان رسانه‌ای است که در دوران دفاع مقدس فعال بوده و پلی میان جبهه و مردم نقش ایفا کرده است.

وی افزود: رادیو در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را در انتقال اتفاقات و حوادث بر عهده داشته است و این تنها در حد یک ادعا نیست بلکه رادیو در آن عرصه مونس رزمندگان نیز بود و در مواقعی که عملیاتی انجام نمی‌شد اینان اوقات فراغت خود را با رادیو پر می‌کردند، ضمن اینکه پیام‌های روح بخش امام رحمت الله از طریق رادیو به گوش رزمندگان و مردم می‌رسید.

شیخ محمدی تصریح کرد: خاطرمان باشد رادیو در آن دوران با جبهه دشمن در بعد جنگ نرم هم می‌جنگید، این گونه بود که همه رسانه‌های جهان علیه جریانات دفاع مقدس و انقلاب بسیج شده بودند که رادیو در مقابل این جریان توطئه ایستادگی کرد.

مدیر رادیو ایران افزود: رادیو ایران در دوران دفاع مقدس با جبهه دشمن در بُعد جنگ نرم هم می‌جنگید. این گونه بود که همه رسانه‌های جهان علیه جریانات دفاع مقدس و انقلاب بسیج شده بودند که رادیو در مقابل این جریان توطئه ایستادگی کرد.

در بخش پاياني اين مراسم، از صادق آهنگران، محمد گلريز، كويتي پور، اكبر شريعت و مهدي نظري كه آوازهاي آنها در زمان جنگ ياور رزمندگان بوده است، تقدير شد و هر كدام از آنها بخش هايي از سرودهاي معروفشان از جمله سوي ديار عاشقان رو به خدا مي رويم، ممد نبودي ببيني، كربلا كربلا ما داريم مياييم خواندند.

همچنين از 120 نفر از فعالان راديو در زمان دفاع مقدس تقدير شد كه بخشي از آنها شهيد شده بودند و خانواده‌هايشان حضور داشتند.


۱۳۹۳/۷/۶ - ۱۶:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن