تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803487254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش اسلحه در پیاده‌رو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فروش اسلحه در پیاده‌رو
حمله عصبي و در دسترس بودن آلت قتل در يک وضعيت بحراني روحي عامل درصد بالايي از قتل‌هاي کشور است.
کد خبر: ۴۳۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ - 28 September 2014


قتل فجيع ترين جنايت به حساب مي‌آيد. براي انجام اين جنايت نياز به آلت قتل هست، به جز معدود قتل‌هايي که بدون استفاده از سلاح صورت مي‌گيرد، اغلب قتل‌ها با وسايلي مانند طناب ( يا هر وسيله خفه کننده)، تفنگ و چاقو صورت مي‌گيرد.


به گزارش ابتکار، بر اساس آمار‌هاي پليس امريکا هر روز در اين کشور 30 نفر با اسلحه کشته مي‌شوند. استفاده از سلاح گرم در ايران ممنوع است و وسيله اي به نام چاقو در صدر آلت قتاله قرار دارد. آمار پليس نيز نشان مي‌دهد سلاح سرد همچنان مهمترين وسيله براي قتل در ايران است. به گفته معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي، در سال گذشته 37 درصد قتل‌ها با سلاح سرد رخ داده است.براساس گفته‌هاي معاون مبارزه با جرائم جنايي، در صد بالايي از قتل‌هاي انجام شده، بدون برنامه ريزي و به خاطر در دسترس بودن چاقو و حتي کارد آشپزخانه ( بيشتر در قتل‌هاي خانوادگي ) صورت گرفته، اين آمارها باعث شد نيروي انتظامي تاکيد زيادي بر طرح ممنوعيت استفاده از سلاح سرد داشته باشد. 


به جز مواردي مانند برنامه ريزي قتل همسر و قتل‌هاي انتقامي، بيشتر قتل‌هاي بر اثر درگيرهاي کوچک و گاهي مضحک صوت مي‌گيرد، در بسياري از اين دعواها اگر طرفين چاقو همراه خود نداشته باشند به احتمال زياد کار به کلانتري نيز کشيده نخواهد شد و ضارب قبل از ارتکاب قتل و مرحله التماس به خانواده قرباني براي گرفتن رضايت، از درگيري پشيمان خواهد شد. حمله عصبي و در دسترس بودن آلت قتل در يک وضعيت بحراني روحي عامل درصد بالايي از قتل‌هاي کشور است.


از پنج چند سال پيش با پيشنهاد نيروي انتظامي طرح ممنوعيت حمل سلاح سرد در مجلس مطرح شد اما معطل ماند. سرگرد اصغر جمشيد راد،رييس اداره حقوقي پليس آگاهي ناجا در اين مورد مي‌گويد: در جلسه روز يكشنبه هفته جاري كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با حضور نمايندگاني از ناجا،وزارت اطلاعات، دولت و قوه قضاييه طرح ممنوعيت بكارگيري سلاح سرد در قالب اضافه شدن دو تبصره به ماده 617تعزيرات قانون مجازات اسلامي به تصويب رسيد.


وي ادامه داد:با تصويب اين دوتبصره حمل اسلحه غير متعارف از قبيل قداره،پنجه بوكس و غيره به قصد ارتكاب جرم ممنوع خواهد بود و حاملين اينگونه سلاح‌ها به حبس و شلاق محكوم خواهند شد.رييس اداره حقوقي پليس آگاهي ناجا اظهار داشت: بنابر نظر اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي علاوه بر ممنوعيت حمل،توليد،خريد،فروش،عرضه؛ وارد نمودن سلاح سرد غير متعارف نيز جرم انگاري شد.وي در خاتمه خاطر نشان كرد: با تصويب اين طرح ادوات حاصله از توليد و نيز سلاح‌هاي كشف شده به عنوان مجازات نيز ضبط و معدوم مي‌شود. سمت و سوي اين طرح با ممنوعيت حمل،خريد،فروش و عرضه بيشتر بر پيشگيري از وقوع جرايم خشونت بار است،ضمن اينكه تصويب اين طرح تاثير سوئي بر روند توليد،خريد و فروش آلات و ادوات مجازي كه در صنعت چاقو سازي تهيه مي‌شود،ندارد و اين صنعت با توليد آلات و ادوات مجاز، به فعاليت اقتصادي خود ادامه خواهد داد.


سرهنگ محمد مصطفايي در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بررسي آمار قتل در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ي گويد: سهم استفاده از سلاح سرد در سه ماهه اول سال 92 در کشور 33 درصد بود که اين رقم امسال به 35 درصد رسيده است بنابراين تعداد قتل‌هايي که طي سه ماهه گذشته در کشور با سلاح سرد اتفاق افتاده در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل تفاوت زيادي نداشته است.کارد آشپزخانه در در آلت قتاله‌هاي جنايت‌هاي خانوادگي قرار دارد،عزيزمحمدي، قاضي دادگستري در اين مورد مي‌گويد: ضربه چاقو و خفگي مهمترين روش‌ها در ارتکاب قتل‌هاي خانوادگي است. به دليل اينکه جنايت در محيط خانه رخ مي‌دهد کارد آشپزخانه مهمترين آلت قتاله است.عزيزمحمدي، مسائل ناموسي، سوءظن، اختلافات خانوادگي، اعتياد و اختلافات مالي از جمله بر سر تقسيم ارثيه را از مهمترين انگيزه‌ها در ارتکاب قتل‌هاي خانوادگي اعلام کرد و گفت: متاسفانه طي سال‌هاي مصرف موادمخدر روانگردان باعث شده که سوءظن در بين زوج‌ها و اختلاف بين والدين و فرزندانافزايش يافته و باعث قتل مي‌شود.


طبق آمار روابط عمومي پزشکي قانوني، در ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت امسال 8 نفر با سلاح سرد در تهران جان خود را از دست دادند. همچنين در اين گزارش آمده است تمام کشته شدگان با سلاح سرد در دو ماه اول امسال مرد بوده اند. گزارش اخير سازمان پزشکي قانوني حکايت از آن دارد که در سال گذشته 799 تن بر اثر اصابت سلاح‌سرد جان خود را از دست دادند که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتي‌ها با اين سلاح 786 تن بود، کاهش 8.8 درصدي را نشان مي‌دهد. عليرغم خبر خوب کاهش قتل با سلاح سرد، آنچه هنوز هم اين پديده را نگران کننده نشان مي‌دهد، تداوم آمار بالاي قتل با سلاح سرد در سال جاري و البته ميزان بسيار بالاي جرح و نقص عضو با اين نوع سلاح مي‌باشد. سرهنگ هادي مصطفائي، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي، درباره کاهش آمار قتل مي‌گويد: در سال 91، 75 درصد از قتل‌هاي ما بدون برنامه ريزي وقصد قبلي انجام شده که همراه داشتن يا در دسترس بودن سلاح سرد عامل اصلي وقوع اين قتل‌ها بوده و ضارب بدون توجه به عواقب استفاده از چاقو، در جريان درگيري، فرد مقابل را مضروب و منجر به قتل او شده است. 


علل بروز بسياري از قتل‌ها در درگيري‌هاي خياباني، اختلافات جزئي مانند، اختلاف برسر جاي پارک خودرو، تصادف خودرو، اعتراض به دليل صداي بلند موتورسيکلت و يا گوشي تلفن همراه، تنه خوردن هنگام حرکت در پياده رو، ايجاد گرد و غبار در جلوي مغازه همسايه، درگيري براي استفاده از قليان است.معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ادامه داد: در برخي از استان‌هاي کشور سهم استفاده از سلاح سرد در درگيري‌ها بيشتر است، زيرا جوانان براي قدرت نمايي اقدام به حمل چاقو مي‌کنند و در يک لحظه طي درگيري از آن استفاده کرده و ناخواسته مرتکب قتل مي‌شوند. 
عمدتا مرتکبان به قتل توسط چاقو در نزاع‌هاي خياباني، بين سنين 16 تا 30 سال هستند.وي با اعلام اينکه مرتکبان به قتل در نزاع‌هاي خياباني از تبعات استفاده از چاقو آگاهي ندارند، افزود: دستگاه‌هاي آموزشي و فرهنگي کشور و به خصوص رسانه‌ها و خانواده، سهم مهمي در جهت آگاهي جوانان از تبعات حمل و بکارگيري چاقو و کاهش اين نوع قتل‌ها در کشور دارند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن