تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799108442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس در گفت‌وگو با یکی از قاریان ممتاز بررسی کرد آیا اول شدن در مسابقه قرآن دلیلی بر خوب تلاوت کردن است؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس در گفت‌وگو با یکی از قاریان ممتاز بررسی کرد
آیا اول شدن در مسابقه قرآن دلیلی بر خوب تلاوت کردن است؟
در خصوص تلاوت سؤال اینجاست که آیا حقیقت تلاوت قرآن کریم با آنچه در مسابقات قرآن اعمال می‌شود یکی است؟ آیا تلاوت یعنی این چیزی که ما در مسابقات می‌بینیم؟ آیا اگر یک تلاوت مجلسی قوی و زیبا در صحنه مسابقه ارائه شود امتیاز می‌آورد؟

خبرگزاری فارس: آیا اول شدن در مسابقه قرآن دلیلی بر خوب تلاوت کردن است؟



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس؛ آیین‌نامه مسابقات قرآن سبب شده تا قاریان بیش از اینکه به فکر ارائه تلاوتی جذاب باشند تمرکز خود را بر رعایت معیارهای آن قرار دهند. این امر باعث تفاوت تلاوت در مسابقه با تلاوت در محافل عمومی است زیرا در مجالس و محافل، قاریان قرآن فارغ از اینکه کدام داور چه نظری درباره تلاوت او خواهد داد در عین رعایت اصول لازم برای ارائه تلاوت خوب و حرفه‌ای به فکر راضی کردن مستمع و جذب او برای تلاوت‌های بعدی خود یا سایر قاریان قرآن است. در این گزارش گفت‌وگوی فارس با «امین پویا» قاری بین‌المللی قرآن کریم را درباره ضرورت بازنگری در مسابقات قرآن و نزدیک کردن تلاوت مجلسی و مسابقه‌ای می‌خوانیم.  

  مسابقات قرآن با اصل تلاوت تفاوت دارد «امین پویا» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، مسابقه و رقابت را عاملی برای افزایش مهارت انسان‌ها دانست و گفت: مسابقه و رقابت با هر موضوعی که برگزار می‌شود برای بالا بردن مهارت انسان‌ها در آن زمینه است؛ اما در خصوص تلاوت سؤال اینجاست که آیا حقیقت تلاوت قرآن کریم با آنچه در مسابقات قرآن اعمال می‌شود یکی است؟ آیا تلاوت یعنی این چیزی که ما در مسابقات می‌بینیم؟ آیا اگر یک تلاوت مجلسی قوی و زیبا در صحنه مسابقه ارائه شود امتیاز می‌آورد؟ همه قاریان بین‌المللی تلاوت استادانه انجام نمی‌دهند وی در خصوص عوامل موفقیت یک قاری قرآن گفت: یک قاری قرآن هنگامی موفق است که در مجالس مختلف، تلویزیون و رادیو، تلاوت زیبا و استادانه‌ای ارائه کند. این در حالی است که مسابقات قرآن شاخص‌هایی تعیین می‌کند که این شاخص‌ها حقیقت تلاوت نیست یعنی تلاوتی که باید یک قاری در صحنه مسابقه ارائه کند با تلاوتی که وی باید در یک محفل ارائه کند متفاوت است. پویا با اشاره به اینکه برخی از افرادی که در مسابقات بین‌المللی عنوان کسب کرده‌اند تلاوت زیبایی ارائه نمی‌کنند، گفت: در خصوص تفاوت تلاوت در مسابقه و مجلس سؤال دیگری که مطرح است این است که آیا همه کسانی که قاری بین‌المللی هستند تلاوت استادانه‌ای انجام می‌دهند؟ اگر این‌گونه نیست که قطعاً نیست باید فکری به حال مسابقات کرد و آن را تغییر داد تا تلاوت در مسابقه با تلاوت استادانه حداقل تا حدودی به هم نزدیک شوند. البته من نمی‌گویم همه مواردی که زیبایی تلاوت را سلب می‌کند از مسابقات حذف کرد زیرا رعایت برخی از این نکات ضروری است اما با بررسی کارشناسی می‌توان هم اصول مسابقات را به درستی رعایت کرد و هم زیبایی تلاوت در مسابقه را افزایش داد.  

  موضوعاتی مانند حفظ، ‌مفاهیم و اخلاق قرآنی در مسابقات تلاوت گنجانده شود این قاری بین‌المللی با اشاره به ضرورت اعمال تغییرات در مسابقات مختلف قرآن کریم خصوصاً مسابقات شکوفه‌ها گفت: ضروری است مسئولان برگزاری مسابقات قرآن با دعوت از کارشناسان مختلف قرآن کریم برای رفع مشکلات مسابقات فکری کنند. زیرا روند برگزاری مسابقات به ارائه یک تلاوت زیبا و مجلسی کمک نمی‌کند. مثلاً می‌توان در کنار تغییرات در آیین‌نامه، موضوعات مختلفی مانند حفظ، ‌مفاهیم و یا حتی اخلاق قرآنی را به مسابقات تلاوت افزود تا یک قاری قرآن پس از گذراندن مسابقات به یک قاری کامل و استاد تبدیل شود. طراحی مسابقات باید در راستای رشد افراد باشد پویا با اشاره به اینکه طراحی مسابقات باید در راستای رشد فنی افراد باشد، گفت: مسابقات مختلف قرآن خصوصاً مسابقات شکوفه‌ها باید در جهت رشد نونهالان و نوجوانان گام بردارد یعنی این مسابقات باید به گونه‌ای طراحی شود که بچه‌ها از سن پایین مجلسی‌خوان شوند؛ این در حالی است که آئین‌نامه مسابقات شکوفه‌ها هم مانند مسابقات بزرگسالان مسیر تلاوت را از تلاوت استادانه به سمت تلاوت مسابقه‌ای تغییر می‌‌دهد. در حالی که قاریان باید از همین سن پایین به سمت ارائه تلاوت زیبا و استادانه پیش بروند. دارنده چندین عنوان بین‌المللی قرآن کریم، ارائه تلاوت تقلیدی را از خصوصیات تلاوت نوجوانان دانست و گفت: نوجوانان بیشتر به صورت تقلیدی تلاوت می‌کنند اما همین افراد در مسابقات با تلفیقی از سبک چند استاد تلاوت می‌کنند. جالب است بدانید طی دو سال اخیر همه نفرات برتر مسابقات شکوفه‌ها کسانی هستند که کاملاً تقلیدی می‌خوانند و این نشان دهنده آن است که تلاوت استادانه و مجلسی در مسابقه هم جواب می‌دهد و می‌توان آیین‌نامه را به گونه‌ای تغییر داد که قاریان قرآن به سمت ارائه تلاوت مجلسی پیش بروند.  

تلاوت آیات 83 تا 89 سوره مبارکه «یونس» توسط «امین پویا» قاری بین‌المللی قرآن کریم دانلود انتهای پیام/م.خ
لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


93/07/05 - 09:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن