تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد بارقه های امید در محققان با ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایجاد بارقه های امید در محققان با ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری
سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نامه ای با قدردانی از مقام معظم رهبری برای ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری، اعلام کرد: این ابلاغیه موجی از امیدواری را در بین دانشمندان، دانش پژوهان، استادان و اهل علم و فضل کشور ایجاد کرده است.
به گزارش نامه‌نیوز در این نامه آمده است؛ توجه ویژه حضرتعالی به توسعه علم و فناوری و تاکید مستمر شما به دستیابی به قله های رفیع پیشرفت و آبادانی کشور، اگرچه مسبوق به سوابق پرشماری به ویژه در سالهای اخیر بوده و همواره رهنمودهای ارزشمندتان به عنوان چراغ راه برای مسئولان بلندپایه نظام در توجه و اهمیت دادن به پژوهش و توسعه علمی به منظور دستیابی به توسعه اقتصادی و اقتدار ملی کشور نورافشانی نموده، اما ابلاغ قانونی این سیاست ها امیدها را دو چندان کرده است.

فرزندان شما در بزرگترین، قدیمی ترین و در عین حال ناشناخته ترین سازمان پژوهشی ماموریت گرا و مشتری مدار کشور یعنی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بر خود فرض می دانند مراتب امتنان و قدردانی خود را به پاس این بیداری و هوشیاری تاریخی به محضر آن بزرگوار تقدیم نمایند.

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی و واحدهای پژوهشی، آموزشی و ترویجی آن نقش بی بدیلی را نه تنها در کمک به تامین امنیت غذایی که در امنیت ملی ایفا می کنند.

این سازمان نقش بسیار مهمی را در تولید بذر و نهال و فناوری های مورد نیاز کشاورزی، دام و آبزیان، محصولات باغی و زراعی و منابع طبیعی و محیط زیست و حتی تولید بخش اعظم واکسن و سرم های انسانی مورد نیاز کشور و دستیابی به فناوری های نو و سرنوشت سازی همچون بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در کشاورزی دارا می باشد.

این ماموریت ها در قالب 24 موسسه، پژوهشکده و مرکز ملی، 34 مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، 64 مرکز آموزش بهره برداران بخش کشاورزی کشور، 34 مدیریت هماهنگی ترویج استانها، 314 ایستگاه تحقیقاتی و مزرعه آموزشی و 3 مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با 27 شرکت دانش بنیان انجام و به بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور عزیزمان تقدیم می شود.

فرزندان شما، مدیران، پژوهشگران، آموزشگران و مروجان این سازمان، پیام وزین مقام ولایت در ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری را با درک عمق کلام، بیان و رهنمودهای سال های اخیر دریافته و پیگیری آن را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند.

تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی سه کلید واژه ای هستند که بی گمان باید به عنوان اصول بنیادین و نجات بخش کشاورزی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نوسازی ناوگان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور عنوان برنامه ای است که با تاسی به رهنمودهای حضرتعالی برای تحقق این اهداف تهیه و بزودی تقدیم خواهد شد و امید است به عنوان گامی کوچک از سوی ولایتمداران و پیروان حضرتعالی برای تحقق آرمان های متعالی ابلاغی توسعه علمی کشورمان مقبول طبع آن رهبر فرزانه قرار گیرد.

فرصت را برای تجدید مراتب احترام و ابراز چندباره اشتیاق دیرین برای شرفیابی، ارائه گزارش حضوری و کسب رهنمودهای ویژه ولی امر مسلمین در مورد نقش پژوهش های کشاورزی در توسعه این بخش حیاتی از اقتصاد میهن اسلامی را مغتنم شمرده، درخواست بذل عنایت داریم.



منبع: ایرنا


۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن