تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804660342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح‌های گردشگری طبيعی در كشور اجرایی می‌شود/ اجرای طرح مقابله با گرد و غبار در یزد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد ابتكار در يزد:
طرح‌های گردشگری طبيعی در كشور اجرایی می‌شود/ اجرای طرح مقابله با گرد و غبار در یزد
يزد - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست كشور از اجراي طرح هاي گردشگري طبيعي در سراسر كشور خبر داد و گفت: امروز تفاهم نامه اجراي اين طرح با استانداري يزد نيز به امضا رسيد.



به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتكار، ظهر شنبه در جلسه شوراي اداري استان يزد با اشاره به وجود عرصه هاي ارزشمند طبيعي در سطح كشور از جمله استان يزد اظهار داشت: طرح هاي گردشگري طبيعي به منظور حفظ و احيا، ايجاد جاذبه گردشگري، اجراي طرح‌هاي مطالعاتي و پژوهشي در كل كشور از جمله استان يزد با هماهنگي استانداري ها اجرا مي شود. وي با بيان اينكه يكي از ابعاد مهم مسئله مديريت و آمايش سرزمين، مناطق حفاظت شده است، عنوان كرد: به دليل وجود گونه‌هاي ارزشمند گياهي و جانوري در مناطق حفاظت شده، سياست دنيا به اين سمت است كه 17 درصد عرصه هاي خاك و 10 درصد سواحل كشور براي آيندگان كنار گذاشته شود و به جرگه مناطق حفاظت شده بپيوندد. ابتكار خاطرنشان كرد: اصلا فلسفه مناطق حفاظت شده نيز، حفظ و نگهداري عرصه ها طبيعي و زيست محيطي و گونه هاي گياهي و جانوري براي آيندگان است.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه در حال حاضر در كشور ما تنها 11 درصد عرصه هاي خاكي و سواحل حفاظت شده هستند، عنوان كرد: بايد در راستاي توسعه مناطق حفاظت شده قدم برداريم زيرا فاصله بسياري با معيارهاي جهاني داريم و حداقل بايد به 20 درصد برسيم زيرا به سرعت در حال از دست دادن عرصه هاي ارزشمند طبيعي هستيم. طرح ملي مبارزه با گردوغبار در برش‌هاي استاني اجرايي مي‌شود وي همچنين از اجراي طرح ملي مقابله با گرد و غبار خبر داد و اظهار داشت: اين طرح هم اكنون در حال اجراست و در برش‌هاي استاني بر روي آن كار مي‌شود و اكنون با رويكرد مقابله با گرد و غبار بر روي مسئله مقابله با بيابان زايي مورد توجه قرار گرفته و اجرايي شده است. ابتكار خاطرنشان كرد: در استان يزد نيز نقاط ويژه و منشا گرد و غبار را شناسايي خواهيم كرد و با مطالعات اصولي، برش استاني يزد را به اجرا خواهيم گذاشت. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه يكي از اولويت و محورهاي فعاليت دولت، اقتصاد سبز است، اظهار داشت: در اين طرح، اشتغال را به سمت مشاغلي مي بريم كه براي محيط زيست مفيد باشند. امكان استفاده از تسهيلات صندوق توسعه ملي براي تبديل صنايع يزد به صنايع سبز ابتكار ادامه داد: از صندوق توسعه ملي نيز امكان دريافت تسهيلات براي اجراي طرح‌هاي زيست محيطي صنايع استان يزد را داريم به نحوي كه اگر صاحبان صنايع بخواهند طرح هايي را در راستاي كاهش آلودگي هوا، ساماندهي پساب و فاضلاب و... اجرا كنند كه اين طرح ها منجر به بهره مندي از محيط زيست سالم شود، مي توانند از صندوق توسعه ملي تسهيلات ويژه با نرخ ويژه دريافت كنند. ابتكار با اشاره به اينكه استان يزد نيز از استانهاي صنعتي كشور به شمار مي رود، از تسهيلات قابل ارائه از سوي صندوق توسعه ملي به عنوان يك فرصت براي اين استان ياد كرد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در عرصه محيط زيست كشور با معضلات كم‌‌سابقه روبرو هستيم، عنوان كرد: در افت شاخص‌‌ها در طول مدت پيروي انقلاب اسلامي هرگز با اين همه ركود و رشد منفي مواجه نبوده ‌ايم اما خوشبختانه حركت‌هايي از سوي دولت انجام شده كه همه بر آن اذعان دارند.

رئيس سازمان محيط زيست با اشاره به اينكه حوزه محيط زيست كشور با توجه به گستردگي دامنه‌اي كه دارد نيز با بسياري از مشكلات مواجه بود، بيان كرد: وضعيت محيط زيست كشور در طول سال‌ هاي گذشته بسيار نگران‌ كننده بود به نحوي كه در بسياري از شاخص‌ هاي بين‌ المللي سقوط كرده بوديم. 3.5 برابر ظرفيت زيست محيطي كشور از آن بهره برداري شده است وي با اشاره به بي‌‌قانوني‌ها و بي‌تدبيري‌هايي كه در محيط زيست رخ داد، تصريح كرد: شيوه عملكردي گذشته سبب وارد آمدن لطمات بسياري به طبيعت شد و در شرايطي كه براي هر منطقه ظرفيت زيست محيطي تعيين شده، در كشور ما بهره ‌برداري از طبيعت 3.5 برابر ظرفيت زيست محيطي كشور بود. ابتكار خاطرنشان كرد: اگر به اين شيوه پيش برويم و ميزان مصرف و بهره‌ برداري ما از منابع مختلف از جمله آب به اين شكل باشد، اگر از همه جاي دنيا هم آب بياوريم، باز هم مشكل آب خواهيم داشت و اين موضوع در ساير انرژي ‌ها نظير گاز و... قابل تعميم است. اگر الگوي مصرف اصلاح نشود از همه جاي دنيا هم آب بياوريم باز مشكل داريم رئيس سازمان محيط زيست تصريح كرد: اين مشكلات نشان‌ دهنده اشكال در برنامه‌ هاي خودمان است و تا الگوي مصرف و روش بهره ‌برداري از طبيعت را اصلاح نكنيم، اين مشكلات ادامه خواهد داشت زيرا طبيعت تا ابد نمي تواند خود را بازسازي كند و ظرفيت بازسازي طبيعت بسيار محدود است. وي خاطرنشان كرد: ما حتي از فناوري‌ نيز در چارچوب قوانين مي ‌توانيم استفاده كنيم و نبايد با استفاده از فناوري‌‌هاي روز دنيا، طبيعت را دور بزنيم يا قصد مهار كردن آن را داشته باشيم. ابتكار تصريح كرد: بسياري از كشورهاي دنيا به اين نتيجه رسيده‌‌اند كه حتي سدسازي را متوقف كنند زيرا اين شيوه استفاده از منابع آبي، به طبيعت لطمه وارد مي‌كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكل بزرگ درياچه اروميه و اينكه اين درياچه را با مشكلات بسياري تحويل گرفتيم، عنوان كرد: اروميه ‌هاي زيرزميني بسياري در كشور داريم و منابع سفره ‌هاي زيرزميني ما همان مشكلي را دارند كه درياچه اروميه با آن دست به گريبان است اما چون ديده نمي‌ شوند، نگراني كمتري را منتقل مي كنند ولي كارشناسان ما مي ‌دانند اين منابع از دست رفته، چه مشكلاتي دارند. ابتكار از آغاز كارهاي بزرگ از سوي دولت در اين زمينه خبر داد و اظهار داشت: تشكيل شوراي عالي آب، اصلاح رويه‌‌هاي گذشته در زمينه ارزيابي طرح‌‌هاي بزرگ عمراني كشور مانند شهرك‌ هاي صنعتي، سدها و... از جمله اقداماتي است كه دولت در راستاي بهبود وضعيت سفره‌‌هاي آب زيرزميني و منابع آبي دنبال مي‌ك ند و تلاش شده تا حداقل آسيب به محيط زيست وارد شود. طر‌ح‌هاي معدني لطمه‌هاي جبران ناپذيري به عرصه زيست محيطي وارد كرده است رئيس سازمان محيط زيست كشور همچنين با اشاره به طرح ‌هاي معدني كه لطمه‌ هاي جبران‌ ناپذيري به مراتع و عرصه‌‌هاي منابع طبيعي وارد كرده است، عنوان كرد: اگر لطمه‌هاي زيست محيطي را در نظر بگيريم، برداشت برخي معادن به هيچ وجه توجيه اقتصادي ندارد. وي افزود: اگر مطالعات اصولي انجام مي شد و استخراج معادن بر اساس اصول كارشناسي و طرح‌ هاي مطالعاتي كارشناسي شده پيش مي‌ رفت، به طور قطع بسياري از آسيب‌ هايي كه اكنون شاهد آن هستيم، به حداقل ممكن مي ‌رسيد.

ابتكار در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه بحث محيط زيست براي دولت جدي است، خاطرنشان كرد: دولت در حال مطالعه، تدوين و اجراي طرح‌‌هايي در حوزه محيط زيست است كه بسيار تاثيرگذار خواهد بود ضمن اينكه دولت معتقد است كه محيط زيست بخش نيست و بايد در شوراي اداري و برنامه ريزي استانها، مباحث زيست محيطي ديده شود و در اين جلسات براي اين مباحث برنامه ريزي و تصميم گيري شود. در ادامه اين مراسم، رئيس سازمان محيط زيست كشور و استاندار يزد، در راستاي اجراي طرح گردشگري طبيعي در استان يزد، تفاهم نامه همكاري در چهار بند امضا كردند. بر اساس اين تفاهمنامه، استانداري يزد بايد بودجه و اعتبار ثابت براي ايجاد زيرساختهاي لازم براي گردشگري، احيا، اجراي طرح هاي مطالعاتي و پژوهشي در مناطق حفاظت شده استان يزد ببيند. ابتكار در سفر يك روزه خود به استان يزد ضمن ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و اداي احترام به شهيد محراب استان يزد، با محيط بانان و كاركنان اداره محيط زيست استان يزد ديدار و گفتگو خواهد و در همايش روز جهاني جهانگردي با موضوع توسعه جوامع و محيط زيست همچنين در نشستي خبري با اصحاب رسانه استان يزد شركت خواهد كرد.










۱۳۹۳/۷/۵ - ۱۵:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن