تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798616383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وینگادا: دیگر تیم را حراج نمی‌کنم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وینگادا: دیگر تیم را حراج نمی‌کنم
کد خبر: ۴۳۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ - 27 September 2014


سرمربی تیم ملی امید فوتبال ایران گفت: این تیم امید دیگر برایم تمام شد و بازیکنانی را به اردوی بعدی دعوت می‌کنم که خود را وقف تیم ملی امید کنند و دیگر تیم را حراج نمی‌کنم.


به گزارش فارس، نلو وینگادا سرمربی تیم ملی امید ایران در اولین تجربه رسمی خود با تیم ملی امید عملکرد بسیار بدی داشت و تیم او نتوانست انتظارات را برآورده کند تا با قبول شکست 4 بر یک مقابل ویتنام و تساوی یک بر یک مقابل قرقیزستان حذفی زود هنگام در بازیِ‌های آسیایی داشت.


وینگادا بعد از بازگشت به ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مسائل مختلف تیم ملی امید صحبت‌های زیر را انجام داد:


نتایج تیم ملی امید به قدری بد بود که صدای انتقاد خیلی از کارشناسان بلند شده است، این انتقادات را تا چه اندازه منطقی می‌بینید؟


بله انتقادهای زیادی مطرح می‌شود و به اعتقاد من این انتقادها فقط از سوی کارشناسان نیست بلکه همه مردم انتقاد می‌کنند و حق هم دارند. من انتقاد سازنده را می‌پذیرم و به نقدهایی که می‌شود گوش می‌دهم. به شخصه این نقدها را باور دارم و اصلا بهتر است بگویم خودم هم جزو یکی از همین منتقدان هستم. فکر نمی‌کنم کسی بتواند بیشتر از من نسبت به این عملکرد انتقاد داشته باشد.


 پس قبول دارید که نتایج بد بوده است؟


بله نتایج واقعا بد بود و به هیچ وجه جای دفاع ندارد. به عنوان سرمربی مسئولیت این ناکامی را می‌پذیرم چون خودم این نتایج را نقد کردم می‌دانم ایرادهای زیادی به ما وارد است. حالا که نقدها را پذیرفتیم باید به شکلی نگاه کنیم که با نقدهایمان ضعف‌های تیم ملی امید را بپوشانیم و بفهمیم که چه ایراداتی وجود داشته است تا با برطرف کردن آنها بستر را برای موفقیت تیم ملی امید فراهم کنیم. من هم مثل خیلی از ایرانی‌ها شاید بیشتر از آنها نسبت به عملکرد تیم ملی امید ناراحتم و بسیار غمگین هستم البته به عنوان سرمربی تیم ملی امید قرارداد دارم و باید به کارم ادامه دهم. موظفم که روی آینده تمرکز کنم  و با ارزیابی دلایل ناکامی شرایط را جهت بهبود وضعیت تیم ملی امید فراهم کنم. باید این ناکامی را جبران کنیم. این ناکامی باید برای مردم ایران و حتی خودم باید جبران شود و باز هم تأکید می‌کنم هیچ‌کس اکنون به اندازه من ناراحت نیست.


7 بازیکن زیر 23 سال را با خود به مسابقات بردید، آیا آنها کمک حالتان بودند؟


صحبت‌هایم را کلی بیان می‌کنم و تیم را به 3 گروه مختلف تقسیم نمی‌کنم. ما نباید تفاوتی بین بازیکنان زیر 23سال و زیر 21 سال داشته باشیم. اگر نقدی وجود دارد کلی است همه ما با هم باختیم و بازیکن 23 سال و بازیکن جوان نداریم. در کل ترکیبی که ایجاد شد خوب نبود و کل تیم متضرر شد. زمانی که این ترکیب را جمع‌بندی می‌کردم حدسم این بود که می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم اما اینطور نشد. متأسفانه ترکیب خوبی جمع‌آوری نشد به همین خاطر می‌گویم مسئولیت این شکست را می‌پذیرم.


 آیا برای انتخاب این 7 بازیکن تحت فشار قرار داشتید؟


خیر این تیم را خودم انتخاب کردم و در مورد بازیکنان آن خودم تصمیم گرفتم. این نظر خودم بود و تحت فشار قرار نداشتم. هیچ‌کس به من سفارشی نکرد و باز هم تأکید می‌کنم مسئولیت تیم به صورت صفر تا صد با من است. در تفکرات خود این احساس را داشتم که ترکیبمان خوب است اما اینطور نشد.


گفته می‌شود قرار است کمیته فنی تشکیل جلسه دهد تا هر چه زودتر شرایط تیم ملی امید را ارزیابی کند.


بله این یک امر طبیعی است، هر کشوری که به یک تورنمنت می‌رود و بد کار می‌کند جلسه ارزیابی برگزار می‌شود. اصلا خودم می‌خواهم یک کمیته تشکیل شود و مسائل آنالیز شود. با تشکیل این کمیته می‌توانیم نسبت به آینده بهتر تصمیم بگیریم و شرایط مناسب‌تری داشته باشیم.


مشکلی با تشکیل کمیته فنی ندارید؟


خیر، هیچ مشکلی وجود ندارد. من خودم اشاره کردم بسیار غمگینم و از نتیجه‌ای که گرفتیم و نحوه عملکرد بازیکنان ناراحت هستم. بازیکنان ما نتوانستند بازی با کیفیتی را ارائه کنند. چیزی که من را ناراحت می‌کند این است که یک عده شایعه‌پراکن و دروغگو مسائل غیر واقعی را مطرح می‌کنند. یکی از همان شایعات ناراحت کننده و دروغ مطرح شدن این موضوع بود که در رسانه‌ها اعلام کردند که تیم و بازیکنان با یکدیگر مشکل داشتند و ما پر از حاشیه بودیم. البته این مسائل در همه دنیا وجود دارد و وقتی  تیمی نتیجه نمی‌گیرد این مسائل مطرح می‌شود. همین حالا در منچستریونایتد می‌بینید که چه انتقاداتی از لوئیس فان‌خال مطرح می‌شود. حالا که او نتیجه نگرفته رسانه‌ها مدام از مشکلات پشت پرده می‌گویند البته بخشی از این صحبت‌ها درست و بخشی نادرست است اما همه در اطراف تیم به دنبال این می‌گردند که چرا چنین مشکلاتی به وجود آمده است. در آخرین مصاحبه فان‌خال می‌دیدم که خبرنگاران دائما از این سؤال‌ها می‌پرسند اما اگر همین منچستر یا تیم ما برنده شود همه چیز پوشش داده می‌شود حتی ممکن است اشتباهی هم وجود داشته باشد اما آنها پنهان می‌ماند. صحبتم برای توجیه نیست بلکه همانطور که اعتراف به اشتباهم کردم اگر خطایی در کار بود آن را بیان می‌کردم پس باز هم می‌گویم این حاشیه‌ها نادرست است. نمی‌خواهم با کسی بجنگم و با منتقدان مقابله کنم. نقد سالم را برای بهبود وضعیت تیم به جان می‌خرم اما مقابل حواشی بی‌اساس سکوت نمی‌کنم. از رسانه‌ها و منتقدان یک خواهش دارم؛ اگر می‌خواهید نقدی انجام دهید از من انتقاد کنید و با رئیس فدراسیون، بازیکنان و فدراسیون کاری نداشته باشید. هر اتفاقی افتاده باید پشت سر بگذاریم. من که گفتم از نقد فرار نمی‌کنم و نقدهای شما را به جان می‌خرم اما خواهش من از شما این است که تیم المپیک را با مشکل روبرو نکنید چرا که از چند وقت دیگر این تیم باید وارد تورنمنتی شود که انتهای آن به المپیک می‌رسد. همه مردم از این تیم انتظار صعود دارند. ما در آسیا ناموفق بودیم اما وقتی به این پروسه نگاه می‌کنم شاید جایی شانس به کمک ما بیاید. اکنون خیلی از مسائل دستگیرم شده پس راحت‌تر می‌توانم تیم را برای گرفتن سهمیه المپیک آماده کنم پس من را نقد کنید و از فدراسیون و رئیسی که از من حمایت کرده است انتقاد نکنید. منتقدان می‌توانند سفت و سخت در مورد اشتباهات صحبت کنند و مطالب ما را نقد کنند. آنها چقدر خوب است که در مورد برنامه‌های تیم ملی، اردوی عمان و  ... نظرات خودش را بیان کنند و محکم پشت نقدهایشان بمانند تا در کنار یکدیگر تیم ملی قوی را آماده حضور در مسابقات کنید.


 اما آقای وینگادا خیلی‌ها از این تیم ناامید شده‌اند.


بله نتایج در کره جنوبی بد بود اما با توجه به درسی که از این شکست گرفتیم اگر مورد حمایت قرار بگیریم می‌توانیم در آینده بهتر شویم. فوتبال ایران و بازیکنانش پتانسیل بالایی دارند. بدون شک در تورنمنت‌های آینده بهتر ظاهر خواهیم شد  و انتظارات برآورده می‌شود. باور کنید چند روزی نیست که از بازگشتم به ایران می‌گذرد، تا چند روز پیش نمی‌توانستم راحت بخوابم و آرامش نداشتم. باور کنید خواب به چشمانم نمی‌آمد چرا که از عملکرد تیمم ناراضی بودم اکنون کمی بهتر شدم و باید برنامه‌ریزی بهتری انجام دهم تا این نتایج جبران شود. به یک چیز در کارم اعتقاد دارم و آن این است که من، بازیکنان و تیم امید می‌توانیم دوباره ایران را به جایگاه خود برسانیم و راه صعود به المپیک را هموار کنیم به شرطی که از این تیم به صورت همه جانبه حمایت شود و در انتقادها غرض‌ورزی نباشد. 


فکر می‌کنید در انتقادات غرض‌ورزی وجود دارد.


نمی‌گویم انتقادات ناعادلانه است یا غرض‌ورزی وجود دارد اما معتقدم مسائل مطرح شده باید واقعی باشد نه غیر واقعی. اینکه می‌گویند بعضی بازیکنان شب زنده‌داری کردند و یا بین بازیکنان و کادر فنی اختلاف بوده و درگیری به وجود آمده دروغ محض است. می‌توانید از تک تک بازیکنان در این مورد سؤال کنید و آنها جواب خواهند داد. ما حتی در مورد رفتار شخصی بازیکنان صحبت می‌کردیم که کجا بروند و چه زمانی بخوابند. البته گفتم هنگام برد کسی به این حرف‌ها توجه نمی‌کرد. به عنوان مثال اگر دروازه‌بان ما یک پنالتی را می‌گرفت بهترین دروازه‌بان جهان می‌شد و یا اگر مهاجم ما یک توپ را گل می‌کرد همه از او تمجید می‌کردند اما اکنون فقط انتقاد وجود دارد.




 اعتقاد دارید این بازیکنان کیفیت بالایی دارند؟


بله اعتقاد دارم آنها با استعداد هستند و می‌توانستیم خیلی راحت با کار ترکیبی به موفقیت برسیم. من مسئولیت ناکامی را می‌پذیرم. بازیکنان با استعدادی را دعوت کردم و نمی‌خواهم از مسئولیت فرار کنم. شما ببیند همین نفرات که بهترین بودند در گذشته چه کردند.


بعد از این اتفاقات فکر می‌کنید چه کاری باید انجام داد؟


2 روز پیش که به ایران بازگشتم برای گرفتن ارتباط مستقیم با مردم از خانه خارج شدم و در خیابان قدم زدم. آنها همچنان به من لطف دارند. دوست دارم به مردم بگویم همچنان می‌خواهم تلاش کنم و تمرکزم روی تیم ملی امید در جهت پیشرفت خواهد بود تا ایران را به المپیک برسانم. آدمی نیستم که به دنبال توجیه باشم یا جا خالی بدهم. همین تیم را با تغییراتی دوباره می‌سازم تا مردم را راضی کنم. شما فراموش نکنید همین 3 ماه پیش تیم ملی برزیل از آلمان 7 گل دریافت کرد. شاید این اتفاق یک بار در طول تاریخ بیفتد. این بار این اتفاق برای ما هم افتاد که دیگر تکرار نخواهد شد. باید از این اتفاق درس بگیریم و آینده را بسازیم.


شما از تیم دفاع می‌کنید اما بپذیرید که برخی از بازیکنان با تمام وجود برای تیم ملی امید بازی نکردند.


بله ما هم خیلی سریع به این مسئله پی بردیم. به عنوان مثال در بازی اول مقابل ویتنام وقتی باختیم هنگام بازگشت به هتل شاهد بودم که برخی از بازیکنان به اتاق پذیرایی می‌رفتند و از من فاصله می‌گرفتند تا از خجالت با من روبرو نشوند. خیلی از آنها به خاطر آن نتیجه شرمنده بودند.


پس منتقدان باید به بروز تغییراتی در تیم ملی امید امیدوار باشند.


توجه داشته باشید که این تیم امید دیگر برایم تمام شد. طبق قراردادی که دارم سرمربی تیم ملی امیدم و اگر بخواهم بازیکنان را انتخاب کنم نفراتی را برمی‌گزینم که خودشان را از تیم امید بدانند پس برای اردوی ماه بعد که می‌خواهیم دور هم جمع شویم و تلاشمان را برای رسیدن به المپیک ادامه دهیم  انتخاب من برای حضور بازیکنان در اردو فقط یک دلیل دارد و آن هم این است که نفراتی را می‌خواهم که خودشان را وقف تیم امید کنند پس تیم ملی امید را برای برگزاری اردوهای بعدی حراج نمی‌کنیم.


از تیم ملی امید فاصله بگیریم. کارلوس کی‌روش، علی کریمی را به عنوان دستیار خود در تیم ملی انتخاب کرد. در این مورد چه نظری دارید؟


همان‌طور که می‌دانید کریمی در پرسپولیس بازیکن من و ستاره تیمم بود. با او ارتباط بسیار صمیمی داشتم و کریمی را یک بازیکن حرفه‌ای می‌دانم. او انتخاب بسیار خوب و فوتبالیست بسیار با استعدادی بود. این انتخابی است که می‌تواند کریمی را از بازی باشگاهی و ملی به نیمکت مربیگری اضافه کند. از همه مهمتر اینکه یکی از دلایل انتخاب کریمی این است که او بازیکن کی‌روش در تیم ملی بوده است. هر تیم ملی بهترین‌های یک کشور را در بر دارد که در آن نیاز به حضور یک الگو است که علی کریمی می‌تواند در این رابطه نقش مهمی را ایفا کند و حتی در برقراری روابط قوی در تیم مؤثر باشد.


 اما کریمی با وجود اینکه بازیکن بزرگی است دوره مربیگری ندیده.


بله او دوره ندیده اما مثل هر فوتبالیستی که در یک مقطع، فوتبال خود را شروع می‌کند در مربیگری هم می‌‌تواند از همین جا استارت بزند. نام علی کریمی می‌تواند به کی‌روش و بازیکنان تیم ملی کمک کند تا بیش از گذشته تلاش کرده و در مسیر موفقیت قدم بردارد. کریمی در کنار کی‌روش اصول مربیگری را می‌آموزد برخی اوقات افرادی با این خصوصیات می‌توانند از مربی تأثیر بیشتری داشته باشند.


اگر بخواهید بگویید کی‌روش بیشتر از این همکاری سود می‌برد یا علی کریمی کدام فرد را انتخاب می‌کنید؟


فکر می‌کنم هر دو طرف سود می‌برند اما بیشتر از این دو نفر فوتبال ایران سود می‌برد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن