تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803281671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاظم جلالی: گفتمان ایران در سازمان ملل همواره علیه تحقیر و بی عدالتی بوده است/ نهاوندیان:رئیس جمهور از یک موضع مقتدرانه و هشدار دهنده صحبت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بررسی حضور ایران در سازمان ملل در برنامه گفتگوی ویژه خبری؛
کاظم جلالی: گفتمان ایران در سازمان ملل همواره علیه تحقیر و بی عدالتی بوده است/ نهاوندیان:رئیس جمهور از یک موضع مقتدرانه و هشدار دهنده صحبت کرد
برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس مرکز پژوهش های مجلس به بررسی دیپلماسی ایران در سازمان ملل پرداخت...


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور  و کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری به بررسی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پرداختند

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اولین سوال مجری که چرا سیاستهای جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی که از طرف جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان م متحد صحبت می‌کنند انقدر مورد توجه رسانه‌ها و سیاست مداران دنیا قرار می‌گیرد؟ پاسخ داد: معمولا هر زمان که روسای جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سفر می‌کنند چه به لحاظ دیپلماتیک و رفت و آمدهای سیاسی و چه به لحاظ رسانه‌ها مورد توجه بودند .

وی ادامه داد: در این سفر هم می‌بینیم که هیات ایران هیات پرکاری است و جلسات بسیار زیاد ریاست محترم جمهور و هم سخنرانی وی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع به یک سری عوامل باز می‌گردد اظهار داشت: یک بخشی از این مهم به اصل و ماهیت انقلاب اسلامی بر می‌گردد که این انقلاب در طول ۳۵ سالی که گذشت هیچگاه کهنه نشد و همیشه نو نوار باقی ماند، به دلیل اینکه اساس رویکردهای انقلاب و شعار‌ها و گفتمان‌های انقلاب گفتمانی است که مورد نیاز جامعه امروز بشری است و ما این موضوع را می‌توانیم کاملا درک کنیم چون ما در این گفتمان همواره بر علیه تحقیر، تبعیض و بی‌عدالتی‌هایی که در عرصه مدیریت جهانی وجود دارد صحبت کرده‌ایم و جالب است که امروز می‌بینیم بر اساس همین گفتمان انقلاب اسلام یبسیاری از تحولات در منطقه ما شکل گرفته است لذا این موضوع به ماهیت انقلاب باز می‌گردد.

جلالی اضافه کرد: بحث دوم به موقعیت ایران به عنوان کشوری که در منطقه حساسی از دنیا است قرا گرفته است بر می‌گردد.

وی ادامه داد: منطقه ما دارای حساسیت بسیار زیادی و همانطور که در سخنرانی دکتر روحانی به آن اشاره شد جمهوری اسلامی ایران کشور با ثبات و آرامش در میان آتش و خون است، اگر نگاهی به اطراف کشور بیاندازید حضور قدرت‌های بزرگ در این منطقه و اقداماتی که آن‌ها انجام می‌دهند و هم وجود گروه‌های ترورریستی و افراط گرایی در داخل منطقه ما و تحولاتی که در این منطقه وجود دارد نشان می‌دهد که کشور جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه فشار‌ها امروز در یک ثبات و آرامش در یک منطقه پرهیاهو به سر می‌برد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی اظهار داشت: مسئله سوم تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران است و تحولاتی که در داخل منطقه شکل می‌گیرد، از گذشته هم همین طور بوده و در ماجراهای مختلف همه به یاد داریم که همواره جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر اصلی بوده است.

وی با اشاره به تحولات عراق یادآور شد بی‌ثباتی‌های عراق در ۸ سال پیش باعث شد بوش ۲ سناتور را برای تهیه گزارش در خصوص تحولات عراق به این کشور اعزام کند که آن‌ها عنوان کردند باید با بازیگران اصلی صحبت شود که یکی از این بازیگران اصلی جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع به مذاکره ایران و امریکایی ه‌ها در موضوع عراق و در داخل عراق منجر شد.

جلالی اضافه کرد: یا در بحث افغانستان همین طور بوده لذا جمهوری اسلامی ایران کشور موثر و تاثیرگذاری است که بر روی همسایگان خود تاثیر گذار است و از این منظر نیز مورد توجه قرا ردارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی گفت: همانطور که شما اشاره کردید سخنرانی د رسازمان ملل متحد از سوی نمایندگان دولت‌ها انجام می‌شود اما سخنرانی رئیس جمهور ایران اسلامی همواره مورد توجه رسانه‌ها و مورد تجزیه و تحلیل آن‌ها قرا می‌گیرد، برخی‌ها حتی قبل از سخنرانی رئیس جمهور گمانه زنی‌هایی می‌کردند که ایران روی چه مسائلی سکوت خواهد کرد و الان هم که سخنرانی انجام شده، تفسیر‌ها، خط خبر‌ها و برجسته سازی‌هایی که درباره نکات سخنرانی انجام می‌شود همه نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت بزرگ در داخل منطقه در عرصه بین المللی است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه مهم‌ترین محورهای سخنرانی رئیس جمهور از دید شما چه مسائلی است: اظهار داشت: سخنرانی یک سخنرانی جامع بود، نکته‌ای که دکتر روحانی سخنرانی خود را با آن شروع کرد از منطقه و افراط گرایی در داخل منطقه بود و در همین جا نیز وی نقدی بر مدیریت عرصه بین المللی یا کسانی که مدعی مدیریت دنیا هستند داشتند.

جلالی اضافه کرد: وی تلاش کرد افراط گرایی را از آنچه که به عنوان تفسیری که برخی‌ها می‌خواهند از اسلام کنند کاملا جدا کنند و دوم اینکه کسان یکه با یک ایدئولوژی واحدی می‌آیند و رفتارهای افراط گرایانه دارند ریشه‌های آن چیست و چه طور می‌شود که عده‌ای به آن‌ها جذب می‌شوند؛ عواملی که ایشان بر می‌شمرند ا زجمله تحقیر، تبعیض، بی‌عدالتی و بی‌کاری در داخل این منطقه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دیگری که رئیس جمهور در این خصوص اشاره کرد این است که این‌ها اگر چه دارای یک ایدئولوژی هستند اما دست ساز هستند، ریشه در گذشت هاستعماری دارند و اینکه تل‌اش می‌شود د رداخل منطقه این گروه‌ها ساخته بشوند یک واقعیت استف آنچه که طالبان را ساخت چه کسانی بودند که بعد خود آمدند علمدار مبارزه با طالبان شدند، در بحث داعش هم همین اتفاق افتاد یعنی کسانی که خودشان داعش را در بحث سوریه آفریدند د ر حال حاضر دایه دار مبارزه با آن‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: در شورای امنیت سا زمان ملل متحد می‌خواستند علیه داعش قطعنامه صادرکنند نماینده سوریه در آنجا مطرح کرد ما که به شما ۲ یا ۳ سال پیش اسامی۶ هزار نفر را دادیم که این‌ها از کجا‌ها به داخل سوریه آمده‌اند، به نظر می‌رسد دکت رروحانی محوری را که شروع کرد که به نوعی نقد به غرب از این منظر بود.

جلالی محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری که از طریق ویدئو کنفرانس مه‌مان این برنامه بود در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین موضوعاتی که دکتر روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد کطرح کردند که به نوعی دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بود ضمن تقدیر ا ز تحلیل‌های دکتر جلالی پاسخ داد: نکته بسیار مهم در سخنرانی امسال مجمع عمومی و تلقی و اتوجهی که افکار عمومی جهان داشت از این جهت بود که سال گذشته دکتر روحانی به جامعه جحهانی هشداری دادند و پیشنهاد ی مطرح کردند که درباره مقابله جهانی با خشونت و افراط‌گری که به طرح ویو معروف شد و با اجماع در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

وی ادامه داد: یک سال پس از آن زمان جهان شاهد این بود که این هشدار بسیار به موقعی بوده است و در واقع رئیس جمهور اسلامی ایران از موقعیت ممتاز در قدرت تشخیص بین المللی ظاهر شد،‌‌ همان حرکت هشدار دهنده را امسال ادامه دادند با تحمیل نسبت به ریشه‌های افراطی‌گری و خشونت و ارائه پیشنهاد در نحوه مقابله با آن.

نهاوندیان اظهار داشت: همچنان که ملاحظه کرده‌اید در برخی از تحلیل‌های محافل رسانه‌ای دنیا تاکید کردند که رئیس جمهوری اسلامی ایران از یک موضع مقتدرانه و هشدار دهنده صحبت کرد، یعنی امروز دیگر در صورذت مسئله تردیبدی نیست سال گذشته شاید کمتر کسی به شدت و حدت این موضوع توجه داشت اما الان همه به دنبال حل مسئله می‌گردند، متاسفانه در خصوص این مسئله نسخه‌هایی پیچیده می‌شود بدون توجه به ریشه‌های تروریسم که در محور نخست سخنرانی دکتر روحانی به این ریشه‌ها اشاره شد و اینکه جوهر غرب ستیزی مورد سو استفاده برخی از این گروه‌های تروریست ی قرار می‌گیرد به تاریخ گذشته استعمار بر می‌گردد و برخوردی که غرب با خیزش‌ها و حرکت‌های اصیل مردمی در منطقه داشته است.

کاظم جلالی در ادانمه این برنامه و در بخش دیگری از سخنلانش در پاسخ به این سوال که آنچه که مطرح است که ریشه این افراطگری اشغال‌گری است که حدود ۱ سال پیش درعراق و ۱۳ سال پیش در افغانستان  روی داد و در مقابله با این افراط گرایی طرح جمهوری اسلامی ایران چیست اظها‌تر داشت: آنچه که باعث افراطی گرایی در منطقه شد عوامل متععدی بود و نمی‌شود برای این موضوع را به صورت تک عاملی نسخه‌ای را نوشت، در داخل منطقه ما یکسری عوامل به بستر تاریخ بر می‌گردد که به شکلی تاریخی با این منطقه بد برخورد شده است، همیتن انگلیسی‌ها در مقطع گذشته و آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته وارد این منطقه شدند و برخوردهایی انجام دادند که با آن برخورد‌ها عملا تنفر را در داخل مردم به وجود آوردند و حالا برخی از این تنفر می‌توانند استفاده کنند و حرکت‌هایی را ایجاد کنند که این حرکت‌ها، حرکت‌های انحرافی باشد.

و ی ادامه داد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که به شکل مصنوعی ورود کردن و مداخله کردن در منطقه است یعنی به جای اینکه ما به راه حل‌های بومی نگاه کنیم از خارج از منطقه نیروهایی وارد شدند که می‌خواهند مسئله را حل کنند.

جلالی یادآور شد در بحث عراق خود مردم این کشور داشتند موضوع صدام را حل می‌کردند، مگر انتفاضه اولی که رخ داد یادمان رفته است؟ در همین مناطق مرکزی عراق حرکت ایجاد شد و در مناطق شمالی هم مورد موافقت قرار گرفت و صدام در معرض سقوط قرار گرفت و چه کسانی آمدند در آن مقطع صدام را کمک کردند و اجازه ندادند مردم بتوانند در سرنوشت خود پیروز شوند.

وی اظهار داشت: بعد از مدتی خودشان به شکل مداخله جویانه آمدند در عراق ورود پیدا کردند و عراق را به این شکل امروزی در آوردند، حتی خط کشی‌هایی که در عراق، زمانی که آمریکایی‌ها می‌خواستند به ظاهر از آنجا خارج شوند، خط کشی‌هایی که ایجاد کردند مسئله آفرین بود و یا ترورریست‌هایی که خودشان در افغانستان ایجاد کردند.

در حال تکمیل است..







تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن