تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813173928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجازه نداریم در حفظ میراث گرانبهای شهدا کوتاهی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرمانده سپاه فجر فارس: اجازه نداریم در حفظ میراث گرانبهای شهدا کوتاهی کنیم خبرگزاری پانا: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: شكر نعمت خدمت به گفتن لسانی امكان‌پذیر نیست، بهترین شكر كاركردن و تلاش مضاعف در عرصه‌های مختلف است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر ساعت 08:53



به گزارش خبرگزاری پانا، سردارسرتیپ غلامحسین غیب‌پرور، در چهارمین جلسه شورای اداری استان فارس گفت: نعمت مسئولیت در نظام اسلامی بازخواست سختی دارد، كوتاهی و غفلت در این نظام خصوصا در عرصه مسئولیت پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینكه علی‌رغم تمام اقدامات و تلاش‌های انجام شده، هنوز در عرصه‌های مختلف جا برای فعالیت بیشتر وجود دارد، خاطرنشان كرد: انقلاب و نظام اسلامی ما میراث گرانبهای شهدایی است كه پای آن خون خود رانثار كرده‌اند، اجازه نداریم در حفظ این میراث كوتاهی كنیم.
غیب‌پرور با اشاره به وجود مبارك 5 هزار شهید در شیراز، گفت: امروز در فارس 148 جانباز قطع نخاعی، 4 هزار و 33 جانباز شیمیایی، 2 هزار و 300 جانباز اعصاب و روان و 2 هزار و 200 آزاده سرافراز داریم كه باید حق آنان را به‌خوبی ادا كنیم، زیرا وجود این عزیزان مسئولیت همه مسئولان را سنگین‌تر كرده است.
فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به دفاع مقدس و چگونگی شكل‌گیری جنگ تحمیلی از سوی عراق، به تشریح وضعیت عراق و ایران در ابتدای جنگ پرداخت و گفت: در ابتدای جنگ عراق با 800 هزار نیروی آموزش دیده و زبده در قالب 12 لشكر و 15 تیپ جنگ را آغاز كرد و 20 تیپ‌گارد مرزی را نیز در اختیار داشت.
وی ادامه داد: ارتش عراق در آن زمان قوی‌ترین و مجهزترین ارتش منطقه محسوب می‌شد، گفت: آنان از 800 ارابه توپ و بیش از 6 هزار تانك و نفربر بهره می‌بردند و بنا به اعتراف خودشان 52 كشور جهان یعنی یك چهارم تمام كشورها، آنان را به اشكال مختلف حمایت می‌كرد.
غیب‌پرور با بیان اینكه عراق به‌دنبال حمله‌ای سراسری، برق‌آسا و قاطع بود، گفت: آنان یك جنگ تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز كردند و در محاسبات نظامی هم رسیدن به آنچه ادعا می‌كردند، امكان‌پذیر بود.
وی با اشاره به اینكه در خرمشهر وقایع بسیار تلخی كه زبان از گفتن آنها شرم دارد، اتفاق افتاد، گفت: ایران اما در آن زمان چه داشت؟ تعدادی بچه‌های مسجدی اقامه‌گو كه به عشق دفاع از انقلاب به میدان آمده بودند، سپاه نه سازمانی، نه تجهیزاتی و نه امكاناتی، در اختیار نداشت. غیب‌پرور با بیان اینكه ارتش هم در زمان آغاز جنگ به لحاظ مدیریتی و فرماندهی و آمادگی برای جنگ، شرایط مناسبی نداشت، گفت: فرماندهان ارتش از حامیان رژیم گذشته بودند كه یا فرار كردند یا اعدام شدند یا تسویه، كسانیكه در میانه بودند هم قدرت تصمیم‌گیری نداشتند.
وی تصریح كرد: اما این ملت مكتب، اعتقاد، دیانت و اصول ارزشی داشت كه او را به ایستادگی وادار می‌كرد، آنچه در یك‌سال و نیم اول جنگ گذشت خود روایت‌های بسیار دارد، اما دفاع مقدس در واقع هشت سال ایستادگی، ایثار، مقاومت و البته خدامحوری بود و در نهایت با تقدیم 230 هزار انسان پاك، اجازه اشغال یك‌وجب از خاك مقدس ایران اسلامی داده نشد.
غیب‌پرور با تاكید براینكه خواندن وصیت‌نامه شهدا برای همه لازم است، گفت: شهدای ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، دارای میانگین سنی 22 سال بودند اما وصیت‌نامه‌های آنان مملو از درس دیانت و شجاعت و ایثار و پایمردی است.
فرماند ارشد سپاه فجر استان فارس تصریح كرد: جوان آنروز به‌واقع به تكلیف خود در قبال انقلاب و نظام اسلامی عمل كردند اما امروز وظیفه ما چیست، من فكر می‌كنم شخصا خیلی كم كاری كرده‌ام.
غیب‌پرور با بیان اینكه امروز ایران اسلامی به یك الگو در تما ابعاد بدل شده است، با اشاره به وضعیت كشورهای منطقه گفت: امروز مسلمان‌كشی رسم شده و بردن نام اسلام در اردوگاه استكبار، جرم محسوب می‌شود، چرا تروریست‌ها تنها در بلاد اسلامی سر مسلمانان و اقشار مختلف را می‌برند و جنایت می‌كنند، آنان قرار گذاشته‌اند كه اسلام نباشد.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: اما به‌بركت خون شهدا و ایثار ایثارگران، امروز ایران اسلامی جزیره ثبات و امنیت است و بهترین شكر این نعمت هم كار كردن و تلاش برای رفع مشكلات و كاستی‌ها است.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن