تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804899672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری دستگاه های دولتی شاهرود لازمه اجرای سرشماری کشاورزی/ داشتن اطلاعات برای برنامه ریزی مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان هاشمی:
همکاری دستگاه های دولتی شاهرود لازمه اجرای سرشماری کشاورزی/ داشتن اطلاعات برای برنامه ریزی مهم است
شاهرود- خبرگزاری مهر: معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اعلام این مطلب که امروزه داشتن اطلاعات برای برنامه ریزی بسیار مهم است، گفت: دستگاههای دولتی می بایست با همدلی، وفاق و به کارگیری امکانات در برگزاری هر چه بهتر سرشماری کشاورزی اقدام کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سالجاری، با اشاره به برگزاری آزمایشی این طرح در سال های 91 و 92، ابراز داشت: در سنوات گذشته در هر استان یک دهستان به عنوان نمونه انتخاب شده است و پس از برگزاری سرشماری و مشاهده نقاط ضعف و قوت آن، امسال شاهد اجرای این طرح ملی در سطح بالاتری خواهیم بود. وی افزود: کارشناسان ذیربط دوره های آموزشی لازم را برای این طرح ملی طی کرده اند و جهاد کشاورزی آمادگی کامل را برای آغاز سرشماری عمومی کشاورزی 93 دارد.

شهرستان شاهرود قطب کشاورزی استان سمنان است مسئول اجرایی طرح سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان شاهرود، این منطقه را قطب کشاورزی استان سمنان دانست و تاکید کرد: استاندار سمنان نیز به اهمیت بخش کشاورزی در شرق استان تاکید ویژه ای دارند و این مسئله نشان از اهمیت برگزاری طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان شاهرود، دارد. هاشمی مدت برگزاری این طرح را 43 روز از تاریخ پنجم مهرماه سالجاری اعلام کرد و گفت: همه نهادهای اجرایی و اقشاری نظیر نخبگان کشاورزی، اعضای خانه کشاورز، ادارات و خانه های بهداشت و ... با همکاری خود می توانند در هرچه بهتر برگزار شدن این طرح ملی کوشا باشند. وی ادامه داد: کار کارشناسی زمانی اتفاق می افتد که آمار و اطلاعات دقیق و خوبی در دسترس قرار بگیرد و این فرصت در پاییز امسال با اجرای طرح سرشماری کشاورزی در اختیار مسئولان قرار می گیرد. مسئولان به بخش طرود، خارتوران و بیارجمند توجه ویژه ای داشته باشند معاون استاندار سمنان، در خصوص وسایل ایاب و ذهاب مسئولان اجرای طرح، تصریح کرد: با همه نهادهای اجرایی برای در اختیار قرار دادن امکانات از قبیل خودرو هماهنگی شده است و در مدت زمان باقی مانده تا اجرای طرح جزئیات این همکاری مصوب خواهد شد. هاشمی با تاکید ب راینکه مسئولان باید به بخش طرود، خارتوران و بیارجمند توجه ویژه ای داشته باشند اظهار داشت: باید گفت که گروهی برای جمع آوری اطلاعات ارسالی از روستاها در محل ستاد بحران شهرستان شاهرود در مدت زمان اجرای طرح، به صورت 24ساعته حضور داشته باشند.

سرشماری شالوده تصمیم گیری است رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود نیز در ادامه نشست هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی در سالجاری، با اعلام این مطلب که سرشماری و کسب اطلاعات دقیق شالوده تصمیم گیری و برنامه ریزی توسط مسئولان را شکل می دهد، گفت: با توجه به اشتغالزا بودن بخش کشاورزی، سهم این بخش در تولید ناخالص ملی و همچنین اهمیت غذایی کشاورزی در کشور داشتن اطلاعات این بخش ضرورت دو چندانی پیدا می کند. محمد رضا قاسمی با اشاره به فرمان ریاست جمهوری تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی طبق ماده پنج قانون سرشماری کشوری مکلف به همکاری با مجریان این طرح هستند. وی افزود: در همین چارچوب انتظار و توقع مجریان طرح سرشماری اقتصادی از نهادهای اجرایی این است که اطلاع رسانی و تبلیغات اجرای این طرح را مخصوصا در مناطق روستایی با همکاری بخشداری ها در دستور کار قرار دهند. اطلاعات شخصی مردم محرمانه می ماند مسئول هیئت آمارگیری شهرستان شاهرود، با اشاره به 202 روستای مسکونی حومه این شهرستان، اظهار داشت: خواسته بعدی ما از دستگاه های دولتی، پشتیبانی از این طرح به واسطه وسعت منطقه تحت پوشش آمار گیری در شهرستان است. قاسمی یکی از چالش های اجرای سرشماری کشاورزی را اطلاع رسانی نسبت به محرمانه بودن اطلاعات شخصی دانست و گفت: باید به مردم این اطمینان داده شود که تنها از برآورد مجموع اطلاعات کسب شده در پایان این طرح در برنامه ریزی های کلان استقاده می شود. وی افزود: همچنین امسال برای نخستین بار سوالات مربوط به درآمد و اقتصاد بهره برداران و کشاورزان از پرسش نامه ها حذف شده است.

55 نفر عهده دار اجرای سرشماری کشاورزی شاهرود رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین در خلال این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار مهر با موضوع آمادگی افراد آمارگیر در اجرای این طرح، گفت: همه 55 نفر آمارگیر فعال در سطح شهرستان از آموزش های لازم بهره مند شده اند و از آمادگی مناسبی برای کار با تبلت و برنامه نصب شده بر روی آن، برخوردار هستند. قاسمی در خصوص نحوه گزینش این افراد اظهار داشت: آمارگیران طرح سرشماری کشاورزی از طریق ثبت نام در سامانه جهاد کشاورزی و گذراندن مراحل گزینش تعیین شده اند که برخی از آنها که تحصیلات مرتبط با بخش کشاورزی را دارا بودند در اولویت قرار داشتند.   در خاتمه نشست هماهنگی برگزاری طرح سرشماری عمومی کشاورزی 93، حکم ریاست جمهوری در خصوص چگونگی برگزاری این طرح و نیز الزام همه دستگاه های دولتی به همکاری با مجریان این طرح ملی قرائت شد.








۱۳۹۳/۶/۳۰ - ۱۴:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن