تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820261245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان مي تواند مرکز آموزش تئاتر کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۱۰ب.ظ)
اصفهان مي تواند مرکز آموزش تئاتر کشور باشد معاون حقوقي، امورمجلس و استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به هنرخيز بودن اصفهان گفت: اين استان مي تواند مرکز آموزش و توليد تئاتر کشور باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين نوش آبادي در آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره تئاتر اصفهان با بيان مطلب فوق گفت: اين استان در همه بخش هاي هنري و فرهنگي فعال عمل کرده و در اين زمينه از قابليت ها و ظرفيت هاي وسيعي برخوردار است.
وي با بيان اينکه بايد هنر را به سمت دانشگاه ها حرکت داد گفت: فقط سه درصد دانشجويان اصفهان در رشته هاي هنري هستند و اين گونه نبايد باشد.
نوش آبادي افزود: اصفهان نقشي مهم، موثر و بي نظير در عرصه فرهنگ و هنر کشور دارد به عنوان پايتخت تئاتر ايران شناخته مي شود.
وي به پيشينه تاريخي و صدها ساله هنر تئاتر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اين سابقه به گذشته هايي برمي گردد که هنرهايي آييني و تعزيه در اصفهان اجرا مي شد.
معاون حقوقي، امور مجلس و استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه تئاتر در اصفهان خود را به خوبي نشان داده گفت: اين هنر با قدرت در عرصه بين المللي نيز حضور دارد.
وي با اشاره به نقش ديپلماسي هنر تئاتر افزود: ديپلماسي هنر تئاتر نيز مانند مانند ساير هنرها در عرصه جهاني مي تواند موثر باشد و فعاليت کند.
نوش آبادي با تشريح جايگاه هنر در اقتصاد، فرهنگ و رفع نيازهاي بشري گفت: بايد هنر را به سمت ثروت سوق داد و هنر هاي نمايشي را تقويت کرد.
بيست و ششمين جشنواره تئاتر استان اصفهان شامگاه پنجشنبه با حضور مقامات استاني و کشوري با معرفي برترين ها پايان يافت.
هنرمنداني جاودانند که آثارشان با باورهايشان همراه باشد
معاون حقوقي، مجلس و امور استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درنخستين هم انديشي هنرمندان پيشکسوت اصفهان و گراميداشت مقام استاد محمود فرشچيان نيز گفت: هنر در گرو باور و عقايد است و هنرمنداني ماندگار و جاودانند که عقايد و آثارشان با ارزش هاي فرهنگي باورهاي شان همراه باشد.
نوش آبادي افزود: استاد فرشچيان صاحب مکتب هنري است و منزلت اين استاد بزرگ هنوز به قدر کافي شناخته نشده است.
وي آبادي با اشاره به غربت ارزش ها و معنويت در جهان حاضر افزود: استاد فرشچيان با خلق آثار گرانسنگ، مردم را با عمق ارزش ها آشنا کرد.
نوش آبادي با تاکيد بر اينکه اصفهان شهر تمدن ساز و هنرپروراست افزود: مبدا و منشا هنرهاي تجسمي ايران اصفهان و هنرمندان اين استان هستند و هنر اين خطه بسترساز ديپلماسي فرهنگي در عرصه بين الملل است.
معاون حقوقي، امور مجلس و استان هاي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي ابراز اميدواري کرد که دبيرخانه هنرهاي تجسمي ايران در اصفهان استقرار پيدا کند تا اين استان به عنوان مرکز ترويج هنرهاي تجسمي عمل کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن