تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانیون، مناطق محروم را دریابند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر شورای عالی حوزه روحانیون، مناطق محروم را دریابند قم - ایرنا - دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: برخی از استان ها با کمبود روحانی روبرو هستند و این خلاء باید با هجرت روحانیون از قم به سایر استان ها برطرف شود.


به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله "مرتضی مقتدایی"، در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مجتمع آفتاب جمکران، اظهار داشت: در گذشته در هر استانی یک عالم محور قرار می گرفت، ولی اکنون اینگونه نیست و در این زمینه احساس خلاء می شود.
وی ، حوزه تبلیغ دین و معارف اهل بیت (ع) را از ضرورتها خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که طلاب و روحانیان باید برای تبلیغ به شهرستانهای خود بروند و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه باید در این راستا تلاش و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه و ظرفیتهای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، گفت: نمایندگان مجمع باید از مشکلات حوزه های استان و شهرستان خود اطلاع داشته باشند و طرح ها و مشکلات را به جامعه مدرسین و شورای عالی و مدیریت حوزه منتقل کنند تا برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام شود.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به جایگاه عالمان دین و نقش بی بدیل آنان درحفظ دین و دینداری مردم، گفت:بر اساس روایتی از امام هادی (ع) اگر علما نبودند مردم از دین خارج می شدند.
وی، تفقه در دین و تهذیب نفس را از اصلی ترین رسالت های حوزویان بر شمرد و با انتقاد از افرادی که می گویند حوزه به لحاظ علمی و تهذیبی تنزل یافته و از این مساله سوء استفاده می کنند، گفت: حوزه باید روز به روز در عرصه های علمی و تهذیبی رشد داشته باشد و اگر خدای ناکرده افتی هم وجود داشته، با تحقیق و آسیب شناسی دقیق مرتفع می شود و مجمع نمایندگان می تواند این مسائل را رصد و پیگیری کند.
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های مجمع، گفت: مجمع نمایندگان در راستای تحقق آرمان های امام خمینی (ره)، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و ایجاد ارتباط بیشتر طلاب و فضلا با بزرگان حوزه، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه فعالیت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین "سید علی اکبر حسینی نژاد" با اعلام اینکه مجمع از 202 نفر نماینده از استادان، معاونان و افراد مؤثر در حوزه تشکیل شده است که رابط رسمی میان بدنه و مقامات عالی حوزه هستند، ارتقای سطح علمی حوزه، مبارزه با افکار سیاسی منحرف ایجاد زمینه رشد و شکوفایی طلاب، اصلاح و تنظیم برنامه های آموزشی و کمک به گسترش معارف اسلامی را از جمله وظایف این مجمع خواند.
وی به ظرفیت های این مجمع اشاره کرد و گفت: این مجمع تاکنون تنها 20 درصد توان و انرژی خود را به منصه ظهور رسانده و تلاش ما، به فعلیت رساندن تمام ظرفیت های مجمع نمایندگان با حمایت مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه است و در این راستا حدود 25 طرح به شورای عالی ارسال شده که اجرایی یا در حال برنامه ریزی است.
نخستین جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال تحصیلی جدید با حضور اعضا در مجتمع آفتاب جمکران برگزار شد. ک/1
7406/ 550/


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن