تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804936441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان جشنواره تئاتر رضوان با برتري گروه نمايشي مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ (۲۰:۳۳ب.ظ)
پايان جشنواره تئاتر رضوان با برتري گروه نمايشي مشهد بيست و چهارمين جشنواره تئاتر رضوان استان خراسان رضوي با برتري گروه نمايشي مشهد مقدس با اجراي تئاتر «شب شات شانديز» به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيست و چهارمين جشنواره تئاتر رضوان استان خراسان رضوي با حضور ۱۰ تيم هنري در بخش مسابقه و ۶ تيم در بخش ويژه و جنبي به کار خود پايان داد و گروه نمايشي مشهد با تئاتر «شب شات شانديز» به کارگرداني بهناز طبسي و گروه نمايشي نيشابور با تئاتر «کسي اينجا نيست» به کارگرداني بهزاد آقاجاني به مرحله منطقه اي جشنواره تئاتر راه يافتند.
«سيد اشرف طباطبايي» رئيس انجمن هنرهاي نمايشي کشور در مراسم اختتاميه اين جشنواره به نقش و جايگاه جوانان در حفظ هنر تئاتر اشاره نمود و تصريح کرد: وفادارترين اعضاي گروه هاي نمايشي، جوانان هستند که با کمترين امکانات مالي و تمام پتانسيل خود، اين هنر نمايشي را حفظ نموده اند و بايستي در کشور به خانواده تئاتر و گروه هاي نمايشي و آثار آنان اهميت داده شود.
وي ادامه داد: با انجام اين کار فرهنگي توسط جوانان، پيشکسوتان عرصه هنري بايد در انتخاب آثار و نوع نمايش هايي که اجرا مي شود و آموزش به جواناني که کار مي کنند، کمک کنند.
طباطبايي با اشاره به اينکه تئاتر، هنر، حرفه و سرگرمي است از آسيب پذيري اين حرفه سخن گفت و در خصوص مباحث فرهنگي گفت: مباحث فرهنگي به مثابه دانه هاي ريزي هستند که توسط هر مرغ ناحقي برچيده مي شود.
وي ادامه داد: کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مانند عمارات، سياه چاله اي است که مباحث فرهنگي ما را به غارت مي برد و مي بلعد و چيزي براي ما نگه نمي دارد.
رئيس انجمن هنرهاي نمايشي کشور در بخش پاياني سخنان خود به نقش بي بديل ايران اسلامي در گسترش اسلام در کشورهاي جهان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: هر جا که اسلام از طريق ايران گسترش يافت با فرهنگ و هنر ايران همراه بود و شهرستان گناباد نيز در اين زمينه و گسترش فرهنگ و هنر ايراني بومي فعاليت بسزايي داشته است.
يکي از آثار برگزاري بيست و چهارمين جشنواره تئاتر خراسان رضوي در گناباد، شناخته شدن بعد فرهنگي-هنري گناباد در سطح استان بود.
حميد طباطبايي، معاون هنري سينمايي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، ديگر سخنران مراسم اختتمايه اين جشنواره، به شناخته شدن بعد فرهنگي-هنري گناباد در سطح استان خراسان رضوي و کشور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت جديدي که گناباد در بين مسوولين فرهنگ و هنر استان پيدا کرد، اين شهرستان قابليت هاي خيلي عظيم تر براي اجراي کارهاي فرهنگي-هنري دارد و داشتن يک سينما و سالن نمايش براي اين شهرستان کم است، البته اين درحالي است که سينما شهر گناباد مدرترين سينماي استان بعد از سينماهاي مشهد است و اين چنين سينمايي حق مردم فرهنگي گناباد مي باشد.
وي ادامه داد: گناباد در بسياري از مسائل فرهنگي-هنري استان مي تواند دخيل و سرنوشت ساز باشد و خودش به تنهايي مي تواند اينچنين جشنواره هايي را برگزار نمايد.
«محمد صفايي»، فرماندار گناباد، نيز در مراسم اختتاميه بيست و چهارمين جشنواره تئاتر رضوان استان خراسان رضوي يکي از کاستي ها و معضلات موجود در تئاتر و فيلم را متن نمايشنامه ها دانست و تصريح کرد: متن هاي نمايشنامه هاي ما کمتر مبتني بر نيازهاي حوزه ملي مي باشد و بعضاً مبتني بر حوزه فراملي مي باشد و معرفت و شناخت به حوزه ملي کمتر وجود دارد.
وي ادامه داد: در جشنواره فجر نيز اين موضوع وجود دارد و نگاه فرامرزي نمي تواند مبتني بر نيازهاي بومي باشد و اگر نيازهاي حوزه ملي به خوبي تشخيص داده نشود، اين رسوخ فراملي در متن نمايش نامه ها بوجود مي آيد.
يونس آبسالان يکي از اعضاي هيأت داوران بيست و چهارمين جشنواره استاني تئاتر، در خصوص اين هنر نمايشي گفت: ما در يک پيله روشن فکري محصور هستيم و اين گونه تلقي مي نماييم اگر دخالت و در بعضي از قضايا فکر کنيم با ما برخورد خواهد شد.
وي ادامه داد: جريان مديريت در تئاتر کشور شکل گرفته است و ايران ديگر فقط تهران نيست و آدم هاي تئاتر ديگر انسان هاي نازپرور نيستند و امروز تئاتر ايران پيشگام نسبت به کشورهاي توسعه يافته و اروپايي بوده و تمامي هنرمندان تئاتر ايران، در اداره تئاتر کشور مشارکت داشته اند.
در پايان مراسم اختتاميه از برترين هاي بخش پوستر، نور، بروشور، طراحي صحنه، لباس، موسيقي، بازيگران مرد و زن، کارگردان و نمايش نامه نويسي با لوح تقدير، هداياي نقدي، ديپلم افتخار و تنديس جشنواره تقدير به عمل آمد.
گفتني است؛ هيأت داوران بيست و چهارمين جشنواره استاني تئاتر متشکل از يونس آبسالان، محسن حسيني و جليل رفيعي بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن