تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از گروه های نمایشی استان تهران رویکرد جشنواره تئاتر این استان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمایت از گروه های نمایشی استان تهران رویکرد جشنواره تئاتر این استان است تهران بزرگ - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران با رویکرد حمایت از گروه های نمایشی این استان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین اسماعیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران افزود: فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ماه اعلام شد و اختتامیه آن نیز در 21 شهریور ماه برگزار می شود.
وی بیان کرد: 62 گروه نمایشی از شهرستان های استان تهران متقاضی شرکت در جشنواره بودند که ازاین تعداد 48 اثر به جشنواره راه یافته و توسط هیات داوران مورد بازبینی قرار گرفت.
اسماعیلی حضور هنرمندان و گروه های نمایشی از 16 شهرستان استان را از نقاط قوت این جشنواره دانست و گفت: استقبال گروه های نمایشی شهرستان های ری، فیروزکوه و ملارد بیشتر از سایر شهرستان ها بوده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهر کرد: در جشنواره یاد شده 400 هنرمند حضور داشتند که 60 درصد آنان را هنرمندان آقا و 40 درصد دیگر را بانوان تشکیل می دادند.
وی یادآور شد: در بخش پایانی جشنواره 12 اثر انتخاب شده که 9 اثر به بخش اصلی جشنواره، 3 اثر به بخش جنبی و ویژه راه یافته و 120 هنرمند رشته نمایش در آن فعال هستند.
وی توجه به آثار تولید شده توسط هنرمندان بومی استان تهران، استعدادیابی و توجه به جوانان و توجه به شهرستان های استان تهران را از مهمترین معیارهای انتخاب آثار این جشنواره عنوان کرد.
وی با اشاره به رویکرد حمایتی از گروه های نمایشی استان خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از گروه های نمایشی استان، از 5 اثر برای اجرای ویژه در حوزه هنری و جشنواره تئاتر منطقه ای حمایت می شود.
اسماعیلی با تاکید بر ایجاد شرایطی برای اجرای مستمر تئاتر در سالن های نمایش استان تهران بیان کرد: با نگاه آموزشی در این حوزه سطح فنی آثار ارتقاء یافته و می توانیم شاهد اجرای تئاترهای استان تهران در سالن های این استان در طول سال باشیم.

**تمرکز زدایی در برنامه های هنری استان تهران تقویت هنر را به همراه دارد
اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح برنامه های هنری و رسانه ای این اداره کل در طول سال خاطر نشان کرد: تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی استان تهران تقویت هنر در این استان را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه جمعیت برخی از شهرستان های استان تهران بیشتر از برخی استان های کشور است، تاکید کرد: عدالت فرهنگی در استان تهران از سیاست های دولت تدبیر و امید است و توجه به شهرستان های استان تهران و ایجاد کمربند فرهنگی در این استان تاثیر در سطح هنر استان دارد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان های استان تهران در برج میلاد، واگذاری امور فرهنگی و هنری به اصحاب هنر با توسعه و تقویت انجمن های فرهنگی - هنری، تشکیل انجمن موسیقی استان برای اولین بار را از جمله برنامه های اجرا شده این اداره کل عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: تشکیل انجمن سینمایی جوانان استان تهران، تشکیل کارگروه و شورای تخصصی مد و لباس استان تهران، شب های موسیقی از دیگر برنامه های اجرایی حوزه هنر و سینمای این اداره کل است.
وی برگزاری سمینارهای تخصصی حوزه تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی، برگزاری بازار فرهنگ و هنر استان تهران در سال اقتصاد و فرهنگ به منظور فروش آثار هنرمندان جوان را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران برشمرد.
وی همچنین با اشاره به تمرکززدایی در برنامه های فرهنگی استان تهران اظهار کرد: در راستای اجرای این سیاست جشنواره ولاء به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رباط کریم، جشنواره خوشنویسی قلم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات، جشنواره فیلم کوتاه از سوی اداره شهرستان دماوند اجرا می شود.
اسماعیلی اظهار کرد: در ایام ماه محرم و صفر نیز همایش سوگ خورشید، با اجرای هنرهای نقالی، پرده خوانی، تعزیه و همایش های میدانی در شهر تهران اجرا می شود.

** سیاست تمرکززدایی دولت در برنامه های فرهنگی بافت فرسوده فرهنگ را احیا می کند
بر اساس این گزارش "مهدی ابوالحسنی" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز با اشاره به سیاست تمرکززدایی دولت در برنامه های فرهنگی اظهار کرد: جشنواره تئاتر استان تهران در راستای این سیاست در شهرستان ری برگزار شد.
وی گفت: اختتامیه این جشنواره از 18 تا 21 شهریور ماه برگزار و نمایش های برگزیده نیز اجرا می شود.
ابوالحسنی یادآورشد: نمایش های برگزیده در سالن های ابوالفتوح رازی اداره ارشاد شهرستان ری، کانون فرهنگی - تربیتی سمیه وابسته به آموزش و پرورش و سالن شیخ صدوق متعلق به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اجرا می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری همچنین با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان تهران خاطر نشان کرد: آیین اختتامیه در سالن ولیعصر (عج) در فرهنگسرای ولاء برگزار می شود.
وی همچنین از اجرای برنامه "ری گردی" همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر استان تهران خبر داد و گفت: در این برنامه علاقه مندان می توانند با شهرستان ری و تاریخ و فرهنگ آن بیش از گذشته آشنا شوند.

** حضور گروه های نمایشی ده شهرستان استان تهران در اختتامیه جشنوراه تئاتر استان تهران
بر اساس این گزارش "حسین عاطفی" مسوول انجمن نمایش استان تهران نیز گفت: نمایش های "شاید زندگی" از شهرستان ورامین، "قهقرا" از شهرستان ورامین، "فراموشی" از اسلامشهر، "مترسک های جنگی" از شهرستان پاکدشت، "زمستان است" از شهرستان شهریار در اختتامیه به اجرا در می آیند.
به گفته وی نمایش های "جان مادرتان نرقصید" از شهرستان ری، " ودیعه" از شهرستان پیشوا، "کبیسه های مردابی" از شهرستان تهران، "آخرین شیر کهکشان راه شیری" از شهرستان ملارد نیز در اختتامیه به نمایش در می آید.
عاطفی تاکید کرد: در بخش جنبی آیین اختتامیه نیز نمایش های "نقل سرخ"، " سیب سرخ غلط زنان" و " کانت و میم" به نمایش در می آید.
تهرام/7244/1565


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن