تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804024309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش آبروی نظام جمهوری اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آموزش و پرورش آبروی نظام جمهوری اسلامی است کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت:آموزش و پرورش پیشانی و آبروی نظام جمهوری اسلامی است و این اهمیت وظیفه مسوولان در توجه هرچه بیشتر به آن را بیشتر کرده است .


هانی معلمی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تعداد مدارس کیش را 31 باب اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 22 مدرسه دولتی، شش مرکز غیر دولتی ، دو مدرسه آموزش از راه دور و یک مدرسه استثنایی در سطح های مختلف در حال فعالیت هستند.
وی تعداد دانش آموزان جزیره را 6 هزار نفر نفر عنوان کرد و یادآور شد:به دلیل جابجایی پی درپی کارمندان و مهاجرت، این آمارثابت نبوده و تغییر می کند.
این مسوول درباره دریافت هزینه هنگام ثبت نام دانش آموزان و تعرفه مدارس غیردولتی نیز اظهار داشت : تعرفه مدارس غیر انتفاعی بر مبنای ابلاغ آموزش و پرورش است و در مدارس دولتی هم بر مبنای برنامه ها مبلغی دریافت می شود ، البته به مدارس تاکید شده،در ابتدای کار شفاف سازی صورت گیرد تا اولیا بدانند چه تعهداتی دارند و در قبال آن هزینه کنند اما در هنگام ثبت نام پولی دریافت نمی شود.
وی با بیان اینکه مدرسه های دولتی درکنار سرانه دولت با مشارکت دلسوزانه مردم اداره می شود گفت:ترقی و رشد مراکز آموزشی وابسته به مشارکت اولیای دانش آموزان است و مردم جزیره کیش نیز با علاقه و محبت در این راستا همواره به این مجموعه کمک کرده ان
* کیفیت آموزش تحت الشعاع مهاجرت ها قرار گرفته است
وی ادامه داد:هرچند کیفیت آموزش و پرورش در سال های اخیر روبه رشد بوده اما این کیفیت تحت الشعاع مهاجرت ها قرار گرفته و آنچه مورد نظر است را تامین نمی کند و برای رسیدن به جایگاه مطلوبپ،باید رویکرد جدیدی در پیش گرفته شود.
معلمی به ابلاغ صادر شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در سالجاری برای کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش در مناطق آزاد و تغییر روند آموزشی ، استاندارد سازی و کیفیت بخشی به محتوا اشاره کرد و گفت : تفاهم نامه ای در این راستا بین وزیر آموزش و پرورش و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به امضا رسیده که طرح اولیه این تفاهم نامه از سوی علی اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد پیشنهاد شده و به دلیل اهمیت آن تلاش این است که در سطح ملی نیز پیگیری شود.
وی اضافه کرد : این طرح به صورت پایلوت در کیش انجام خواهد شد و استاندارد سازی فضاهای آموزشی ، تجهیز مدارس ، کیفیت بخشی به آموزش ، ساماندهی نیروی انسانی و مدیریت مجرب در بخش های آموزشی در اولویت کارها خواهد بود.
* توجه به نیروی انسانی و انگیزه بخشی
وی به وجود معلمان با تجربه و دلسوز در جزیره کیش اشاره کرد و گفت:نباید از این ظرفیت انسانی غافل شویم و معلمان هم حرف هایی برای گفتن دارند که باید با پیگیری خواسته ها، انگیزه خدمت رسانی را در آنها افزایش دهیم.
وی تعداد معلمان ساکن شاغل در جزیره را 386 نفر عنوان کرد و گفت : بیشتر فرهنگیان از استان های بزرگ کشور و به ویژه استان های همجوار منتقل شده اند و تعداد نیروهای بومی کمی درجزیره به شغل شریف معلمی اشتغال دارند .
* پروژه مهر امسال هم پیگیری شده است
وی یاد آور شد :اجرای پروژه مهر ماموریت هر ساله آموزش و پرورش است که علاوه بر ساماندهی ، بحث تجهیز ، تعمیر ، بازسازی مدارس ، برآورد جمعیت و افزایش و کاهش آن در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد و تعداد کلاس ها و دانش آموزان و معلمان،نیازمند بررسی و مطالعه است که در راستای برطرف سازی نواقص و کمبودها، آمار را استخراج کرده و به سازمان آموزش و پرورش داده ایم.
معلمی با بیان اینکه متولی ساخت و ساز، تجهیز و نگهداری مدارس و مراکز آموزشی با سازمان منطقه آزاد است که به حق در این زمینه دلسوزی های لازم صورت گرفته و نگاه آنها به مقوله آموزش وپرورش ویژه است.
به گفته وی مذاکراتی هم با مدیر عامل سازمان انجام شده که اثر بخش بوده و برخی اقدامات در زمینه تجهیز و تعمیر انجام شده و سایر برنامه هم درطول سال انجام خواهد شد که البته تلاش داریم خللی در روند آموزش ایجاد نشود.
* عزم جدی برای تبدیل کیش به الگوی برتر آموزشی کشور
معلمی با بیان اینکه به دنبال ایجاد منطقه نمونه آموزش و پرورش در کیش هستیم گفت : اجرای طرح استاندارد سازی مدارس بر اساس الگو، زمان بر بوده و لازمه آن برنامه ریزی منجسم و مناسب ، مدیریت کار آزموده و اختصاص بودجه لازم است .
وی با بیان اینکه برنامه هایی برای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در دستور کار است یادآور شد : برنامه های کوتاه مدت که در شان جزیره زیبای کیش باشد درحال اجرا است که ساماندهی لباس و پوشش مناسب در چهار رنگ از جمله این برنامه ها است که از چندی پیش اجرای آن آغاز شده است و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید به اتمام خواهد رسید.
به گفته این مسوول آموزشی ، ساماندهی نیروی انسانی و تخصصی کردن آن در سطح معلمان ابتدایی و بکار گیری مدیران مجرب و متخصص در حوزه مدیریتی نیز از دیگر برنامه های در حال اجرا و پیگیری است .
وی به نیاز سنجی صورت گرفته در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت : پس از بررسی ها طرح برگزاری کلاس های کنکور برای پایه های سوم دبیرستان و تشکیل کلاس های کنکور برای نخستین بار به اجرا در آمد و گروه مجربی از مدرسان دررشته های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک در هشت هفته در دو دبیرستان نمونه دولتی ( فاطمیه و امام خامنه ای ) اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی کردند که رضایت اولیا و دانش آموزان را به همراه داشت و تلاش می شود در سال تحصیلی 93-94 نیز این روند با کمک والدین و سازمان منطقه آزاد برای دوره های پیش دانشگاهی ادامه یابد.
* به مباحث محتوایی ورود خواهیم کرد
وی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در مورد تغییر و ارتقا کیفیت محتوای آموزشی متناسب با مدارس دولتی و غیر دولتی گفت : در تفاهم نامه امضا شده این موضوع مورد توجه قرار گرفته است که البته هنوز کامل در این زمینه ورود نکرده ایم.
معلمی اضافه کرد : آموزش و پرورش یک شورای راهبردی تعیین کرده است و در آن چهار کارگروه برای پرداختن به مباحث محتوایی و مسائل توسعه ای در نظرگرفته شده که بتوانیم به سمت الگو شدن در این زمینه نیز حرکت کنیم .
* ایجاد پژوهش سرا در دستور کار است
وی در مورد توجه به امر پژوهش در کنار آموزش گفت : به دلیل محدودیت جغرافیایی از ظرفیت های موجود باید به بهترین نحو استفاده کرد ، دررویکرد جدید علاوه بر توجه به آموزش به مباحث پرورشی هم تاکید شده است .
معلمی خاطر نشان کرد : نگاه ما به این سمت است که کیش را الگویی برای منطقه و کشورهای همسایه در حوزه آموزش و پژوهش قرار دهیم ، ایجاد یک پژوهش سرای دانش آموزی در برنامه است ، همچنین با ایجاد آموزشگاه های مدرن می توان المپیادهای مختلف جشنواره و مسابقات علمی و آموزشی را برگزار کرد.

* ارزیابی یکساله عملکرد معلمان ملاک ماندگاری / عمل به شاخص ها حمایت لازم را درپی خواهد داشت
این مسوول آموزشی در مورد اقدامات لازم برای ماندگاری نیروهای آموزشی در جزیره و انتقادات اولیا در این زمینه نیز گفت : ملاک حضور معلمان بر اساس مباحث مورد توجه در تفاهم نامه است ، ابتدا نیروهای آموزشی به صورت انتقال موقت یکساله وارد جزیره می شوند ، وضعیت عملکردی و رضایتمندی از آنان در طول یکسال بررسی می شود درصورت داشتن شرایط و کیفیت لازم برای سال بعد حضور آنها تمدید خواهد شد .
معلمی شرط مهم و لازم برای ماندگارکردن این افراد را رسیدگی به وضعیت معیشتی ، مسکن و عزتمندی و حفظ کرامت و جایگاه و همچنین عملکرد روبه رشد آنان دانست و گفت : قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است .
وی با بیان اینکه گفت وگو هایی در راستای حمایت از معلمان با مدیر عامل منطقه آزاد شده است گفت : حقوق اصلی معلمان توسط اموزش و پرورش پرداخت می شود اما چنانچه شاخص ها و فاکتورهای لازم تعیین شده از سوی آموزش و پرورش و منطقه آزاد در فردی وجود داشته باشد مورد حمایت معیشتی و مسکن از سوی مسوولان سازمان قرار خواهد گرفت .
این مسوول در آموزش وپرورش به مشکلات مسکن در جزیره کیش اشاره و اضافه کرد : باید بتوان از ظرفیت های موجود در منطقه برای رفاه معیشت فرهنگیان استفاده کرد ، در شرایط فعلی بخشی از هزینه مسکن به آنها پرداخت می شود.

* پیام رهبری در حوزه فرهنگ فصل الخطاب برای همگان است
وی درمورد نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : پیام معظم له برای همگان به ویژه آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش و فرهنگ یک فصل الخطاب ارزشمند است ، از آنجایی که فرزندان این مرزو بوم باید به درستی تربیت شوند وظیفه ماست تا بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آنها را تربیت و هدایت کنیم ، تلاش داریم برنامه های فرهنگی ، پرورشی و آموزشی و همچنین جشنواره ها را برمبنای این بیانات برگزار نماییم .
معلمی اظهار داشت : برنامه های فرهنگی و تربیتی باید بگونه ای باشد که خروجی آموزش و پرورش جوانی باشد تا بتواند با خود اتکایی ، اعتماد به نفس همراه با تفکری سالم و نگاهی اعتقادی و ارزشی به جامعه وارد شود ، محصول این تلاش باید فردی باشد که چگونه اداره کردن خود و زندگی را بشناسد و نحوه مدیریت زندگی را بداند ، این نوع تفکر و هدایت در حوزه کاری و فکری آموزش و پرروش است .

* دبستان البرز کیش میزبان جشن شکوفه ها
وی به آمادگی آموزش و پرورش کیش و همچنین مدارس برای میزبانی از دانش آموزان در سال جدید تحصیلی اشاره کرد و گفت : جشن شکوفه ها و ورود کلاس اولی ها به مدارس در 31 شهریورانجام می شود و دبستان البرز نیز میزبان کلاس اولی ها خواهد بود ، یکم مهر ماه نیز زنگ مهر در دبیرستان نمونه دولتی بعثت با حضور مسوولان دولتی به صدا در خواهد آمد.
سه شنبه شب نیز اولین جلسه شواری عالی آموزش و پرورش به ریاست علی اصغر مونسان و اعضای این شورا در آستانه سال تحصیلی جدید به منظور ارائه راهکارهای برای عملیاتی کردن تفاهم نامه اخیرآموزش و پرورش و منطقه آزاد کیش برگزار شد .
نیمه مرداد ماه امسال تفاهم نامه ایی میان وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با هدف توجه ویژه به مسائل آموزش و پرورش در مناطق آزاد به امضا رسید .
در این تفاهم نامه بر تدوین برنامه برای رشد توانمندسازی مهارت آموزی درمدارس محدوده مناطق آزاد کشورتاکید شده است .
این تفاهم نامه با هدف ارتقای کیفی و کمی آموزش و پرورش مدارس، توسعه و تجهیز مدارس و مراکز آموزشی، پرورشی و پژوهشی، توانمندسازی معلمان و تقویت انگیزه فرهنگیان، ایجاد منطقه آموزشی و پرورشی الگو و نمونه و توسعه مشارکت برای ایجاد زمینه خودکفایی مدارس و مراکز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و... امضاء شده است.
گفت وگو : مریم زباندان
1630**1641/668


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن