تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805703615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز میلاد نقاشان روزنامه اختصاصی چاپ می‌شود/ تیتر یک‌: تولد نقاش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
روز میلاد نقاشان روزنامه اختصاصی چاپ می‌شود/ تیتر یک‌: تولد نقاش
آیدین خانکشی‌پور یکی از نمایشگاه‌گردانان نمایشگاه «تیتر یک: تولد نقاش»، برپایی این نمایشگاه را در راستای توجه به موضوع رسانه و روزنامه عنوان کرد و بر این اساس، هنرمندان تیتر یک روزنامه‌ها را به روز تولد خود اختصاص می‌دهند.



به گزارش خبرنگار مهر، انجمن هنرمندان نقاش ایران نمایشگاهی از آثار اعضای خود را با عنوان «تیتر یک: تولد نقاش» چهارم آبان ماه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد کرد. آیدین خانکشی‌پور یکی از نمایشگاه‌گردانان این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره توضیح داد: موضوع نمایشگاه توجه به رسانه و به طور خاص روزنامه به عنوان ابزار ارتباط جمعی و در دسترس عام است و افراد یک جامعه از طریق آن در رویارویی با واقعیت قرار می گیرند، ایده این نمایشگاه نیز بر همین اساس شکل گرفت که چقدر خوب بود برای روز تولد هر نقاش یک روزنامه چاپ می شد و با این رویا، ایده این نمایشگاه مطرح شد و به این منظور یک روزنامه با طرح پیش ساخته در اختیار هر هنرمند شرکت‌کننده قرار می گیرد تا تیتر یک این روزنامه پیش‌ساخته را به مناسبت روز تولد خودش هر گونه که دوست داشت طراحی و نقاشی کند. وی افزود: صفحه پیش‌ساخته این روزنامه شبیه صفحه اول روزنامه هاست که با تاریخ تولد هر نقاش شرکت کننده در نمایشگاه به صورت اختصاصی چاپ می شود و در قطع 50 در 70 در اختیارشان قرار می گیرد تا با هر تکنیکی که مایل بودند آن را کار کنند. خانکشی پور یادآور شد: با توجه به مدت زمان کوتاهی که در اختیار هنرمندان قرار دارد و مقوایی که به شکل روزنامه پیش‌ساخته به آنها داده می شود، پیش بینی ما این است که طبع طراحانه آثار بیشتر باشد. او درباره قیمت گذاری آثار هم توضیح داد: هر هنرمند قیمت اثرش را خودش تعیین خواهد کرد اما تلاش می کنیم قیمت ها را متعادل کنیم. این هنرمند نقاش در خاتمه با اشاره به هنرمندانی که به این نمایشگاه دعوت خواهند شد، متذکر شد: یک لیست دعوتی داریم و فراخوان عمومی هم منتشر می شود اما سقف حضور هنرمندان در این نمایشگاه 300 نفر است و باید دید چه تعداد مشارکت می کنند اما در لیست دعوت ما علاوه بر تعدادی هنرمند پیشکسوت، بسیاری از هنرمندان نسل میانه و جوان هنر ایران که به صورت جدی کار می کنند، حضور دارند. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: آن چه امروزه روزنامه می نامیم زمانی نامه ای شامل خبرهای مهم بود که به دور دست ها فرستاده می شد. روزنامه امروزه به عنوان عمومی ترین ابزار رسانه تا چه حد واقعیت ها را منعکس می کند؟ گاه بال و پر دادن به یک موضوع تا حدی است که آن را به یک داستان خیالی نزدیک می کند. با این حال هر روز با خواندن این نامه روز به چالش کشیده می شویم و با سطوح و لایه های مختلف آن از تغییرات جامعه انسانی آگاه می شویم. چه خوب بود اگر برای زادروز هر یک از ما نقاشان روزنامه ای به چاپ می رسید، می توانستیم هرآنچه که دلمان می خواهد را به عنوان حقیقت تولید کنیم.
تیترها و تصویرها از ارکان اصلی روزنامه هستند. متن و تصویر در کنار هم بازی های مفهومی و بصری را در ذهن بیننده ایجاد می کنند. «تیتریک: تولد نقاش» عنوانی است که برای این نمایشگاه گروهی در نظر گرفته ایم. این عنوان همچنین عنوان روزنامه هایی است که هر هنرمند به قلم خود می آفریند. روزنامه زادروز که خبر مهم آن تولد و تاریخ انتشارآن، روز تولد نقاش است. نقاش، تصویر می کند، می نویسد و به هر گونه ای که می خواهد واقعیتی یا خیالی را به دلخواه خلق می کند. هنرمندان باید آثارشان را تا 5 و 6 مهرماه به انجمن تحویل دهند و نمایشگاه نیز از 4 تا 11 ابان ماه در همه گالری های خانه هنرمندان برپا خواهد شد. مینا نادری، آیدین خانکشی پور و کتایون مقدم نمایشگاه گردانان این نمایشگاه هستند.
 


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۴:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن