تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806335096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه مدارس غیرانتفاعی دراستان بوشهر ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسعه مدارس غیرانتفاعی دراستان بوشهر ضروری است بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهرگفت: توسعه و راه اندازی مدارس غیرانتفاعی با کیفیت عالی دراین استان ضروری است.


به گزارش ایرنا، دکتر مصطفی سالاری روز چهارشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکی از اولویت های آموزش و پرورش دراین استان باید توسعه و راه اندازی مدارس غیرانتفاعی با کیفیت عالی و نظارت دقیق بر کارکرد آنها باشد.
وی با تاکید بر فراهم شدن تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در استان بوشهر اظهارکرد: فصل تعلیم و تربیت از زمان های فراموش نشدنی در زندگی هر فرد است که در تمام طول عمر از این دوران به نیکی یاد می کند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی مقدس و مهم در نظام اسلامی است که وظیفه سترگ تعلیم و تربیت نسل آینده را بر عهده دارد، بنابراین تمام دستگاه های اجرایی باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
سالاری اضافه کرد: فرهنگیان استان بوشهر همه اهل خلاقیت هستند و باید از ظرفیت های محدود بهره حداکثری داشته باشند تا حداکثر مشکلات آموزش و پرورش استان حل شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه باید رتبه استان در کنکور سراسری را ارتقا دهیم، عنوان کرد: باید کلاس های تقویت کنکور و انسداد مبادی بی سوادی در استان بوشهر مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد تا با برنامه ریزی های نوین شاهد رشد استان باشیم.
وی یادآور شد: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر به عنوان حامی و معین یک مدرسه به تناسب ظرفیت دستگاه های اجرایی انتخاب شوند.
سالاری گفت: دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها نیز در راستای بانشاط کردن فضای مدارس به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا فضای مدارس پویاتر و استعدادهای استان بهتر رشد کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرنیز گفت: با توجه به نگاه خاص استاندار بوشهر به آموزش و پرورش امسال مجموع اعتبارات مصوب استانی این اداره کل 96میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 12درصد افزایش نشان می دهد.
اصغر حصیری افزود: از این میزان اعتبار تاکنون 58 درصد تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: اعتبارات مصوب پارسال اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر 86میلیارد ریال بود که از این میزان تنها 17 درصد اختصاص یافت.
حصیری از افزایش رشد 30 درصدی اعتبارات ملی خبرداد وتصریح کرد: در بخش اعتبارات ملی نیز در نیمه نخست امسال دوهزارو 200 میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص یافته که یکهزارو 600 میلیارد ریال آن برای پرداخت حقوق هر ماه کارکنان و معلمان تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: براساس تاکید رییس جمهوری مبنی بر کتابخوانی، زنگ انشا و گفت و گو آموزش و پرورش استان بوشهر این سیاستها را بعنوان یک برنامه تلقی کرده و در این راستا در بخش کتابخوانی 77 مدرسه زیر 10 دانش آموز سال جدید تحصیلی را آغاز می کنند که در این مدارس طرح های نوین آموزشی و به ویژه کتاب خوانی اجرا می شود.
حصیری با اشاره به برگزاری کلاسهای کنکور در تابستان جاری در استان بوشهر اضافه کرد: در راستای برپایی کلاس های تقویتی کنکور استان از اول تیر ماه در هفت شهرستان و سه منطقه کلاس های آموزشی برگزار کرد و با آغاز سال تحصیلی این کلاس ها با کیفیت بهتری ادامه می یابند.
حصیری در خصوص مصوبه انسداد مبادی بیسوادی در استان بوشهر گفت: در اجرای این مصوبه با تشکیل یک کارگروه استانی شیوه نامه اجرایی آن تدوین و برای اجرا به فرمانداران ابلاغ شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در همین راستا تاکنون 99 دانش آموز ترک تحصیل کرده در استان بوشهر شناسایی شده که با تمهیداتی که به وجود آمده تاکنون 12نفر با ثبت نام در مدارس به جامعه دانش آموزی استان اضافه شدند.
وی در خصوص نقل و انتقالات فرهنگیان نیز گفت: مهمترین مشکل آموزش و پرورش در این خصوص در شهرستان عسلویه است که از 520 نفر کادر آموزشی 400 نفر تقاضای انتقال دارند که امسال تنها با انتقال 25نفر آنها موافقت شده است.
حصیری یادآور شد: همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی نیز اقدام به پرداخت چهار میلیارد و 500میلیون ریال برای کمک به مدارس روستا مرکزی کرده است.
وی با اشاره به پروژه مهر در استان بوشهر نیز بیان کرد: براساس برنامه ریزیها و اقدامات انجام شده هم اکنون همه مدارس استان در روز اول مهر پذیرای دانش آموزان هستند و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.
حصیری یادآور شد: همچنین در بخش توزیع کتاب درسی نیز تاکنون مشکلی گزارش نشده است.
وی گفت: با توجه به بدهی 28 میلیارد ریالی آموزش و پرورش در خصوص برق مدارس و پاسخگو نبودن سرانه مدارس این بدهی براساس رایزنیها از محل طلب پنج هزار میلیارد ریالی نیروگاه اتمی بوشهر از وزارت نیرو پرداخت می شود.
حصیری تصریح کرد: این همکاری نیروگاه اتمی بوشهر کمک بزرگی به آموزش و پرورش استان بوشهر بود و موجب نشاط و امیدواری را در مدارس به وجود آورد.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر نیز گفت: هزینه بالای انشعاب در مدارس یکی از مشکلات این اداره است که هم اکنون هفت میلیارد و 600 میلیون ریال برای صدور انشعاب برق باید پرداخت شود.
احمد مرادی اضافه کرد: امسال برای اجرای شبکه برق رسانی در مدارس 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که تنها 15میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: مدارس قبضهای برق را به تدریج پرداخت کنند تا مشکل بدهی برای مدارس به وجود نیاید.
امرالله پاراد افزود: با توجه به اینکه مدارس استان بوشهر بیشتر به سیستم سرمایشی مجهز اند باید نسبت به تقویت و افزایش قدرت برق در مدارس توجه لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: افزایش قدرت نیازمند تغییر سیم کشی است که توجه نکردن به این مساله خطر برق گرفتگی را به دنبال دارد.ک/2
629/ 628


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن