تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820824421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فناوری لیزر برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صالحی:
فناوری لیزر برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی ضروری است
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به وسعت و گستردگی کاربرد علوم و فنون لیزر در صنایع گوناگون از جمله صنایع راهبردی، استفاده از فناوری لیزر در زمره ضروریات توسعه و پیشرفت ایران اسلامی قرار دارد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر صالحی" در پیامی به سومین کنفرانس لیزر و کاربردهای آنکه از سوی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شده است، افزود: بدون تردید برگزاری این همایش، جلوه‌ای از رویکرد نوین صنعت هسته‌ای کشور برای گسترش روابط علمی و پژوهشی و تلاش هماهنگ و مستمر به منظور هم افزایی با دیگر نهاد‌ها و مراکز علمی در سطح ملی است.


رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: یکی از اهداف اتخاذ رویکرد یاد شده، شناسایی و جذب نیروهای مستعد و نخبه و استفاده از خدمات این عزیزان در پژوهشکده لیزر و اپتیک پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران است.

صالحی گفت: امروزه نقش برجسته انواع لیزر‌ها و نیز کاربردهای گوناگون شتاب دهنده‌های لیزری در حوزه‌های مختلف دانش از جمله بیولوژی، پزشکی، شکاف و گداخت هسته‌ای و همچنین پردازش مواد و بسیاری از موارد دیگر غیرقابل انکار است و به ویژه عالمان و محققان فعال در حوزه‌های میان رشته‌ای خود را سخت نیازمند بهره گیری از دستاوردهای علوم و فنون لیزر می‌یابند.

وی افزود: هرچند اکنون تنها نیم قرن از طلوع و ظهور این فناوری نوین سپری شده اما به واسطه کاربردهای متنوع و متعدد دستاوردهای آن در توسعه صنایع گوناگون و تامین تجهیزات مورد نیاز حیات انسانی در عصر تفوق علم و فناوری از جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان برخوردار شده است به عنوان نمونه می‌توان به کاربردهای این فناوری در عرصه پزشکی اشاره کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: هم اکنون لیزر به عنوان یکی از ابزارهای اصلی پزشکان و آسیب‌شناسان از جایگاه مهمی در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها برخوردار شده است.

صالحی گفت: براساس داده‌های علمی و یافته‌های پژوهشگران این حوزه از میان بردن رنج و محنت دردمندان یا فروکاستن از حجم دامنه آن تنها با استفاده از امکانات و تجهیزات لیزری می‌سر خواهد بود. علاوه بر این، در حال حاضر کاربرد لیزر در پیشبرد اهداف توسعه صنعتی از جایگاه و پایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است به گونه‌ای ساخت بسیاری از قطعات حساس و دقیق در صنایع راهبردی که ساخت آن‌ها با روش‌های دیگر مقدور و می‌سر نیست با استفاده از لیزر به آسانی امکان پذیر است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های مرکز ملی علوم و فنون لیزر در حوزه تحقیقات راهبردی، زیرساخت‌های فناوری لیزر همراه با فناوری‌های مدون شده جهت انتقال به شرکت‌های دانش بنیان و تولید منابع لیزری به منظور ارایه به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کنار اقدامات پژوهشکده لیزر و اپتیک در مسیر طراحی و ساخت شتابدهنده لیزری فوق پر قدرت در مجموع نویدبخش حرکت پرشتاب پژوهشگران و تلاشگران این عرصه برای تحقق اهداف ترسیم شده جهت ارتقای کمی و کیفی سطح فعالیت‌ها در این زمینه است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: مدیریت ارشد صنعت هسته‌ای کشور ضمن ارج نهادن به تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه برای دستیابی به اهداف رهیافت یاد شده دستان یکایک شما عزیزان در مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور را به گرمی می‌فشارد و امیدوار است تا در پرتو عزم ملی و مدیریت جهادی فرایند تعامل و همکاری مستمر با دیگر فعالان و پژوهشگران این عرصه را تسریع کند.

سومین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن از امروز با حضور اساتید، پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاه‌های مختلف در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

فناوری لیزر، لیزر در صنعت، لیزرهای با توان و انرژی بالا، کاربرد لیزر در تولید انرژی، شتابدهنده‌های لیزری از جمله محورهای این کنفرانس است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن