تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین سیاست های کلی برای حمایت از صادرات نرم افزار


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: دبیرشورای عالی فضای مجازی از تدوین سیاست های کلی برای حمایت از صادرات نرم افزار خبرداد و گفت: این سیاست ها در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی تدوین شده است.




تدوین سیاست های کلی برای حمایت از صادرات نرم افزار


 


 

محمد حسن انتظاری روز یکشنبه اعلام کرد: متولیان صادرات کشور از جمله وزارت اقتصاد و امور دارایی، بانک ها و گمرکات کشور هنوز نرم افزار را به عنوان یک هویت مستقل نمی شناسند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: این سیاست ها در مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده و قرار است در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی مطرح شود.

وی میزان صادرات نرم افزار در کشور را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با اعلام پیوست شورای عالی فضای مجازی در حمایت از صادرات نرم افزار این میزان صادرات باید در سال آینده به ۲ میلیارد دلار برسد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، و براساس آمارهای جهانی حجم بازار نرم افزارها در دنیا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که بازار آمریکا ۵۰ درصد آن را تشکیل می دهد.

اروپا حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد و سپس بازار آسیا و اقیانوسیه تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد و کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین هم ۵ درصد از بازار نرم افزار جهان را به خود اختصاص داده اند.

در حال حاضر بزرگ ترین کشور تولید کننده نرم افزار در سطح جهان هندوستان است که سالانه از این راه میلیاردها دلار درآمد کسب می کند. سهم ایران از بازار جهانی تولید و تجارت نرم افزار با ۱۰۰ میلیون دلار فروش فقط یک دهم درصد است.
میزان صادرات نرم افزار در کشور از ۱۳ میلیون دلار در سال ۸۲ به ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۹۰ افزایش یافته است که این ارقام نشان دهنده رشد هشت و نیم برابری است.

در سال های گذشته عمده ترین بازار هدف صادرات نرم افزار ایران کشورهای افغانستان، ازبکستان، امارات، تاجیکستان، زیمباوه، مالزی، دومنیکن، مکزیک، کانادا و آلمان بوده است و ایران علاوه بر نرم افزارهای کاربردی کامپیوتری، سیستم های اداری، خدماتی و بازی های کامپیوتری به این کشورها صادر می کند.

همچنین بیشتر صادرات نرم افزار اداری ایران در حوزه های صنایع خاص مثل نساجی، کاشی و سرامیک، ریخته گری بوده است. طبق برنامه پنجم توسعه ۲ درصد تولید ناخالص ملی باید مربوط به تولید نرم افزار و محصولات فناوری اطلاعات باشد عددی که در برنامه چهارم ۵ / ۱ بود و البته محقق نشد.

در کشور بیش از ۲۵۰۰ واحد ثبت شده در زمینه تولید نرم افزار فعالیت می کنند اما به اعتقاد کارشناسان تعداد واقعی شرکت های نرم افزاری در کشور باید چند برابر این عدد باشد که طبق برآوردها ۷۰ تا ۸۰ درصد آن ها هم از سوی بخش خصوصی مدیریت می شوند.

به اعتقاد کارشناسان وجود بسترهای مناسب تولید نرم افزار در کشور و ارز آوری بالای آن باتوجه به نوع و میزان سرمایه گذاری باعث شده تا بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش تمایل نشان دهد.

البته کارشناسان معتقدند ایران در زمینه سرمایه گذاری دربخش نرم افزار تازه در ابتدای راه است و بازار نیاز داخلی و خارجی نرم افزار می تواند پتانسیل بالایی برای ورود و سرمایه گذاری داشته باشد

مرجع : خبرگزاری ايرنا

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن