تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820661705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

1223 واحد ساختمانی در قزوین مورد بازرسی قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین عبدالرزاقی:
1223 واحد ساختمانی در قزوین مورد بازرسی قرار گرفت
قزوین- خبرگزاری مهر: سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزارو 223 واحد ساختمانی به متراژ 150 هزار مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی مورد بازرسی نظارت عالیه قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار مهر، حامد عبدالرزاقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: در اعمال ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان طی سال جاری، بیش از 10 درصد ساختمان های در حال ساخت شهر قزوین، از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان مورد نظارت عالیه قرار گرفته و در صورت لزوم پیگیری های قانونی انجام می گیرد.

وی افزود: در قانون نظام مهندسی باید کلیه ساختمان ها توسط مهندسان واشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه اشتغال به کار از وزارت راه وشهرسازی هستند طراحی، محاسبه، نظارت و اجرا شوند و تنها ساختمان های مربوط به بودجه عمومی کشور که دارای قوانین خاص بوده از این قاعده  مستثنی هستند. وی گفت: بدین منظور اداره کل راه وشهرسازی از سال 90 اقدام به تشکیل یک گروه تخصصی نظارت عالیه کرده که این گروه متشکل از مهندسان دارای مدرک تحصیلی در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند که در چهار رشته عمران، معماری، مکانیک و برق فعالیت می کنند.

وی افزود: این گروه با هدف بازرسی بر ارتقا کیفیت ساخت وساز در استان تشکیل شده و از تمامی ساخت و سازهای استان بازدید به عمل می آورد تا میزان رعایت مباحث مختلف مقررات ملی در شهرها و گروه های ساختمانی مختلف را ارزیابی و از نتایج آن برای ارتقا یا اصلاح روند ساخت و ساز استان استفاده کند. عبدالرزاقی ادامه داد: به همین منظور قبل از صدور پروانه ساختمانی ابتدا مهندسان طراح و محاسب برای ساختمان ها نقشه تهیه کرده سپس صحت این نقشه ها و محاسبات توسط سازمان نظام مهندسی کنترل شود و مهندسان ناظر در چهار رشته سازه، معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی مشخص شوند و در نهایت برای اجرای ساختمان با سازنده دارای پروانه و صلاحیت قرار داد منعقد شود. وی اظهارداشت: این روند طراحی، محاسبه، نظارت و اجرای ساختمان باید مطابق ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان است که به استناد ماده 35 قانون نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی بر آن نظارت عالیه دارد. عبدالرزاقی تصریح کرد: به منظور اعمال این نظارت عالیه بر ساخت و سازها به صورت کنترل موردی و سر زده یا پس از دریافت شکایت رسیدگی و بازرسی می شوند تا اطلاعات و نقشه های فنی لازم اخذ شود چنانچه درضوابط و مقررات تخلف محرز شود، دستور اصلاح یا از ادامه کار جلوگیری بعمل می آید. وی یادآورشد: همچنین در صورت لزوم نسبت به معرفی طراح، محاسب، ناظر و یا مجری متخلف به شورای انتظامی ساختمان اقدام می شود. در سال جاری از اکثر ساخت و سازهای شهرهای استان بازدید های مستمر بعمل آمده است؛ بطور مثال بیش از10 درصد ساختمان های در حال ساخت شهر قزوین که مجموع آنها تعداد 873 واحد ساختمانی بوده مورد بازدید میدانی قرار گرفته و نقشه ها و مدارک فنی  موارد ذکر شده بررسی و نیز پیگیری های لازم انجام گرفته است. شایان ذکر است که استان قزوین طی پنج سال گذشته همواره از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان استان برتر کشور در رعایت مقررات ملی ساختمان انتخاب و معرفی شده است، که این موضوع نشان از کیفیت بالای ساخت و ساز استان در مقایسه با سایر استان ها دارد.   در حال حاضر تعداد 7800نفر مهندس که عضو سازمان نظام مهندسی استان بودند و از این تعداد 3370نفر دارای پروانه اشتغال به کار هستند و همچنین تعداد 481 نفر کاردان و 865 نفر معمار تجربی دارای پروانه، در استان مشغول به فعالیت می باشند. این اشخاص در قالب 312 دفتر مهندسی طراحی ساختمان و تعداد 174سازنده حقوقی و 227 سازنده حقیقی سازمان دهی شده اند.
 


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن