تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگی ایران برای همکاری های دفاعی و امنیتی با ترکمنستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اعلام آمادگی ایران برای همکاری های دفاعی و امنیتی با ترکمنستان


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین روز و آخرین روز از سفر خود به جمهوری ترکمنستان با قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره مسای لدوجانبه،منطقه ای وبین المللی گفتگو کرد. وزیر دفاع با همتای ترکمن خود نیز دیدار و گفتگو کرد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار وزیر دفاع کشورمان با اشاره به ملاقات و مذاکره اخیر خود با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای بر توسعه همکاری های دفاعی میان دو کشور تاکید کرد و با استقبال از پیشرفت های ایران در همه زمینه ها به ویژه فناوری های دفاعی و خدمات مهندسی ابراز امیدواری کرد: روابط تهران - عشق آباد در همه عرصه ها گسترش یابد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران هم با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور ترکمنستان آمادگی کشورمان را برای همکاری در همه زمینه ها از جمله همکاری های دفاعی و امنیتی اعلام کرد.
سردار سرتیپ حسین دهقان با ارائه گزارشی از مذاکرات خود با وزیر دفاع ترکمنستان و با اشاره به شرایط منطقه ای و جهانی، همکاری دفاعی و امنیتی دو کشور ایران و ترکمنستان را در تحکیم صلح و ثبات و امنیت منطقه و جهان موثر دانست.
وی از تروریسم و موادمخدر به عنوان دو عامل ناامنی در منطقه یادکرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب طولانی خود در مبارزه با این پدیده های شوم آمادگی دارد با انتقال این تجربه ها به کشورهای دیگر و همسایگان در این باره همکاری های لازم را با کشورهای همسایه انجام دهد.
تاکید بر ایجاد ثبات و امنیت مرزی و منطقه ای در دیدار وزرای دفاع ایران و ترکمنستان
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیروز نیز در دیدار با همتای ترکمن خود همکاری تهران ـ عشق آباد را در سطوح منطقه ای و بین المللی مناسب خواند و گفت: تداوم این همکاری ها ثبات و امنیت دو کشور و تضعیف مؤلفه های ناامنی از جمله افراط گرایی، تروریسم و قاچاق مواد مخدر را در پی دارد.
وزیر دفاع  افزود: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و کشورهای ساحلی باید با حسن همجواری و تشریک مشاعی و اعتماد سازی حافظ این دریا و نگهبان صلح و امنیت و ثبات آن باشند.
سردار دهقان همچنین از رژیم جنگ طلب و کودک کش صهیونیستی هم سخن گفت که همکاری کشورهای اسلامی می تواند جلوی تکرار اینگونه جنایات را بگیرد و قاطعیت و وحدت مسلمانان می تواند شکست خفت بار صهیونیستها را در پی داشته باشد.
بِگَنج گاندوگیِف وزیر دفاع جمهوری ترکمنستان نیز همبستگی و پیوند دو ملت و دو دولت ایران و ترکمنستان را بسیار مهم خواند و گفت: سابقه تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و ترکمنستان نشان می دهد که هر روز پیوند و همبستگی این دو ملت با یکدیگر گسترده تر می شود و این همبستگی می تواند امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را در پی داشته باشد .
وزیر دفاع جمهوری ترکمنستان افزود: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم اکنون بر همه جهانیان آشکار است و ما در زمینه های دفاعی می توانیم با جمهوری اسلامی ایران همکاری های نزدیکی داشته باشیم چرا که ایران نشان داده است در بحث مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر با نیروی قدرتمند نظامی و دفاعی که دارد موفق بوده است.
بِگَنج گاندوگیِف با تأکید بر اینکه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی، این کشور را جزو کشورهای رده بالای جهان در بحث تجهیزات دفاعی و نظامی قرار داده است بر گسترش همکاریهای دفاعی و امنیتی و استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت عالیرتبه دفاعی کشورمان که با دعوت رسمی بِگَنج گاندوگیِف وزیر دفاع جمهوری ترکمنستان دیروز وارد عشق آباد شدند مورد استقبال رسمی و ویژه نظامی این کشور قرار گرفتند.
سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان و همتای ترکمنی اش در دیدار دو جانبه به گفتگو و بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی پرداختند و هر دو برگسترش روابط دفاعی برای ایجاد ثبات و امنیت مرزی و منطقه ای تأکید کردند.
دانلود
 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن