تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798461757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش فیلم مستند در توسعه صنعت گردشگری بسیار موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نقش فیلم مستند در توسعه صنعت گردشگری بسیار موثر است تهران بزرگ-ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: نقش فیلم های مستند و هنرهای نمایشی در توسعه صنعت گردشگری به ویژه در شهر دماوند به دلیل داشتن پتانسیل ها و قابلیت های توریستی بسیار موثر است.


به گزارش ایرنا "محمود پوردیوان بیگی مقدم" عصر روز دوشنبه در مراسم رونمایی از فیلم مستند "اینجا دماوند است..." که با حضور مسوولان شهرستانی و شهر دماوند و نیز هنرمندان منطقه در سالن اجتماعات فرهنگسرای کوثر برگزار شد، اظهار کرد: فیلم و سریال به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباط جمعی در زندگی امروزه، داد و ستد های اجتماعی، ساختار زندگی انسان ها، چگونگی برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن است.
وی ادامه داد: این ارتباط به گونه ایی است که می توان ادعا کرد اندیشه ها، عقاید و نگرش ها در یک روند کلی فلسفه زندگی انسان ها با فیلم شکل می گیرد، تغییر می کند و اصلاح یا تخریب می شود.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی فیلم و سینما به خصوص در محصولات دیجیتال، جزء جدایی ناپذیر زندگی آدمی بوده و بشر را به خود وابسته کرده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه این مهم در زندگی امروزه ما نیز محسوس می باشد، بیان کرد: داستان و مستند را می توان از نمونه های هنر نمایشی دانست که نقش بسزایی در باورهای انسانی دارد.
مقدم به اهمیت مستند پرداخت و گفت: فیلم مستند دارای ویژگی های بسیاری است که می توان نمونه آن را ظرفیت بالا جهت تحقیق و پژوهش همچون تاریخ، افراد، جامعه، فرهنگ، زبان و بررسی همه جوانب، واقع گرا بودن، خلاقیت در تدوین با هدف افزایش جاذبه در مستند و ... دانست.
وی سه عنصر مهم در جذابیت مستند را صداقت (چه شیرین چه تلخ)، اطلاع رسانی و آگاهی دادن (رسالتی که هر فیلمی دارد خصوصا مستند) و تحریک ذوق و زیبایی شناختی مخاطب دانست.
** انجمن سینماگران جوان دماوند دارای بیش از 13 سال سابقه
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به انجمن سینماگران این شهر اشاره کرد و گفت: این انجمن از سال 81 تاسیس شده و اقدامات ارزشمندی را طی این سالها به اجرا رسانده است که می توان نمونه آن را ساخت حدود 30 فیلم کوتاه، داستانی و مستند، برگزاری چندین دوره نمایشگاه عکس، برگزاری چندین دوره همایش عکاسی، همکاری در دو جشنواره فیلم و عکس طریقت و سیب دماوند و همچنین برگزاری کلاس های متعدد در زمینه عکاسی، فیلم برداری، فیلم نامه نویسی و کارگردانی دانست.
وی مستند "اینجا دماوند هست" را یکی از محصولات ارزشمند انجمن سینماگران جوان عنوان کرد و گفت: این مستند از سال 91 آغاز به تولید شد که لازم است از مدیران گذشته این نهاد فرهنگی و نیز شهرداری و شورای اسلامی شهر که همکاری و حمایت های بسیاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
مقدم به مستند "گنبد گیتی" پرداخت و بیان کرد: این مستند نیز با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی دماوند در حال تدوین و فیلم برداری است که امید داریم تا پایان سال نیز به اتمام برسد.
این مقام مسوول از عوامل مستند "اینجا دماوند است" همچون کارگردان این مجموعه مجید رحیمی و دیگر عوامل کارشناسی و هنری همچون دکتر علمداری، حجت الاسلام آقایی و نصرتی و نیز ابراهیم علمداری و همچنین رمضان بصیرت تقدیر و تشکر کرد.
وی انجمن سینماگران جوان را یکی از پویاترین انجمن در بین انجمن های تحت نظارت اداره ارشاد دماوند دانست و خاطرنشان کرد: در طی سال های گذشته اقدامی با هدف معرفی شهر دماوند صورت نگرفته بود که با ساخت این دو مستند به همت نیروهای بومی می توان در توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری منطقه گامی موثر برداشت.
تهرام/7246/ 699


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن