تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804022938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈگلایه های ناتمام از تعارض مدیریتی درجزیره رنگین کمانیˈ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ندای هرمزگان تیتر کرد: ˈگلایه های ناتمام از تعارض مدیریتی درجزیره رنگین کمانیˈ بندرعباس - ایرنا - روزنامه ندای هرمزگان در روز دوشنبه 24 شهریور درشماره 2196 تیتر صفحه نخست خود را از گلایه های ناتمام از تعارض مدیریتی درجزیره رنگین کمانی اختصاص داده است.


دراین گزارش که درصفحه دوم این نشریه به چاپ رسیده است، آمده است: تعارض ودوگانگی مدیریتی در جزیره قشم که سال هاست دامن مردم و مسوولان جزیره را گرفته همچنان ادامه دارد و مسوولان همواره در جلسات و آیین های مختلف به گلایه از آن می پردازند.
این موضوع مدتی پیش در معارفه فرماندار قشم نیز مطرح شد وانتظار می رفت با سخنرانی هایی که آن موقع شد این مشکل برطرف شود اما این موضوع تاکنون حل نشده است.
*** به نقل از ایرنا معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان دراین مراسم گفت: وظایف دستگاه ها درقشم در پس تعارض قوانین گم شده که مهم ترین بخش این تعارض، مربوط به قوانین مناطق آزاد و وظایف فرمانداری ها و شوراها می شود.
صالح دریانورد افزود: وصول عوارض و تولی گری در بحث زمین نیز از مهم ترین چالش بین این قوانین است.
وی ادامه داد: براساس قانون مناطق آزاد، وضع و وصول عوارض در این مناطق برعهده سازمان های مناطق آزاد است و دراین شرایط بدیهی است شهرداری ها مهم ترین منبع درآمدی خود را از دست می دهند و درنتیجه قادر به انجام وظایف ذاتی خود نیستند.
معاون استاندارهرمزگان با اشاره به اینکه زبان های ناشی از این تعارض متوجه مردم است به تشریح اقدامات استانداری هرمزگان برای رفع این معضل در جزیره قشم پرداخت و گفت: درسفر اخیر هیات دولت به استان هرمزگان این موضوع با معاون حقوقی رییس جمهوری در میان گذاشته شد و قرار شد درفرصت یک ساله تا زمان تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه، راهی برای رفع این تعارض پیدا و دراین لایحه گنجانده شود.
*** فرماندار قشم نیز دراین آیین با انتقاد از تعیین نشدن تکلیف دستگاه ها در قشم خواستار، تسریع در حل تعارض وظایف آنها در قشم شد و گفت: امروز که تعامل و همدلی بین دستگاه ها در قشم به نقطه مطلوبی رسیده است شایسته است هرچه زودتر برای حل این معضل دست بکار شویم.
عزت کمال زاده بر ضرورت انتصاب مدیران کاردان و متخصص در قشم تاکید کرد و افزود: مدیری که با ماهیت و ویژگی های مسائل جزیره قشم آشنا نباشد، نه تنها نمی تواند باری از دوش مردم این خطه بردارد بلکه رنج های آنها را افزایش نیز خواهد داد.
وی با تقدیر از زحمات مدیریت امور شهری منطقه آزاد قشم، خواستار توجه بیش از پیش به نظافت شهر و جمع آوری به موقع زباله از سطح شهر شد.
*** شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز دراین آیین بر ضرورت حمایت همه جانبه همه دستگاه ها بخصوص سازمان منطقه آزاد قشم از شهرداری این شهر تاکید کرد و از شهردار جدید قشم نیز خواست از همه ظرفیت های شهر بخصوص دربخش منابع انسانی استفاده کرده و با تشخیص درست اولویت ها، مشکلات برزمین مانده این شهر را یکی پس از دیگری از میان بردارد.
*** شهردار سابق قشم نیز گفت: سازمان منطقه آزاد تمام اختیارات را از شهرداری قشم گرفه است.
تراب ذاکری درمراسم تودیع ومعارفه شهرداران قشم درگفت وگو با یک خبرگزاری داخلی با بیان اینکه با برنامه آمده بودم، اظهارداشت: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را رها کردم برای اینکه بیایم در سرزمین پدری که بسیار دوستش داشتم خدمت کنم.
وی با اشاره به اینکه یک عده در شهر قشم، بر اساس تحلیل اشتباه قانون خادمان را روبروی هم قرار می دهند، افزود: ما در شهری زندگی می کنیم که باوجود نام و نشان بزرگش و همه پیشرفت ها در سال های اخیر داشته هنوز با مشکلات عدیده و ابتدایی روبرو است.
شهردار پیشین قشم با عنوان اینکه بافت فرسوده قشم را پشت درختان سر به فلک کشیده پنهان کرده اند، اضافه کرد: در قسمت ساحلی شهر قشم از روبروی اسکله شهید ذاکری که محل عبور مسافران دریایی از بندرعباس به قشم و بلعکس است به جای اینکه نسبت به بازسازی این بافت اقدام کنند با پنهان کاری، درختان را جلو این بافت قرار داده تا کسی آنها را نبیند.
ذاکری با بیان اینکه مطالعه بافت فرسوده حدود 20 هکتار ومعادل 800 خانوار برآورد شده، تصریح کرد: در زمان حضورم در شهرداری برنامه های عملیاتی برای زیباسازی و بازسازی قسمت شمالی قشم طراحی و در دستور کار داشتیم اما خیلی بد است که شهردار این شهر نمی داند چه کاره است .
متاسفانه سازمان منطقه آزاد اختیارات را از شهردار گرفته و می خواهد شهرداری را به حاشیه و انزوا براند.
وی با بیان اینکه متولی امر زباله در قشم هنوز مشخص نیست، اظهارداشت: من در منصب شهردار قشم حضور پیدا نکرده بودم که از آبروی مردم برای خودم هزینه کنم بلکه برای خدمت به مردم این پست را قبول کردم ولی در مدت کوتاهی که حضور داشتم موفق نبوده و نتوانستم برای مردم کار مناسبی انجام دهم.
روزنامه ندای هرمزگان به صاحب امتیازی غلامحسین عطایی دریایی است. ک/1
7195/668


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن