تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798622513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی منتخبان بخش نمایشنامه نویسی جشنواره عروسکی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کوتاه از جشنواره عروسکی معرفی منتخبان بخش نمایشنامه نویسی جشنواره عروسکی تهران-ایرنا- هیات داوران متشکل از راضیه برومند، سعید اسدی و اردشیر صالح پور نمایشنامه های منتخب این دوره از جشنواره را معرفی کردند.


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، هیات داوران این دوره از جشنواره پس از بررسی 58 نمایشنامه رسیده به دبیرخانه، آثار زیر را برای چاپ برگزیدند.
انتخاب اول: نمایشنامه "پرده بازی کاش پام به ماه می رسید یا به گلای شمعدونی" نوشته: مجید بوربور
انتخاب دوم: به صورت مشترک دو نمایشنامه
الف): "گاوچران های مفرغی" نوشته: سعیدرضا خوش شانس
ب): "توبه ی ننه مبارک" نوشته عسل عصری ملکی
انتخاب سوم: نمایشنامه "تغییر در موقعیت قوری" نوشته طلیعه طریقی
همچنین، گروه داوران از نویسنده نمایشنامه "ماهیگیر و کنسرو لولو" آقای مهدی رجبی تقدیر به عمل می آورد.
بر اساس این خبر، بر اساس اعلام دبیرخانه، نمایشنامه های رتبه اول تا سوم در صورت امکان برای دبیرخانه جشنواره، به چاپ خواهند رسید؛ با تأکید بر اینکه چاپ نمایشنامه شامل اثر تقدیری نمی شود.
راضیه برومند، اردشیر صالح پور و سعید اسدی به داوری نمایشنامه های رسیده به دبیرخانه پرداختند.

**دبیر کل یونیما: بارها از دیدن توانمندی های نمایشگران عروسکی ایرانی شگفت زده شدم
ژاک ترودو _ دبیر کل انجمن نمایشگران جهانی (یونیما) _ همزمان با شروع جشنواره نمایش عروسکی، به هنرمندان و علاقه مندان، پیام داد.
در این پیام آمده است: به همه علاقمندان هنر عروسکی پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده در جشنواره بین المللی عروسکی تهران- مبارک شرکت کنند. من این افتخار را داشته ام که به عنوان عضو هیأت داوران در این جشنواره حضور داشته باشم و بارها از دیدن توانمندی های نمایشگران عروسکی ایرانی شگفت زده شدم. تنوع نمایش های خارجی حاضر در جشنواره که با رنگ و بوی مهمان نوازی ایرانی ترکیب شده است لذت بخش بود.
وی در این پیام افزود: بدون شک در صورت حضور در این جشنواره، حال و هوای این جشنواره بی نظیر شما را شگفت زده خواهد کرد. بیشتر نمایش های جشنواره در فضاهای فرهنگی و برای طیف وسیعی از تماشاگران مشتاق در سنین مختلف اجرا می شوند. نمایش های داخل سالن و فضای باز که بعضی از آنها از گونه سنتی نمایش عروسکی معروف ایرانیان، مبارک، اقتباس می شوند.
وی در این پیام آورده است حال و هوای این جشنواره برخواسته از عملکرد صدها بازیگر، عروسک گردان و دیگر دست اندرکاران جوانی است که زیر نظر اساتید مجرب، در یکی از سه دانشگاه اصلی هنر در تهران آموزش دیده اند. شما نیز همچون من پس از مشاهده حضور فعال زنان در همه زمینه های این رشته اعم از کارگردانی، متحیر و شگفت زده خواهید شد و به جمع طرفداران این جشنواره و پشتیبانان هنر عروسکی ایران خواهید پیوست.

**کارگردان نمایش کدوزری: امیدوارم راه اندازی کارناوال های عروسکی در طول سال ادامه یابد
محمد اعلمی که با نمایش «کدو زری» در جشنواره حضور دارد با اشاره به راه اندازی کارناوال عروسک در مراسم افتتاحیه، گفت: امیدواریم برگزاری کارناوال ها به صورت مستمر در تهران و دیگر شهرها برپا شود و منحصر به برگزاری جشنواره ها نباشد.
«محمد اعلمی» که با نمایش «کدو زری» در جشنواره نمایش عروسکی حضور دارد؛ گفت: نمایشنامه «کدو زری» را گیتی مرتضوی و راضیه برومند نوشته اند و قرار است این نمایش در روزهای 27 و 28 شهریور ماه در تالار قشقایی روی صحنه برود.
وی در ادامه، اظهار داشت: در این جشنواره، گروه های تئاتری و نمایشگران عروسکی کارشان را با حضور مردم و کودکان، شروع کردند و این نشان می دهد که هنرمندان به حمایت معنوی مردم نیاز دارند.
این سازنده عروسک، تأکید کرد: گروه های تئاتری نیازمند تماشاگران مردمی هستند و به همین دلیل باید بتوانند با آثاری که ارائه می کنند؛ با عموم مردم و کودکان ارتباط برقرار کنند.
یکی از عروسک گردانان شخصیت سنجد, همچنین یادآور شد: برگزاری کارناوال های نمایشی حرکت بسیار خوبی بود و می توان آن را علاوه بر تهران، در دیگر شهرها نیز برگزار کرد. این حرکت ها نباید منوط به یک جشنواره و یا افتتاحیه فستیوال باشد. می توان این حرکت را در طول سال ادامه داد تا مردم با تئاتر بیشتر آشنا شوند.
اعلمی با توجه به اینکه باید نمایش های عروسکی را از سالن ها بیرزون کشید؛ گفت: در جشنواره های اروپایی نیز از برگزاری کارناوال ها، حمایت های مردمی شکل می گیرد و مردم با این نوع جشنوار ه ها مشارکت دارند. در ایران نیز باید از پتانسیل مردمی در این گونه جشنواره ها استفاده کرد. به نظرم می توان نمایش های عروسکی را از سالن ها بیرون آورد و در محیط های عمومی تر نیز اجرا کرد. همه می دانیم که همه کودکان و مردم به نمایش نیاز دارند.
بر اساس این خبر، محمد اعلمی نمایش «کدو زری» در دو سانس 18:30 و 20:30 در تالار قشقایی اجرا می کند. طراح صحنه نمایش، علی اعلمی بوده و موسیقی نمایش به صورت زنده و توسط علی بی نیاز، سیاوش عظیمی اجرا می شود. فروزان بهرام پور، محمد لقمانیان، سلمان فرخنده، علی اعتصامی فر، مینا رمضانی از بازی دهندگان عروسک ها هستند.
اعلمی درباره داستان این نمایش نیز گفت: کدو زری افسانه ایرانی است و درباره ماجرای زن و مردی هستند که بچه دار نمی شوند و یک کدو را به فرزندی قبول می کنند. نظیر این افسانه در کشورهای دیگر نیز دیده می شود.
وی ادامه داد: دختر کدو، سمبل معلولیت است که به واسطه عشق و محبت و توانمندی هایی که دارد به یک دختر زیبا تبدیل می دهد و این نشان می دهد که با عشق می توان به بهترین ها رسید. در اجرای نمایش بازیگران ما نیز همراه عروسک ها در صحنه هستند و همدیگر را همراهی می کنند.
پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران –مبارک به دبیری مرضیه برومند از 29 شهریور ماه ادامه دارد.

**کاتالوگ(کتاب) جشنواره عروسکی با شیوه و شکل جدید
کاتالوگ(کتاب) پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی، به شکل کارت پستال، برای معرفی آثار، منتشر شد.
از مشخصات ویژه این کاتالوگ این است که برای اولین بار، اطلاعات هر نمایش شامل معرفی اثر، کارگردان و عکس نمایش، به شکل کارت پستال طراحی شده که مجموع کارت ها، درون جعبه قرار گرفته است.
در هر کارت یک کد QR هم وجود دارد که تماشاگر، با اسکن کردن این کد، با موبایل متصل به اینترنت، می تواند به سایت جشنواره متصل شده و اطلاعات تکمیلی را در آنجا ببیند. منتخبی از عکس های حمید جبلی، برگزیدگان پوستر و برگزیدگان عکس هم در این مجموعه وجود دارد.
علاقه مندان می توانند بعد از دیدن نمایش ها پشت هر کارت دیدگاهشان را بنویسند و به عوامل اجرایی تحویل دهند تا به دست کارگردان نمایش برسد.
اطلاعات بیشتر بر روی سایت جشنواره، به نشانی www.tehranmobarak.com قرار دارد.
فراهنگ*3054*1569


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن