تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: در سال های اخیر ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل و خارج از محدوده شهر خلخال افزایش یافته است.


مهدی احمدی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی خلخال افزود: این افزایش علاوه بر لطمه زدن به زیبایی شهر مشکلات فراوانی را در خدمات رسانی شهری به ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی به همراه داشته است.
وی علت اصلی بروز این پدیده و افزایش تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در سال های گذشته و حال در شهر خلخال را برخورد ضعیف شهرداری با متخلفان و احداث کنندگان واحدهای مسکونی غیرمجاز در داخل و حواشی این شهر ذکر کرد.
وی اظهار کرد: اگر شهرداری خلخال به موقع با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کرد این کار به این صورت وسیع در شهر اتفاق نمی افتاد.
وی گفت: همین حالا هم دیر نشده و در صورت تقویت پلیس ساختمان شهرداری و پیشگیری به موقع از ادامه این روند جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: با توجه به رشد مثبت جمعیت در خلخال و انتظار افزایش ساخت و سازهای غیر قانونی و شبانه در این شهر شهرداری خلخال باید با استفاده از اختیارات قانونی و یا احکام قضایی نسبت به جلوگیری از تفکیک و فروش اراضی شهری با کاربری های غیرمسکونی و قلع و قمع بناهای احداث شده غیرمجاز اقدام کند.
به گفته احمدی،بسیاری از افراد به امید بخشودگی هزینه صدور پروانه در کمیسیون ماده 100شهرداری اقدام به احداث واحد مسکونی غیرمجاز و فاقد پروانه ساخت در مناطق مختلف شهر می کنند و این در حالی است که نه تنها هزینه احداث بنا در این کمیسیون بخشوده نمی شود بلکه هزینه هایی نیز به عنوان جریمه احداث بنای غیرمجاز به جمع هزینه های ساخت و ساز افزوده می شود.
فرماندار خلخال بیان کرد: هیچ یک از مسوولان شرکت های خدمات رسان آب ، برق ، گاز و مخابرات بدون کسب تکلیف از کمیته ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان حق واگذاری انشعاب به صاحبان واحدهای مسکونی غیرقانونی و غیرمجاز را ندارند و با مسوولان متخلف برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، علی راعی رییس شورای اسلامی شهر خلخال هم گفت: امسال بیش از 500 واحد مسکونی غیرقانونی در مناطق مختلف به ویژه حواشی شهر خلخال احداث شده و این در حالی است که واحد صدور پروانه ساختمان شهرداری خلخال تنها 30 برگ پروانه ساختمان در شش ماه اول امسال صادر کرده است.
وی علت اصلی افزایش میزان ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر خلخال را افزایش هزینه بیمه تامین اجتماعی و فرار احداث کنندگان ساختمان از پرداخت این هزینه اعلام کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/594/593


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن